Web Analytics Made Easy - Statcounter

حریف تیم ملی فوتبال کشورمان و عوامل برگزاری این مسابقه ساعتی قبل از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شدند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات عصر امروز (دوشنبه هشتم شهریور ماه) با حضور در دفتر رئیس قوه قضاییه، با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و درباره سازوکارهای استفاده متقابل از ظرفیت های دو مجموعه گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه در این دیدار با تبریک آغاز به کار دولت سیزدهم همزمان با هفته دولت و آرزوی توفیق برای کابینه «دولت مردمی»، بر همکاری هر چه بیشتر دستگاه قضا و وزارت اطلاعات در جهت بهبود وضعیت و کاهش مشکلات مردم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به سوابق مدیریتی حجت الاسلام خطیب در بخش‌های مختلف وزارت اطلاعات، حضور وی در رأس این وزارتخانه را موجب تقویت همکاری‌های وزارت اطلاعات و دستگاه قضا، سازماندهی هر چه بیشتر فعالیت ضابطین و بهبود کارکرد دستگاه اطلاعاتی کشور دانست.

رئیس قوه قضاییه، وزارت اطلاعات را نهادی فراقوه‌ای دانست که متعلق به نظام و انقلاب اسلامی است و بر نقش مهم این وزارتخانه برای شناسایی و ریشه کنی بسترهای فسادزا و همکاری با دستگاه قضا برای برخورد با عناصر فاسد تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به نقش مهم ضابطان در تصمیم گیری قضات، متذکر شد: هر چقدر کار ضابط دقیق‌تر و تحقیقاتش کامل‌تر باشد، قاضی بهتر می‌تواند درباره یک پرونده تصمیم گیری کرده و حکم بدهد و اگر خدای نکرده ضابطی اطلاعات نادرست بدهد، در صدور حکم باطل از سوی قاضی سهیم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس خاطر نشان کرد: همانطور که دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی برای تبادل اطلاعات و حسن انجام مأموریت‌هایشان شورای هماهنگی دارند، تعامل ضابطان با قضات با حفظ استقلال قاضی نیز در کاهش اختلافات و بهبود کارها تأثیر دارد.

رئیس قوه قضاییه، وزارت اطلاعات را «چشم بیدار نظام اسلامی» خواند و تأکید کرد: دستگاه قضایی و نهادهای مسئول باید با کسانی که به دنبال ضربه زدن به امنیت ملی هستند و می‌خواهند آرامش و آسایش مردم را بر هم بزنند، بدون اغماض برخورد کنند.

وزیر اطلاعات نیز در این دیدار از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا به عنوان شخصیتی برخاسته از درون این مجموعه که مراتب مدیریتی را گام به گام طی کرده و به دلیل سابقه مدیریت وزارت اطلاعات تجارب ارزنده‌ای در هر دو حوزه دارد، ابراز خرسندی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب با اشاره به دستورات اخیر رئیس قوه قضاییه در مورد مقابله با مافیای دارو و کسانی که در این شرایط سخت نسبت به سلامت مردم خیانت می‌کنند گفت: موضوع مقابله با بیماری کرونا جزو اولویت‌های تعیین شده از سوی مسوولین ارشد نظام می‌باشد و وزارت اطلاعات در مبارزه با مافیای دارو و هدفی که شما در این زمینه ترسیم کردید با همه توان وارد خواهد شد.

وی از آمادگی سربازان گمنان امام زمان (عج) برای فعال‌تر شدن این وزارتخانه در مبارزه با مفاسد و تامین امنیت و اسایش مردم خبر داد و تأکید کرد: وزارت اطلاعات در دولت مردمی ظرفیت‌های عظیمی که برای ورود جدی‌تر به عرصه مبارزه با فساد و همچنین تامین امنیت و اسایش مردم دارد، در چارچوب قانون در اختیار قوه قضاییه می‌گذارد تا بتوان با همکاری گام‌هایی بزرگ در جهت ریشه کنی فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب تاکید کرد: وزارت اطلاعات در مبارزه با جریانات و عناصر تهدید کننده امنیت ملی عزم استوار داشته و در این راه نه تنها هیچ تردیدی نخواهد داشت بلکه در تشدید این مبارزه خواهد کوشید.

وی در پایان تاکید کرد: مبارزه قاطع با وجوه مختلف تروریزم از جمله تروریزم رسمی دولتی و اقتصادی امریکا در اعمال تحریم‌های وحشیانه علیه ملت ایران در دستور جدی کار وزارت اطلاعات خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان محسنی اژه ای وزارت اطلاعات حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای قوه قضائیه دولت سیزدهم آمریکا حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای وزارت اطلاعات رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی: روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی

به گزارش خبرآنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست به تبیین و تشریح اهمیت برنامه‌ریزی و رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور پرداخت. حجت الاسلام‌والمسلمین معزی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را به گسل‌های تشبیه کرد که مانند گسل‌های طبیعی ویران‌گر و خسارت‌آفرین هستند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه به مرور برخی از خدمات‌ جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی همچون زلزله خوی پرداخت و تصریح کرد: همان‌طور که هلال‌احمر در این حادثه به تسکین آلام و التیام رنج‌های مردم کوشید، باید در زلزله‌فرهنگی نیز یاری‌ رسان مردم باشد.

نماینده ولی فقیه تسکین آلام روحی و حفظ سلامت معنوی جامعه را نیز از وظایف جمعیت هلال‌احمر برشمرد و افزود: در جمعیت هلال احمر، برنامه ریزی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی، گسترش و ارتقای فرهنگ دینی و ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با طرح این پرسش که آیا تنها زلزله خانه‌ها و شهرها را ویران می‌سازد؟
ادامه داد: دشمنان با ابزارهای متعدد تبلیغانی سعی دارند ایمان و امید را در جوانان ایران اسلامی‌ کاهش دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه بر اهمیت خنثی‌سازی این توطئه‌ها با برنامه‌ریزی فرهنگی تاکید کرد. پاسخ به شبهات و تولید محتوای معرفتی با بهره‌گیری از ابزارهای کارآمد و نگاه خلاقانه به منظور خنثی‌سازی این نقشه‌ها، توصیه حجت‌الاسلام والمسلمین معزی به مبلغان حاضر در این نشست بود.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فعالیت داوطلبانه تنها با بخشنامه و دستورالعمل ممکن نیست، تصریح کرد: فعالیت‌ داوطلبانه نیازمند روحیه و اراده انسانی است که ترویج آن در پرتو ارتقا فرهنگ دینی و تبیین معارف دینی امکان پذیر است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این بخش مقاومت و ایستادگی مردم غزه اشاره کرد که در نتیجه اراده انسانی و پایبندی به آرمان‌های اخلاقی شکل گرفته است. وی با بیان اینکه این مقاومت نه با بخشنامه بلکه با بهره‌گیری از معرفت دینی حاصل شده است، افزود: این ایستادگی برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست با تاکید بر این که جامعه امروز نیازمند مبلغانی است که توانایی ایجاد ارتباط با جوانان را داشته باشند به ارائه رهنمودهایی در خصوص نحوه ارشاد و تبلیغ دین پرداخت و بر این مساله تاکید کرد که مبلغ بایستی زبان و ادبیات نسل امروز بشناسد.

کتاب‌خوانی، توجه به بهره‌گیری از فضای مجازی، ارتباط صمیمانه با نمازگزاران، تقویت تعامل با جامعه مخاطب از جمله توصیه‌های نماینده رهبر معظم انقلاب به رابطین فرهنگی حاضر در این نشست بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ترویج فعالیت های قرآنی را از جمله وظایفی برشمرد که باید رابطین فرهنگی جمعیت در استان‌ها دنبال نمایند.

وی در ادامه به مرور اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر پرداخت و در تبیین اهداف چهارگانه بر اهمیت سودمندی در دین مبین اسلام تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست از انتشار مجدد مجله مهروماه به صورت الکترونیکی در این مجموعه نیز خبر داد، افزود: حوزه نمایندگی سعی دارد با بهره‌گیری از فضای وب و بسترهای روز، محتوای معرفتی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

وی در این نشست به ائمه جماعات در جمعیت هلال احمر توصیه کرد که با بهره‌گیری از برنامه‌های خلاقانه ارتباط خود را با کارکنان، جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر تقویت کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین معزی در این مراسم از مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استانی آذربایجان شرقی به عنوان میزبان این برنامه نیز قدردانی کرد.

در این نشست، حاضران به ارائه گزارش عملکرد، نکات و پیشنهادهات خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر پرداختند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901572

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت الاسلام‌والمسلمین معزی: روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • روحیه داوطلبی در هلال احمر برآمده از اراده انسانی است
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان