Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@17:51:06 GMT

بایدها و نبایدهاى نوشیدن آبمیوه در تابستان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۴۳۰۱

بایدها و نبایدهاى نوشیدن آبمیوه در تابستان

اما علاوه بر این مراکز، دیده شده‌است در بسیاری از فروشگاه‌ها نیز یخچال یا قفسه‌هایی مختص این آبمیوه‌ها وجود دارد که در خرید و مصرف این آبمیوه‌ها باید به چند نکته توجه شود.

متاسفانه اغلب دیده شده‌است که این آبمیوه‌ها از میوه‌های ضایعاتی، کپک‌زده و با کیفیت نامناسب تهیه می‌شوند و طعم خوشایندی ندارند.

در صورت استفاده از میوه‌ های کپک‌ زده، احتمال وجود مایکوتوکسین‌ها (سموم تولید شده توسط قارچ‌ها) از قبیل آفلاتوکسین، پاتولین و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در این آبمیوه‌ها وجود دارد.

این میوه‌ها پاستوریزه نمی‌شوند. با توجه به این‌که نظارتی بر تولید این آبمیوه‌ها وجود ندارد و اغلب اینها بی‌نام و نشان در محل‌های غیرمجاز و از سوی افراد مختلفی تهیه می‌شوند که بعید نیست کارت بهداشت نداشته باشند، احتمال مسمومیت‌های پس از مصرف این قبیل محصولات بسیار بالاست.

بسیاری از این محصولات مانند آب هویج که از میوه‌های نشسته یا کاملا شسته نشده تهیه شده‌اند، حاوی گل و لای و در نتیجه انگل‌ها و باکتری‌های خطرناک هستند و در بیشتر موارد مصرف آنها با علائم شدید گوارشی همراه است.

شرایط نگهداری بیشتر این محصولات مناسب نیست و اغلب در قفسه‌ها و روی میزها عرضه می‌شوند. آبمیوه‌هایی که حاوی درصدهای بالایی از قند می‌باشند، در دمای بالا به‌شدت در معرض تخمیر هستند که این تخمیر سبب بادکردن بسته‌بندی و ایجاد طعم الکلی در این آبمیوه‌ها می‌شود. گاهی در مورد آب کرفس تغییرات ظاهری نیز در آبمیوه ایجاد می‌شود. بنابراین در صورتی که هریک از این علائم را در این آبمیوه‌ها مشاهده کردید، از مصرف آنها پرهیز کنید.

متاسفانه امکان افزودن رنگ‌های خوراکی برای بهبود ویژگی‌های ظاهری این محصولات نیز وجود دارد؛ به‌خصوص در میوه‌های قرمز که گاهی به‌دلیل استفاده از غلظت‌های بالا یا غیراستاندارد بودن با ایجاد حساسیت گوارشی و حتی پوستی همراه خواهند بود.

در صورتی که دست یا زبان شما پس از مصرف آنها رنگی شد، به نحوی که رنگ به‌راحتی قابل شست‌وشو نباشد، احتمالا از این قبیل رنگ‌ها استفاده شده‌است.

دستگاه‌های آبمیوه‌گیری اغلب پس از هر بار مصرف شسته نمی‌شوند و امکان باقی‌ماندن آبمیوه یا قطعات میوه در دستگاه‌ها وجود دارد بنابراین اگر قصد خرید چنین محصولاتی را دارید، سعی کنید از فروشگاه‌هایی آنها را تهیه کنید که تمام مراحل تولید آبمیوه در حضور مشتری صورت می‌گیرد.

توصیه می‌شود، آبمیوه را خودتان در منزل و با رعایت تمام شرایط بهداشتی تهیه کنید. در صورتی که فرصت کافی ندارید، آبمیوه‌های پاستوریزه بخرید یا از آبمیوه‌هایی مصرف کنید که شماره پروانه بهداشتی یا کارگاهی داشته باشند البته به اطلاعات روی برچسب کالا در زمینه تاریخ تولید و انقضا، درصد قند، درصد میوه طبیعی، وجود نگهدارنده‌ها و شرایط نگهداری پس از بازکردن نیز باید توجه کنید.

دكتر مریم قادری قهفرخی - متخصص صنایع غذایی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آبمیوه بستنی آبمیوه ها میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این غذاها را با هم نخورید!