Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:40:28 GMT

فاجعه ‌کرونا در اردبیل تمامی ندارد/شهر بوی مرگ ‌گرفت

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۲۲۳۸

فاجعه ‌کرونا در اردبیل تمامی ندارد/شهر بوی مرگ ‌گرفت

گروه استان‌ها-کرونا همچنان افسارگسیخته در حال تاخت و تاز است و با افزایش میزان مرگ و میر شهر بوی مرگ گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، این روزها طبق اعلام آمارهای علوم پزشکی اردبیل روند صعودی شیوع کرونا را سپری می‌کند، این روند صعودی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سرچشمه می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اکثر خانواده‌ها به این بیماری مبتلا شده‌اند و تقریبا نیمی از خانواده‌ها با از دست دادن جان عزیزانشان زخم خورده این بیماری هستند، اما برخی دیگر هنوز بر باور قدرت سرایت‌پذیری این بیماری نرسیده‌اند و همچنان بر عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی اصرار دارند.

مسئولین امر که با ایجاد محدودیت سعی بر کاهش تعداد مبتلایان داشتند اما این امر نتوانست به واقعیت بپیوندد و محدودیت‌ها به طرز صحیح اجرا نشد که این روند بر ایجاد گلایه‌ها و شکایات اکثریت مردم منتهی شد.

با بیرون بر شدن رستوران‌ها و بسته شدم کافه‌ها،  با حضور در خیابان‌ها شاهد چیدمان صندلی‌ها و پذیرایی کافه‌ها و رستوران‌ها در پیاده‌روها هستیم که به نوعی سد معبر محسوب می‌شود و برای عبور و مرور مردم محلی باقی نمانده است و به ناچار از خیابان رفت و آمد می‌کنند، گویی هیچ مسئولی قادر به رسیدگی این وضع اردبیل نیست.

عده‌ای همچنان در حال برگزاری مراسمات دهه دوم محرم در فضاهای کوچک هستند در این رابطه یکی از شهروندان استان اردبیل با گلایه از برگزاری مراسم در مدرسه راهیان صادق شهرک کارشناسان اردبیل اظهار داشت: از ساعت 10شب عزاداری در این منطقه شروع می‌شود و تا یک همچنان ادامه دارد که با حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود.

آمار کرونا در ایران| فوت 669 بیمار در 24 ساعت گذشتهجزئیات انجام "تست رایگان پی‌سی‌آر" و بستری بدون پرداخت هزینه بیماران کرونایی اعلام شدشمار مبتلایان به کرونا در روسیه از 6.9 میلیون نفر گذشت

عبدی گفت: ورودیه این هیئت الکل جهت ضدعفونی ارائه می‌کنند اما تنها زدن الکل کافی نیست، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و حدفاصل نشستن‌ها در این مکان کمتر رعایت می‌شود.

وی افزود: مسئولین اطلاعیه داده بودند که با حداقل ترین افراد برگزار شود، اما کسی گوش شنوا ندارد و مسئولی هم نیست که به این وضعیت رسیدگی کند.

مسئولین استان اردبیل و ستاد مقابله با کرونای استان که این روزها دم از انجام وظیفه می‌زنند اما همچنان اردبیل وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و تعداد مبتلایان هیچ‌گونه روند کاهشی نداشته است.

عبور از موج پنجم بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با اشاره به بستری شدن 145 مبتلای جدید در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: ماسک موثرترین و اساسی‌ترین روش جلوگیری از گسترش کرونا است و برای  عبور از موج پنجم بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی هستیم.

حبیب‌زاده بیان کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز و شهرستانهای نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

اردبیل با اینکه استانی چندان بزرگ نیست اما از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود  2213 نفر جانباخته کرونایی در استان دارد که این رقم میتواند وضعیت وخیم استان را ثابت کند که عده‌ای همچنان باور ندارند.

امیدداریم مسئولین امر، ستاد مقابله با کرونا علاوه بر صدور بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های مختلف اینبار دست به عمل بزنن تا دیگر افراد جدیدی به لیست جانباختگان استان اضافه نشود و دیگر کسی داغدار عزیزش نشود.

انتهای‌پیام/131/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نقش سد کهیر در جلوگیری از یک فاجعه

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901164

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • فیلم| سیل فاجعه بار در شهر مدینه عربستان
  • ببینید | نقش سد کهیر در جلوگیری از یک فاجعه
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار