Web Analytics Made Easy - Statcounter

توجه جدی ژاپنی‌ها به برخی مسائل همچون موضوع تفکیک و بازیافت زباله در میزبانی آنها از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به چشم می‌آید، به حدی که می‌توان از آن الگو گرفت و جدی‌تر از قبل به این موضوع مهم پرداخت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از توکیو، آداب و رسوم ژاپنی‌ها، رفتارشان با میهمانان حاضر در بازی‌های پارالمپیک 2020، تکنولوژی که برای هر چه بهتر برگزار کردن مسابقات در نظر گرفته‌اند و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. توجه همه حاضرین در بازی‌ها را به خود جلب کرده است.

در این بین یکی از موارد جالب، توجه ویژه آنها به موضوع مهم بازیافت و تفکیک زباله است. آنها که به خوبی اهمیت این مسئله را می‌دانند در گوشه گوشه هر ورزشگاهی چندین محل برای انداختن زباله‌ها در نظر گرفته‌اند به شکلی که بعد از چند روز هر میهمان خارجی هم می‌داند باید با بطری خالی آب معدنی‌اش چه کار کند یا کاغذ باقیمانده ساندویچ خود را کجا بیندازد.

برای مثال در هر کدام از مراکز رسانه‌ای ورزشگاه‌ها یک سطل یا جعبه مقوایی برای بطری‌های پلاستیکی، یک سطل برای زباله‌های خشک مانند ماسک، قاشق چوبی و ...، سطل دیگری برای کاغذ و زباله‌های کاغذی در نظر گرفته‌اند. ژاپنی‌ها حتی ظروف کوچکی هم کنار هر کدام از این سطل‌ها و جعبه‌های مقوایی قرار داده‌اند تا افراد باقیمانده چای، قهوه یا نوشیدنی خود را داخل آن بریزند و ظروف خشک را داخل سطل‌های بازیافت بیندازند.

روزانه در چند نوبت هم ولنتیرها این سطل‌ها و جعبه‌های مقوایی بازیافت را خالی و وارسی می‌کنند و این ظروف هیچ وقت پر از زباله‌های بازیافتی نیست. با توجه به شیوع ویروس کرونا آنها موارد بهداشتی را هم برای این کار به صورت جدی در نظر می‌گیرند.

خلاصه اینکه در کنار پرداختن به دستاوردهای ورزشی در میدانی چون پارالمپیک 2020 توکیو، توجه به نکاتی کوچک همچون همین موضوع تفکیک و بازیافت زباله توسط ژاپنی‌ها جای تأمل دارد.

لحظه‌به‌لحظه با نتایج روز هفتم پارالمپیک 2020 توکیو

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارالمپیک 2020 توکیو پارالمپیک 2020 توکیو ژاپنی ها زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد

به دعوت فدراسیون کاراته آسیا سجاد گنج زاده برای تدریس در اولین دوره کمپ تمرینی آسیا عازم شهر ووهان کشور چین می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، اولین کمپ تمرینی کاراته آسیا در شرایطی طی روزهای 21 تا 23 مرداد ماه در شهر ووهان کشور چین برگزار می شود که به دعوت اتحادیه آسیا؛ سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک توکیو  مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.

 گنج زاده در این کمپ به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی از کویت  و گریس از فیلیین در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.

سجاده گنج‌زاده مدال طلای المپیک توکیو، دو مدال طلای بازی‌های آسیایی، یک طلا، دو نقره و یک برنز جهان و یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز آسیا را در کارنامه خود دارد.

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم