Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور صدور اسناد کشاورزی نیز بیش از۳۰۰ هزار هکتاراز اراضی در سامانه جامع حد نگاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جانمایی شده است.

کرامتی تصریح کرد: در سطح کشور جزو استان‌های پیشرو از نظر میزان اجرای کاداستر هستیم و رتبه اول جانمایی در سامانه ثبت اطلاعات کاداستر در کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طرح کاداستر در سطح ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی واقع در شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، نقده، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، شاهین دژ، ماکو، شوط و پلدشت اجرایی شده است.

کرامتی تاکید کرد: در سطح استان آذربایجان غربی حدود یک میلیون و پنجاه هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که در نزدیک به ۴۰۰ هزار هکتار از این اراضی که قابلیت اجرای طرح کاداستر وجود دارد، این طرح نیز عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد:حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این طرح مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه طرح کاداستر یا حدنگاری با هدف نقشه‌برداری با جزئیات کامل و تعیین تکلیف مالکیت اراضی اجرا می‌شود، اظهار کرد: با اجرای این طرح مشخصات اراضی نظیر مساحت، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی در بانک کاداستر سازمان ثبت و بارگذاری می‌شود.

کرامتی اضافه کرد: خرده مالکی و نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان است که طرح کاداستر می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

 طرح کاداستر از سال ۱۳۹۴ در سطح استان با بهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه آغاز شد و همزمان با آن کاداستر اراضی کشاورزی واقع در پایاب رودخانه‌های مرزی و کاداستر از محل اعتبارات ملی در سطح استان ادامه یافت.

انتهای پیام/ ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی طرح کاداستر زمین کشاورزی آذربایجان غربی ارومیه اراضی کشاورزی طرح کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد