Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@08:07:09 GMT

بهبود ۵ پله‌ای رتبه تورم استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۳۳۶۳

ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از بهبود پنج پله ای جایگاه استان کرمانشاه در نرخ تورم خبر داد و گفت: با استناد به گزارش مرکز آمار ایران رتبه تورم استان طی چهار ماه گذشته پنج پله بهبود یافته و در مردادماه در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

دکتر بهزاد باباخانی ضمن تشریح اقدامات انجام شده جهت بهبود نرخ تورم استان افزود: در فروردین ۱۴۰۰ و در پی تاکیدات استاندار مبنی بر بهبود  جایگاه استان در نرخ تورم با توجه به گزارش اعلام شده سریعا اقدامات لازم برای تشکیل کمیته کنترل نرخ تورم و آسیب شناسی موضوع انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه به تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت سازوکارنظارتی و روند کنترل قیمت ها اشاره و تصریح کرد: برگزاری منظم جلسات تنظیم بازار استان، بررسی و آسیب شناسی وضعیت فعالیت اتحادیه های صنفی با نرخ تورم بالا و تشدید نظارت‌ها سبب شد جایگاه استان پنج پله بهبود یافته و پیش بینی می شود روند بهبود رتبه تورم در استان کرمانشاه تداوم داشته و بزودی به میانگین کشوری برسد.

وی تأکید کرد: در تحلیل و آسیب شناسی دلایل افزایش نرخ تورم در اردیبهشت ماه مشخص شد که ۱۰ اتحادیه صنفی تورمی بالاتر از میانگین کشوری دارند و بر این اساس نظارت بیشتر بر این اتحادیه ها در اولویت فعالیت های ستاد تنظیم بازار استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: افزایش نظارت بر بازار تا بهبود جایگاه استان و قرار گرفتن در رتبه های بهتر از میانگین کشور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه نرخ تورم استانی اقتصادی جایگاه استان نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی

علی اصغر عباس‌زاده مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت : بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • صعود ناهید کیانی به رتبه دوم رنکینگ المپیکی
  • صعود ناهید کیانی به جایگاه دوم جدیدترین رنکینگ المپیک
  • ناهید کیانی به رتبه دوم رنکینگ المپیکی صعود کرد
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • صعود «ناهید کیانی» به رتبه دوم رنکینگ المپیکی
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد