Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@21:40:17 GMT

5 روش تبدیل تهدید به فرصت برای کارآفرینان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۵۰۲۷

5 روش تبدیل تهدید به فرصت برای کارآفرینان

توان حل مسأله و رفع چالش‌ها از ضروری‌ترین نیازها و شاید از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت برای کارآفرینان و صاحبان ایده توسعه کسب‌ و کار به‌شمار می‌رود.

کارآفرین موفق کسی است که نه‌تنها بتواند چالش‌های پیش روی کسب‌وکارش را پشت سر بگذارد بلکه از آنها بیشترین بهره‌برداری را برای توسعه کسب‌وکارش داشته باشد. در ادامه پنج راهکار کلیدی برای تبدیل مشکلات و چالش‌ها به فرصت را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدگاه مثبتی برای دیدن مشکلات به چشم فرصت در خود ایجاد کنید

افرادی که مشکلات را سدی در برابر موفقیت تلقی می‌کنند، همیشه از زندگی‌شان ناراضی‌اند و احساس خوشحالی نمی‌کنند.

چنین طرز فکری باعث کاهش اشتیاق و انرژی می‌شود و چارچوب فکری و موفقیت‌شان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برخلاف آنها، کارآفرینان موفق همواره به دنبال رویارویی با مشکل بعدی هستند؛ هر موفقیتی را هرچند کوچک جشن می‌گیرند و شکست‌ها را به معنای واقعی فرصتی برای یادگیری می‌دانند.

تا چند سال پیش، بسیاری از شرکت‌های بزرگ خرده‌فروشی در دنیا با مشکل در حال رشد هزینه‌های کیسه‌های پلاستیکی و آلودگی حاصل از مصرف آنها دست‌وپنجه نرم می‌کردند.


تا این‌که راهکار فروش کیسه‌های پارچه‌ای قابل استفاده مجدد به مشتریان شکل گرفت و این معضل را به بازی برد - برد تبدیل کرد. به این ترتیب هزینه مکرر به درآمد مکرر و بدون ایجاد آلودگی تبدیل شد.

از هوش جمعی اطراف‌تان کمک بگیرید

بسیاری از رهبران کسب‌وکارها احساس می‌کنند اگر برای حل مشکلی درخواست کمک کنند، ضعیف و ناتوان به نظر خواهند رسید.

چنین اشتباهی نکنید! از مشاوران کسب‌وکار، متخصصانی که در تیم کاری خود دارید و حتی ارتباط مستقیم با مشتریان نهایت استفاده را ببرید. آنها برای اشتراک‌گذاری مسأله برایتان احترام قائل خواهند بود و به شما اعتماد می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید از زوایای مختلف درک بهتری از مسأله پیدا کنید.

ایجاد روابط با دیگران و گوش‌دادن موثر، کلیدهای استفاده از هوش جمعی اطراف‌تان است. این کار را با سرزدن به بخش‌های مختلف و آشنایی با دیگر اعضای تیم خود شروع کنید. ارتباطات خارج از محیط کار معمولا با ایفای نقش فعال‌تر در زیست‌بوم صنعت و جامعه ایجاد می‌شود. اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیز از منابع اصلی ایجاد ارتباطات و شبکه‌سازی به‌شمار می‌رود.

بهترین بخش در اتخاذ این استراتژی‌ها این است که آنها می‌توانند برخی از ناخوشایندترین فعالیت‌های شما را به فعالیت‌های رضایت‌بخش تبدیل کنند و کسب‌وکارتان را به‌جای شکست به سوی موفقیت سوق دهند حتی ممکن است تصمیم بگیرید به‌جای پیروی از دستورالعمل‌های دیگران، به دنبال رویای کارآفرینی و تغییر جهان به سبک خودتان بروید. مطمئن باشید هیچ زمانی بهتر از امروز برای شروع وجود ندارد.

از کمال گرایی بپرهیزید؛ مشکلات راه‌حل بی‌نقص ندارد

کمال‌ گرایی بزرگ‌ترین آسیب برای حل سریع مشکلات است. جست‌وجوی یک راه‌حل کامل، نه‌فقط پیشرفت را به تأخیر می‌اندازد که روحیه را خراب می‌کند و چشم همه را به راه‌حل‌های عملی سریع که به اندازه کافی خوب است می‌بندد.

نتیجه آن چیز جز نارضایتی و پیشرفت‌نکردن در مسیر حل مشکل نخواهد بود. استیو جابز، طبق ارزیابی خود در زمان شروع کسب‌وکارش فردی به‌شدت کمال‌گرا بوده است.

وسواس او به جزئیات، موجب شد توسعه مکینتاش بیش از سه سال طول بکشد. با گذشت زمان، جابز موفق شد کمال‌گرایی خود را تعدیل کند و در بازار مصرف وسیع‌تر موفق عمل کند.

پذیرای چالش‌های پیش روی کسب‌وکارتان باشید

مدیران و کارآفرینانی که مشکلات را فقط به‌عنوان یک بار تلقی می‌کنند، سعی می‌کنند آنها را از سایر اعضای تیم مخفی کنند، یا آن‌قدر نادیده‌شان بگیرند تا بحرانی به وجود بیاید. چنین رفتاری موجب می‌شود همه نتوانند نسبت به وضعیت، علت اصلی به‌وجودآمدن مشکل و قدم‌هایی که می‌توان برای حل آن برداشت، درک درستی داشته باشند.

نتیجه آن چیزی جز از دست دادن فرصت‌ها، درگیری احساسی و حس سرزنش نخواهد بود. برای مثال، همه‌گیری فعلی کرونا برای بیشتر مشاغل هم از نظر خدمات‌رسانی به مشتریان و هم از نظر محافظت از کارکنان، ضربه‌ای به همراه داشته است. افراد موفق در این مسیر کسانی بودند که تلاش کردند فرآیندهای جدیدی را برای هر دو مورد، ازجمله دورکاری، تحویل کالا در خانه یا تحویل در محل را برای کسب‌وکارشان فراهم کنند.

فرآیند ثابتی را برای ارزیابی و حل مشکلات دنبال کنید

اجازه ندهید احساسات، تلاش‌های شما را کنترل کند؛ در ابتدا تلاش کنید آرام و متمرکز باشید. به‌طور دقیق طی فرآیند تعریف‌شده‌ای محدوده مشکل را مشخص کنید سپس به دنبال راه‌حل‌های جایگزین با مشورت با اعضای تیم و متخصصان امر باشید. آن‌گاه یک چارچوب زمانی برای حل مسأله مشخص کنید. در نهایت، به‌موقع تصمیم بگیرید و یک برنامه قابل اجرا تهیه کنید.

ایلان ماسک، از موفق‌ترین کارآفرینان این روزها، یکی از طرفداران «برهان محرک اول» در ارزیابی مشکلات است که قرن‌ها پیش از سوی ارسطو تعریف شده بود. این روش مستلزم به چالش کشیدن همه مفروضات و بررسی ریشه‌ای برای یافتن مشکل اصلی است.

عسل اخویان طهرانی - دانش / روزنامه جام جم

برگرفته از inc.com

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کارآفرین صاحبان ایده کارآفرینان کمال گرایی چالش ها برای حل راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • عصبانیت شدید رونالدو از خودش؛ مشت به توپ روی هوا! + ویدیو
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی