Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی در خصوص برنامه‌های اصلی کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای ششم گفت: نگاه اصلی کمیسیون حمل و نقل در این دوره بر روی توسعه حمل و نقل عمومی خواهد بود تا وضعیت حمل و نقل عمومی را به سمت حمل و نقل انسان محوری که مورد پسند همه جوامع علمی تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی تهران به سه بخش مترو، تاکسی و اتوبوس به طور همزمان باید پرداخته شود، گفت: اولویت بندی پرداختن به این سه مهم بخشی به صورت برنامه‌ریزی بر جذب ناوگان جدید و استفاده از منابعی است که به دلیل نقص متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرسودگی نیمی از تاکسی‌ها

تشکری هاشمی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از ناوگان تاکسیرانی ما به سن فرسودگی رسیده است و باید با تمهیدات لازم، و ایجاد نظام حمایتی بخشی از این ناوگان ترمیم شود، گفت: ما باید تاکسیرانان را ترغیب کنیم تا تاکسی‌هایی قابل تعمیری که کیفیت سفر را پایین نمی‌آورد اسقاط نکنند و این تاکسی‌ها دوباره وارد مدار تاکسیرانی شوند.

او افزود: برای مابقی تاکسی‌هایی که قابل بازگشت به سیستم حمل و نقلی نیستند، هم باید به فکر ناوگان جایگزین باشیم.

این عضو شورای شهر قیمت بالای خودرو عدم و تمکن مالی رانندگان را از مسائل جدی این حوزه برای نوسازی ناوگان برشمرد و اظهار داشت: نیازمند اعطای کمک‌ها بلاعوض و تسهیلات در این حوزه هستیم و برای رسیدن به این مهم باید با خودروسازان وارد مذاکره شویم.

وی ادامه داد: شاید لازم باشد با مداخله دولت بر روی قیمت تمام شده تاکسی‌ها اقدامی کنیم.

بازسازی اتوبوس‌ها با کمک خودروسازان و بخش خصوصی

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در حوزه اتوبوسرانی نیز وضعیت مشابه تاکسیرانی است و بیش از ۷۰ درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی به سن فرسودگی رسیده‌اند و غیرفعال هستند، ابراز داشت: این در حالی است که در تهران حدود ۶ هزار ۵۰۰ اتوبوس فعال داشتیم و الان این تعداد به کمتر از ۲ هزار اتوبوس رسیده است که نشان می‌دهد ما برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: بخش خصوصی با کمک خودروسازان داخلی باید بتواند بخشی از اتوبوس‌های فرسوده‌اش را بازسازی کند.

به دنبال ایجاد خط مترو جدید نیستیم

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در بخش ناوگان مترو هم همین سناریو دنبال می‌شود اما ایجاد خط جدید مترو حتماً برای ما اولویت نخواهد داشت، ابراز داشت: تا مادامی که کسری ناوگانی که در انتظار بازآفرینی است دنبال نشود به سمت ایجاد خط جدید نمی‌رویم.

وی با بیان اینکه بخشی از ناوگان مترو به دلیل کمبود قطعه از خدمت رسانی خارج شده‌است، گفت: باید بتوانیم آنها را به شبکه خدمت رسانی بازگردانیم.

کد خبر 623659 برچسب‌ها تاکسی فرسوده شورای شهر مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تاکسی فرسوده شورای شهر مدیریت شهری تشکری هاشمی حمل و نقل تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هشتم اردیبهشت ماه با حضور اعضای شورا در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه به دنبال درخواست اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل مسافری کشور در خصوص درخواست بازنگری در مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی شهری و همچنین ضرورت تصویب مشخصات علائم ممیزه ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی با توجه به اصلاح آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مورد زیر به تصویب رسید:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

با توجه به تصویب ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در جلسه یکصد و هشتاد و پنجم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، براساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه مذکور با عنایت به نبود تجربه عملی قبلی از عملکرد خودروهای برقی و لزوم احتیاط در بهره برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاد اصلاحی به شرح ذیل را که پس از طرح و بررسی بصورت ذیل مورد موافقت اعضای این شورای عالی قرار گرفت:

۱- خودروهای برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودروی شخصی را داشته باشند.

۲- خودروهای برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودروهای مناسب احتراقی موضوع مصوبات جلسات ۱۱۰ و ۱۸۱ و ۱۹۱ شورا را در خصوص ناوگان تاکسی شهری احراز نموده و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات جدول ارائه شده ملاک عمل بوده و احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی (با همکاری کمیته‌ فنی ذیربط و اتحادیه های ذیل سازمان شهرداری¬ها و دهیاری¬های کشور) صورت خواهد پذیرفت.

همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صاده برای این نوع از ناوگان، متناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصاً تعداد ایستگاه و رابط شارژ که از سوی شهرداری ذیربط به دبیرخانه شواری عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام می‌گردد، توسط این شورای عالی تعیین شود.

اعضای شورای عالی ترافیک بر ضرورت ارائه همه خدمات پشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذیربط خصوصاً باطری‌های بکار رفته، حداقل به مدت ۱۰سال از تاریخ واگذاری، تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی