Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:02:04 GMT

مخزن ۲۰ تُنی اکسیژن به بیمارستان گراش فارس رسید

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۳۸۳۴

مخزن ۲۰ تُنی اکسیژن به بیمارستان گراش فارس رسید

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش از زبان سید جواد محقق اعلام کرد: هزینه خرید این مخزن که از نیازهای مبرم در این شرایط سخت کرونایی برای شهرستان محسوب می شود افزون بر ۱۸ میلیارد ریال است.

وی افزد: از ویژگی های بارز این مخزن ۲۰ تنی آنست که می تواند به مدت ۲۵ روز اکسیژن بیمارستان را حتی با وجود افزایش تعداد بیماران بستری کووید ۱۹ تامین و ذخیره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محقق تصریح کرد:همچنین تا زمان راه اندازی و نصب سکوی مخصوص ، ۲ مخزن چهار تُنی به صورت امانی از سوی وزارت بهداشت به شهرستان ارسال شده است که در صورت بروز مشکل در  دستگاه اکسیژن ساز، این دو مخزن می تواند به مدت ۱۰ روز اکسیژن بیمارستان را تامین کند.

وی یادآور شد: البته تا پیش از شیوع ویرو کرونا یک دستگاه اکسیژن ساز قدیمی در بیمارستان نصب بود که با بروز کرونا اقدام به تعویض قطعات و تعمیرات اساسی برای این دستگاه کردیم.

محقق تصریح کرد: با افزایش میزان مراجعان و بستری های روزانه کرونایی و جوابگو نبودن دستگاه قدیمی، اقدام به خرید یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری برای این بیمارستان مرجع کرونایی کردیم که باز هم در برخی شرایط بویژه در پیک پنجم کرونا و افزایش قابل توجه بیماران بستری جوابگو نبود و نیاز مبرم به اکسیژن در بخش آی سی یو محسوس بود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: اگر چه دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری می تواند در شرایط عادی کرونایی و با شمار محدود بیماران در بخش مراقبت های ویژه پاسخگوی نیاز باشد اما در شرایط اضطراری کار را برای کادر درمان با مشکل مواجه می کرد.

او گفت: سرانجام با پیگیری های فراوان از سوی وزارت بهداشت این مخزن ۲۰ تنی تحویل بیمارستان شد.

محقق ادامه داد: در صورت بروز هر مشکلی در دستگاه اکسیژن ساز،  این مخزن ۲۰ تنی می تواند به مدت ۲۵ روز اکسیژن مورد نیاز بیمارستان را تامین و ذخیره کند.

او اضافه کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گراش ۱۲۰کپسول اکسیزن ۴۰ لیتری سیّار نیز در اختیار دارد که برای بیماران بستری موقت یا در صورت نیاز در بخش های دیگر استفاده می شود.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش اعلام کرد که این شهرستان با تحمل شرایط و روزهای سخت و طاقت فرسا در پیک پنجم کرونا روز یکشنبه از وضعیت قرمز و بحرانی کرونایی به طور موقت خارج شده است.

شمار جانباختگان ناشی از کرونا در شهرستان گراش از زمان بروز تاکنون ۶۲ نفر اعلام شده است.شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۰ کیلومتری شیراز واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا گراش دستگاه اکسیژن ساز کووید-19 لارستان بهداشت و سلامت فارس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گراش دستگاه اکسیژن ساز ویروس کرونا گراش دستگاه اکسیژن ساز کووید 19 لارستان بهداشت و سلامت فارس دستگاه اکسیژن ساز مخزن ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟

خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم ملی؛ شاید دیدن خون آبی‌رنگ همان قدر عجیب باشد که یک روز آسمان را کاملاً قرمز ببینیم، با این تفاوت که دیدن یک آسمانِ کاملا قرمزِ یک دست در سیاره ما محال است ولی دیدن خون آبی این قدرها هم دور از ذهن نیست!

خون ما از دو بخش تشکیل شده، بخش سلولی که شامل همان گلبول‎های قرمز و بخش مایع که همان پلاسما است اما همه موجودات زنده چنین ترکیبی در خونشان ندارند و دقیقا به همین خاطر خون همه جانداران قرمز نیست. گلبول‎های قرمزی که در خون ما انسان‎ها و کلی جاندار دیگر وجود دارد یک پروتئین به نام «هموگلبین» دارند که مسئول حمل اکسیژن در پلاسمای خون است. این پروتئین در ساختارش آهن دارد برای همین هم هست که می‏گویند وقتی آهن خون کم بشود شما کم خون می‎شوید و باید قرص آهن بخورید.

هموگلبین باعث می‏شود خون‎مان به رنگ قرمز در بیاید حالا اگر جانداری این ماده را در خونش نداشته باشد مایعی که درون بدنش در حال حرکت است چه رنگی می‎شود؟ عنکبوت‎ها، ماهی‎مرکب، اختاپوس و سخت پوستان مثل خرچنگ نعل اسبی خون‎شان آبی است.

خیلی عجیب و غریب به نظر می‎رسد ولی علت این ماجرا خیلی ساده است، خون این جانداران آن پروتئین معروف که نامش هموگلبین بود را ندارد به جایش پروتیینی دارد که مس در آن حل شده و مسئول انتقال اکسیژن به قسمت‎های بدن است! خون آبی خیلی غیر منتظره و شگفت انگیز به نظر می‎رسد ولی از این عجیب‎تر هم داریم، خون زرد! خیار دریایی و بعضی از سوسک‎ها خون‎شان زرد است، توی خون این جانداران رنگ‌دانه‌های زردی به نام «وانابین» وجود دارد که باعث زردی خون می‌شود و این ماده مسئول انتقال اکسیژن به بقیه بدنشان نیست. محقق‌ها هنوز دارند آزمایش می‌کنند تا بفهمند وانابین در خون زرد این جانداران دقیقا چه کاربردی دارد.

 بالاخره می‌رسیم به خون سبز که نتیجه وجود «کلروکرئورین» در خون بعضی از جانداران است. زالو و کرم‎ها تا وقتی اکسیژن خوبی به آن برسد خون سبز دارند ولی وقتی خون‎شان غلیظ شود و اکسیژن کمتری داشته باشد آرام آرام به قرمز روشن در می‎آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت