Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، بهروز کلیدری، ظهر دوشنبه،در نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت استان اصفهان در موج پنجم کرونا پرداخت و اظهار کرد: مردادماه سختی را پشت سر گذاشتیم و به جرات می توان گفت از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دشوارترین و تلخ ترین ایام در همین موج پنجم رقم خورد و اگر همت کادر درمان و پرستاران نبود با چالش های عدیده ای مواجه می شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت درمانی استان اصفهان در خدمت بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت، افزود: در موج پنجم تعداد بیماران به سه هزار نفر افزایش یافت و تعداد بیمارهای بستری در یک روز گاهی به ۷۰۰ نفر هم رسید.

تمام ظرفیت بیمارستانهای اصفهان در موج پنجم کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه تمام ظرفیت بیمارستانهای دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی، خیریه و نظامی در خدمت بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت، تاکید کرد: بیمارستان الزهرا به عنوان سانتر کرونا با ظرفیت ۷۰۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت و ظرفیت بستری در بیمارستان امین به ۲۰۰ بیمار کرونایی رسید و بیمارستان عیسی بن مریم هم به ۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا خدمت رسانی کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۷۰ بیمار مبتلا کرونا در بیمارستانهای شریعتی و غرضی بستری شدند، ابراز کرد: بیمارستانهای نظامی صدوقی و بیمارستان صحرایی زیر نظر همین بیمارستان هم به ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا یاری رسانده اند.

تعطیلی خدمات غیراورژانسی در اصفهان

کلیدری با این توضیح که تمام خدمات غیراورژانسی در بیمارستانهای اصفهان متوقف شده است، گفت: به طور متوسط در مردادماه، تعداد بستری ها به ۸۰۰ نفر درشهراصفهان رسید و به علت کمبود جا در بیمارستانهای کاشانی، چمران، بهشتی، فیض و موسی کاظم که به بیماران اورژانسی اختصاص یافته بودند، صف انتظار تشکیل شد.

فوت ۴ مادر باردار در موج اخیر

وی با تاکید بر اینکه موج پنجم کرونا مادران باردار را هدف قرار داد و یکی از تاکیدات ما برای واکسیناسیون این طیف همین تجربه تلخ بود، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ مادرباردار با علایم کرونا در بیمارستان امین بستری شدند که در ده روز گذشته ۴ مادر باردار فوت شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۰۰ بیمار بستری از ۳ هزار و بیمار در بیمارستانهای شهر اصفهان بستری شدند، افزود: در کنار بیماران بستری خدمت رسانی به صورت تشکیل پرونده بستری موقت به ۲ هزار بیمار در جریان بود و در مجموع در مردادماه بیماران بستری به ۵هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

ابتلای ۱۴۵ هزار نفر به کرونا و مرگ ۱۴ هزار 

وی تصریح کرد: در یک سال و نیم اخیر ۱۴۵هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شدند و ۱۴ هزار نفر هم با علائم کرونا جان خود را از دست دادند.

کلیدری بیان کرد: اگرچه در شهر اصفهان خیز موج پنجم در حال شکسته شدن است اما این بیم می رود که در برخی از شهرستانهای استان اصفهان این موج سیر صعودی به خود بگیرد.

وی با گریز به اینکه مراکز درمانی در شهرستانهای سمیرم، لنجان، مبارکه، داران بیش از ظرفیت در خدمت بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفتند، تصریح کرد: وضعیت در شهرستانهای نائین و گلپایگان ثبات بیشتری داشت و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

افتتاح بیمارستان صحرایی تا چند روز آینده

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه سناریوهای بدبینانه‌ای در خصوص موج پنجم در نظر گرفته شد، اظهار کرد: برای عبور از فرضیات بدبینانه در موج پنجم مبادرت به ایجاد بیمارستان صحرایی کردیم که تا چند روز آینده راه اندازی می شود و ممکن است در سویه لامبدا به کار آید.

وی آمار مرگ و میر این روزها را ناشی از عواقب موج پنجم کرونا دانست و توضیح داد: ممکن است تلفات ۴۵ تا ۶۰ نفر در روز تا روزهای آینده تداوم داشته باشد که باز هم تاکید بر ممانعت از شکل گیری تجمعات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

کد خبر 1549990

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا استان اصفهان بیماران مبتلا به کرونا موج پنجم کرونا مادر باردار موج پنجم هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد

حمیدرضا آذرنگ بازیگر سریال نون خ۵، از مصدومیت سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر سریال و عدم توقف کار با وجود آسیب‌دیدگی او نوشت.
 
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت:  قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
 
چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…
 
قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…
 
یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری