Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-09@12:31:53 GMT

وزیر اطلاعات به دیدار رئیس قوه قضائیه رفت

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۴۸۲۵

وزیر اطلاعات به دیدار رئیس قوه قضائیه رفت

رئیس قوه قضائیه، وزارت اطلاعات را نهادی متعلق به نظام و انقلاب اسلامی دانست و با تأکید بر لزوم پایبندی ضابطان بر قانون و اخلاق، گفت: رفتار ضابطان با مردم و کسانی که در معرض اتهام قرار می گیرند، در افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی به نظام تأثیر دارد.

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات عصر امروز (دوشنبه هشتم شهریور ماه) با حضور در دفتر رئیس قوه قضائیه، با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و درباره سازوکارهای استفاده متقابل از ظرفیت ها ی دو مجموعه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه در این دیدار با تبریک آغاز به کار دولت سیزدهم همزمان با هفته دولت و آرزوی توفیق برای کابینه «دولت مردمی»، بر همکاری هر چه بیشتر دستگاه قضا و وزارت اطلاعات در جهت بهبود وضعیت و کاهش مشکلات مردم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به سوابق مدیریتی حجت الاسلام خطیب در بخش های مختلف وزارت اطلاعات، حضور وی در رأس این وزارتخانه را موجب تقویت همکاری های وزارت اطلاعات و دستگاه قضا، سازماندهی هر چه بیشتر فعالیت ضابطین و بهبود کارکرد دستگاه اطلاعاتی کشور دانست. 

رئیس قوه قضائیه، وزارت اطلاعات را نهادی فراقوه ای دانست که متعلق به نظام و انقلاب اسلامی است و بر نقش مهم این وزارتخانه برای شناسایی و ریشه کنی بسترهای فسادزا و همکاری با دستگاه قضا برای برخورد با عناصر فاسد تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به نقش مهم ضابطان در تصمیم گیری قضات، متذکر شد: هر چقدر کار ضابط دقیق تر و تحقیقاتش کامل تر باشد، قاضی بهتر می‌تواند درباره یک پرونده تصمیم گیری کرده و حکم بدهد و اگر خدای نکرده ضابطی اطلاعات نادرست بدهد، در صدور حکم باطل از سوی قاضی سهیم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس خاطرنشان کرد: همانطور که دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی برای تبادل اطلاعات و حسن انجام مأموریت‌هایشان شورای هماهنگی دارند، تعامل ضابطان با قضات با حفظ استقلال قاضی نیز در کاهش اختلافات و بهبود کارها تأثیر دارد.

رئیس قوه قضائیه، وزارت اطلاعات را «چشم بیدار نظام اسلامی» خواند و تأکید کرد: دستگاه قضایی و نهادهای مسئول باید با کسانی که به دنبال ضربه زدن به امنیت ملی هستند و می خواهند آرامش و آسایش مردم را بر هم بزنند، بدون اغماض برخورد کنند.

وزیر اطلاعات نیز در این دیدار از انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا به عنوان شخصیتی برخاسته از درون این مجموعه که مراتب مدیریتی را گام به گام طی کرده و به دلیل سابقه مدیریت وزارت اطلاعات تجارب ارزنده‌ای در هر دو حوزه دارد، ابراز خرسندی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب با اشاره به دستورات اخیر رئیس قوه قضائیه در مورد مقابله با مافیای دارو  و کسانی که در این شرایط سخت نسبت به سلامت مردم خیانت می‌کنند، گفت: موضوع مقابله با بیماری کرونا جزو اولویت‌های تعیین شده از سوی مسوولین ارشد نظام می‌باشد و وزارت اطلاعات در مبارزه با مافیای دارو و هدفی که شما در این زمینه ترسیم کردید با همه توان وارد خواهد شد.

وی از آمادگی سربازان گمنان امام زمان(عج) برای فعال تر شدن این وزارتخانه در مبارزه با مفاسد و تامین امنیت و اسایش مردم خبر داد و تأکید کرد: وزارت اطلاعات در دولت مردمی ظرفیت‌های عظیمی که برای ورود جدی تر به عرصه مبارزه با فساد و همچنین تامین امنیت و اسایش مردم دارد، در چارچوب قانون در اختیار قوه قضائیه می گذارد تا بتوان با همکاری گام هایی بزرگ در جهت ریشه کنی فساد و ارتقاء سلامت نظام اداری برداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب تاکید کرد: وزارت اطلاعات در مبارزه با جریانات و عناصر تهدید کننده امنیت ملی عزم استوار داشته و در این راه نه تنها هیچ تردیدی نخواهد داشت بلکه در تشدید این مبارزه خواهد کوشید.

وی در پایان تاکید کرد: مبارزه قاطع با وجوه مختلف تروریزم از جمله تروریزم رسمی دولتی و اقتصادی آمریکا در اعمال تحریم‌های وحشیانه علیه ملت ایران در دستور جدی کار وزارت اطلاعات خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قوه قضائیه دولت وزارت اطلاعات مشکلات مردم وزارتخانه انقلاب اسلامی استقلال دستگاه قضایی امنیت ملی سلامت دارو تامین امنیت قانون ملت ایران محسنی اژه ای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای وزارت اطلاعات رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر،، جواد اوجی، وزیر نفت و سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت) برای بررسی حوزه‌های مشترک و رفع چالش‌ها و مشکلات بین دو وزارتخانه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

همکاری دوجانبه درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور توسعه میدان‌های نفتی و گازی، پایداری و استمرار تأمین خوراک، تکمیل زنجیره ارزش، تعیین و تکلیف مطالبات بین دو وزارتخانه و حل چالش‌ها و مشکلات مواردی بود که در این دیدار بررسی شد.

معاونان دو وزیر در این دیدار به بیان نقطه نظرات خود درباره چالش‌ها و فرصت‌های همکاری دوجانبه دو وزارتخانه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

وزیر نفت در این دیدار با اشاره به جزئیات سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها، گفت: پروژه‌های متعددی برای اجرا در بخش بالادستی و پایین‌دستی در صنعت نفت مدنظر است.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با قدردانی از وزارت نفت و نقش فعال آن در بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی، گفت: وزارت نفت توانست بخشی قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کند و صادرات نفت را از ۵۰۰ هزار بشکه در روز به حدود ۱.۵ میلیون بشکه برساند.

وی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: اگر صنعت نفت در این طرح‌ها و پروژه‌ها ورود نکند، بسیاری از مصوبه‌های کشور در این زمینه اجرایی نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ورزارت نفت در تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح فجرانه کالابرگ نقش مهمی داشته است.

در جریان خصوصی‌سازی شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی در دهه ۸۰ شمسی، بخشی از این شرکت‌ها به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) واگذار شد. با توجه به این موضوع، همکاری بین وزارت نفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از گذشته شد.

کد خبر 6099896

دیگر خبرها

  • اعلام جشن‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)
  • ضرب الاجل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای دستگاه‌های کم‌کار در ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی
  • اژه‌ای: قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران احتراز داشته باشد
  • حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای: قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران و اهل فن اجتناب کند
  • قاضی نباید از مشورت با صاحب‌نظران و اهل فن اجتناب کند
  • رئیس‌ کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد
  • قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران و اهل فن اجتناب کند
  • رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است