Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا هر سال با رسیدن نخستین روزهای شهریور ماه، هفته دولت به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در کشور گرامی داشته می‌شود به طوری که می‌توان این هفته را یکی از مهمترین زمان‌های افتتاح طرح‌های عمرانی، خدماتی و صنعتی در کشور دانست.

هرچند مناسبت این هفته یادآور شهادت ۲ دولتمرد صدیق و خستگی‌ناپذیر شهیدان رجایی و باهنر و از دست دادن خوبان است، ولی با پایه‌گذاری دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت، کام مردم ایران اسلامی از افتتاح و کلنگ‌زنی هزاران طرح‌ عمرانی، خدماتی و اقتصادی شیرین شده و ضریب محرومیت در بسیاری از مناطق کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته دولت امسال که همزمان با ماه محرم و آغاز به کار دولت سیزدهم شد، فرصتی برای ارائه دستاوردها و خدمات دستگاه‌های مختلف اجرایی در یک سال گذشته بوده و تاکید مسوولان استان نیز بر این است که این اقدامات برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

هفته‌ای که گذشت هزار و ۱۰۶ پروژه در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی با اعتبار بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که از این تعداد ۹۰۱ پروژه به بهره‌برداری رسید و ۶۵۳ پروژه در نقاط روستایی و ۲۴۸ پروژه در نقاط شهری تکمیل و تقدیم مردم شد.

از مجموع هزار و ۱۰۶ پروژه‌ کلنگ‌زنی یا افتتاحی هفته دولت در خراسان جنوبی، ۶۹۰ پروژه در مناطق روستایی و عشایری و ۴۱۶ پروژه در حوزه شهری بوده که نشانگر توجه ویژه دولت و مسوولان استانی به مناطق کم‌برخوردار و توسعه مناطق روستایی و عشایری است.

همچنین در این مدت عملیات اجرایی ۲۰۵ پروژه در خراسان جنوبی آغاز شد که تکمیل آنها منشا اثر بسیاری در توسعه همه‌جانبه و متوازن مناطق مختلف استان خواهد بود.

با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در خراسان جنوبی متوقف نشده و از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت سال جاری‌ هر هفته نظاره‌گر بهره‌برداری از طرح‌های گوناگون در خراسان جنوبی بوده‌ایم به گونه‌ای که در این مدت نیز ۲۸۷ پروژه با اعتبار بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و هر یک می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه، اشتغال‌زایی، درآمدزایی، رفاه بیشتر و از سوی دیگر افزایش بهره‌وری اقتصادی باشد.

افتتاح ۹۰۱ پروژه در هفته دولت

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی خراسان جنوبی از روز دوم شهریور همزمان با نخستین روز هفته دولت با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در سراسر استان آغاز شد و برنامه‌های محوری افتتاح طرح‌های هفته دولت امسال در دومین و چهارمین رو هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی به ترتیب در شهرستان‌های بیرجند و نهبندان برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی شامگاه ششمین روز هفته دولت در برنامه زنده تلویزیونی با مردم سخن گفت و به تشریح برنامه‌های هفته دولت و اقدامات توسعه‌ای خراسان جنوبی در ابعاد مختلف پرداخت.

حمید ملانوری از افتتاح و کلنگ‌زنی هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی، زیرساختی، خدماتی، کشاورزی، راهداری، بهداشتی و آموزشی با اعتبار بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۰۱ پروژه در سطح استان به بهره‌برداری رسید و کلنگ اجرای ۲۰۵ پروژه نیز به زمین زده شد.

وی اظهار داشت: از مجموع پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی یا افتتاح شده‌اند، ۶۹۰ پروژه در مناطق روستایی و عشایری و ۴۱۶ پروژه نیز در حوزه شهری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در طول سال براساس اعتبارات، برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفته، پروژه‌هایی به بهره‌برداری رسیدند و برای آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها نیز برنامه‌ریزی شد.

وی خاطرنشان کرد: مناسبت‌هایی مثل دهه فجر و هفته دولت، فرصت‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها، بخشی از خدمات دولت را به مردم تقدیم می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی از نگاه ویژه استان به مناطق روستایی سخن گفت و تصریح کرد: آمار قابل توجه پروژه‌هایی که در هفته دولت یا دیگر ایام و مناسبت‌ها به بهره‌برداری رسیده، بیانگر این واقعیت است.

ملانوری افزود: این اقدامات در حالی رقم خورده که گستردگی استان و پراکندگی جمعیت، هزینه ارائه خدمات را سنگین کرده است.

تکمیل چرخه درمان ناباروری در خراسان جنوبی 

بهره‌برداری از ۱۸ طرح عمرانی، ورزشی و رفاهی ارمغان اولین روز هفته دولت در خراسان جنوبی بود که عمده این طرح‌ها در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه افتتاح شد و برای اجرای آنها ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

طرح ارتقای مرکز درمان ناباروری و نازایی رویش در بیرجند، طرح شاخصی بود که با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال در نخست روز هفته دولت افتتاح شد تا چرخه درمان ناباروری در خراسان جنوبی تکمیل شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز سه‌شنبه گفت: در اولین روز از هفته دولت شاهد تکمیل شدن چرخه درمان ناباروری در استان هستیم و این مرکز آماده ارائه خدمات بیشتر به هم‌استانی‌هاست.

جلال احمدی با اشاره به اینکه این مرکز در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد افزود: تاکنون به خاطر کمبود نیروهای تخصصی همچنین برخی تجهیزات پزشکی تخصصی، قسمتی از درمان ناباروری در استان انجام می‌شد و قسمتی که شامل IVF بود، قابل انجام نبود.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی انجام شده همچنین تامین تجهیزات پزشکی در سال ۱۳۹۶ که ارزش ریالی آنها در آن زمان ۳۵ میلیارد ریال بوده و با تامین نیروی فوق تخصص درمان ناباروری در خراسان جنوبی، تجهیزات نیز نصب و راه‌اندازی شد.

افتتاح ۳۷ طرح عمرانی، ارتباطی و صنعتی در بیرجند

۳۷ طرح عمرانی، ارتباطی و صنعتی در دومین روز هفته دولت با مجموع اعتبار ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند افتتاح شد.

 پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله پنج سایت اینترنت پرسرعت و ارتقای ۲ سایت همراه با فناوری نسل سه و چهار با حضور "حمید ملانوری" و جمعی از مسوولان استان به بهره‌برداری رسید.

برای مجموع پروژه‌های قابل افتتاح ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان بیرجند، ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد و با افتتاح این پروژه‌ها، سطح خدمات ارتباطی در ۱۹ روستا ارتقا یافت.

گازرسانی به ۶ روستا، پنج واحد صنعتی و تولیدی و ۹ پروژه مسکن محرومان با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های شاخصی بود که در دومین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند افتتاح شد.

برای این پروژه‌ها، ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع و ۸۷ علمک گاز اجرا شد که ۱۱۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

استاندار خراسان جنوبی پروژه آبرسانی به روستای حسن‌آباد میان را در شهرستان بیرجند با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح کرد که با اجرای این پروژه، اهالی ساکن در ۲ روستای حسن‌آباد میان و حسن‌آباد پایین از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

در دومین روز هفته دولت ۸۴ طرح عمرانی، اقتصادی، رفاهی و زیرساختی در شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

عمده این طرح‌ها در زمینه مسکن محرومان، گازرسانی، برق‌رسانی همچنین طرح‌های کشاورزی بود که برای اجرای آنها حدود ۷۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره سنگ آهن زیرکوه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در سومین روز هفته دولت به شهرستان مرزی زیرکوه رفت و با حضور "محمد فرهادی" عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان آغاز شد.

این طرح از محل تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری ستاد توسعه خاوران اجرایی شد که با بهره‌برداری از آن برای حدود ۱۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

افتتاح پایگاه سلامت شهر زهان با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان، نگارخانه طلوع زیرکوه با اعتبار ۹۵۲ میلیون تومان، ساختمان اداره گاز زیرکوه با اعتبار چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌های شاخص در زیرکوه بود که با حضور معاون استاندار در سومین روز هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

علاوه بر این ۱۰۰ طرح با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان در شهرستان‌های زیرکوه، طبس، درمیان و نهبندان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

حضور استاندار در نهبندان و افتتاح ۲۶ طرح گازرسانی

استاندار خراسان جنوبی روز جمعه همزمان با چهارمین روز هفته دولت برای افتتاح بخشی از پروژه‌های عمرانی نهبندان به این شهرستان مرزی سفر کرد.

آیین افتتاح همزمان چهار قطعه زمین چمن مصنوعی با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مسوولان استانی در روستای چهار فرسخ نهبندان برگزار شد.

هر کدام از این پروژه‌های ورزشی در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع اجرا شده و در مجموع ۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی شهرستان نهبندان افزوده است. 

در ادامه سفر استاندار به نهبندان، پایگاه سلامت شهری شماره یک مرکز شهرستان به نمایندگی از سه طرح بخش بهداشت و درمان از جمله دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان شهید آتشدست و ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت روستای دهک به بهره‌برداری رسید.

 برای این طرح‌ها پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد و هفت هزار و ۳۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

استاندار خراسان جنوبی عملیات گازرسانی به هشت روستا، چهار واحد تولیدی و صنعتی، یک طرح اداری و ۱۳ پروژه مسکن محرومان با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را افتتاح کرد و گلنگ ۲۰ طرح گازرسانی در روستای گوش نهبندان را به زمین زد.

ملانوری در آخرین برنامه کاری خود در چهارمین روز هفته دولت واحد خط دانه‌بندی و کانه‌آرایی منیزیت تگ سیاه را در شهرستان نهبندان افتتاح کرد.

این واحد ظرفیت تولید سالانه ۳۶ هزار تن منیزیت دانه‌بندی شده را دارد و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای ایجاد آن بیش از ۲۲ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۴۰ نفر در این واحد و معدن جوار آن که بیشتر از مردم محلی و بومی منطقه هستند، فراهم شد.

تلاش برای بازگشایی گذرهای مرزی خراسان جنوبی تا پایان تابستان

استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم روستای گوش از بازگشایی بازارچه دوکوهانه نهبندان تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: با پیگیری‌های فراوان برای جلب موافقت افغانستان و با جلسات متعددی که در این زمینه در استان داشته‌ایم، در روزهای آینده گذرگاه دوکوهانه به طور رسمی فعال می‌شود.

حمید ملانوری مرز را یکی از ویژگی‌های بزرگ شهرستان نهبندان عنوان کرد و گفت: به دلیل اتفاقات سال‌های اخیر و عدم موافقت افغانستان با بازگشایی دوکوهانه، متاسفانه فعالیتی در این مرز نداشته‌ایم.

وی عنوان کرد: این مرز می‌تواند به عنوان یک محور تجاری فعال برای استان و کشور باشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای نهبندان بر پایه استفاده از ذخایر معدنی لحاظ شده و در همین راستا شناسایی، مطالعات، اکتشافات و بهره‌برداری از این ذخایر مدنظر است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، به زودی شاهد حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ معدنی در این شهرستان خواهیم بود و نهبندان باید به یکی از ایستگاه و پایگاه‌های بزرگ معدنی استان و کشور تبدیل شود.

ملانوری به سفر مقام معظم رهبری به نهبندان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در این سفر بر رسیدگی به امور شهرستان تاکید و سند توسعه نهبندان هم تدوین شد که البته بخش عمده‌ای از آن اجرا نشده است.

وی شامگاه ششمین روز هفته دولت در برنامه تلویزیونی گفتمان هفته شبکه خاوران هم گفت: همه تلاش ما بر این است که تا پایان تابستان امسال هر سه گذرگاه مرزی غیرفعال استان، بازگشایی شوند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در طول ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور افغانستان، چهار معبر مرزی داریم که در حال حاضر فقط گذرگاه ماهیرود، پایانه مسافربری و تجاری دارد و فعال است.

وی با تاکید بر اینکه ماهیرود، فعال‌ترین مرز در شرق کشور است گفت: طی چهار ماه ابتدای امسال ۳۷۱ هزار تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون دلار از این مرز صادر شده است که این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است

ملانوری گفت: تلاش همه حوزه‌های امنیتی، انتظامی و دستگاه‌های اجرایی بر این بود که شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا مبادلات تجاری در این مرز، بی‌وقفه ادامه یابد.

وی افزود: گلورده، یزدان و دوکوهانه چند سال است که به علت عدم موافقت افغانستان غیرفعال شده و ما در تلاشیم که این گذرگاه‌ها هم باز شوند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی به اقتصاد، ارتزاق و اشتغال منطقه کمک می‌کند و ارزش افزوده به همراه دارد.

وی بیان کرد: به جهت اهمیت موضوع، در هر سطحی در داخل کشور و در افغانستان برای بازگشایی این گذرها پیگیری شد.

ملانوری افزود: زیرساخت‌ها در هر سه گذرگاه آماده است و نواقصی که وجود دارد در حال رفع شدن است لذا تلاش داریم هر سه معبر تا پایان تابستان بازگشایی شوند.

افتتاح ۳۵۵ طرح رهاورد پنجمین روز هفته دولت

بهره‌برداری از ۳۵۵ طرح عمرانی، خدماتی، ورزشی و رفاهی با اعتبار ۱۱۱ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان ارمغان پنجمین روز هفته دولت برای مردم خراسان جنوبی در شهرستان‌های مختلف بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت به شهرستان سربیشه رفت و عملیات گازرسانی به پنج روستای این شهرستان مرزی با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان را افتتاح کرد که ۲۳۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

افتتاح واحد بتون سیال در بخش درح با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان، ساختمان بخشداری درح نیز با اعتبار یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان و طرح جدول‌کشی، زیرسازی و آسفالت خیابان شهید حمزه‌ای شهر سربیشه نیز با اعتبار ۵۷۶ میلیون تومان با حضور "محمد حسینی" و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

 تعریض، بهسازی محور اصلی سربیشه - مرز ماهیرود با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان و ساخت زمین چمن مصنوعی فوتبال شهر سربیشه با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌هایی بود که معاون استاندار خراسان جنوبی در سربیشه کلنگ آن را به زمین زد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی پس از سفر به سربیشه در پنجمین روز هفته دولت راهی شهرستان مرزی درمیان در ۶۰ کیلومتری شهرستان سربیشه شد.

با حضور حسینی طرح آبرسانی به روستای سرخنگ به نمایندگی از روستاهای آویشک و سیرجان شهرستان درمیان با اعتبار چهار میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و بیش از ۵۰۰ نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

طرح گازرسانی به پنج روستا و هفت واحد صنعتی با مجموع اعتبار پنج میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان، ساختمان اداره گاز درمیان با اعتبار سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، نگارخانه شهر اسدیه با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و آسفالت راه روستایی مهدی‌آباد با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های شاخصی بود که با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی در درمیان افتتاح شد.

افتتاح ۲ طرح صنایع معدنی در شهرستان طبس

افتتاح ۲۹۰ طرح رهاورد ششمین روز هفته دولت در خراسان جنوبی بود که این طرح‌ها در زمینه‌های معدنی، گازرسانی و کشاورزی تکمیل شد و برای اجرای آنها ۱۹۴ میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

در شهرستان طبس ۹۹ طرح با اعتبار ۱۱۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۲ واحد صنعتی شامل کارخانه کنسانتره سنگ آهن و مجتمع فرآوری زغالسنگ فروآلیاژ تام از شاخص‌ترین این طرح‌ها بود.

کارخانه کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این طرح برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و  ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

همچنین واحد فرآوری زغال‌سنگ شرکت فروآلیاژ تام با ۲ خط دانه‌بندی و خط تولید کنسانتره با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، این واحد صنایع معدنی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال افتتاح شد که برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم ۳۹۷ طرح کسب و کار خُرد و کوچک در خراسان جنوبی را همزمان با ششمین روز هفته دولت به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

این پروژه‌ها از محل تفاهم‌نامه مشترک صندوق کارآفرینی امید با بنیاد برکت و با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین همزمان با ششمین روز هفته دولت ۶ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند - قاین با هزینه‌کرد ۴۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

طول جاده بیرجند - قاین ۱۰۰ کیلومتر است که تاکنون مسیر دوبانده این جاده به ۷۶ کیلومتر رسیده و تلاش برای تکمیل دوبانده‌سازی آن ادامه دارد.

افتتاح هشت پروژه آب و فاضلاب در بیرجند

در آخرین روز هفته دولت نیز ۶۰ طرح عمرانی در شهرستان‌های بیرجند، درمیان، سربیشه، فردوس، سرایان، بشرویه و زیرکوه با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

هشت پروژه امور آب و فاضلاب شهرستان بیرجند با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومان از جمله این پروژه‌ها بود که مخزن ۲ هزار متر مکعبی شمال شهر بیرجند به نمایندگی از آنها با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران اجرایی افتتاح شد.

فرماندار بیرجند در این آیین گفت: ۹۹ پروژه همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید که اعتبار مورد نیاز آنها ۸۳ میلیارد تومان بوده است.

علی ناصری افزود: در این مدت (دوم تا هشتم شهریور) ۱۳۶ پروژه با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که از این تعداد عملیات اجرایی ۳۷ پروژه آغاز شد که مهمترین آن در بخش ارتباطی بوده است.

همزمان با هفتمین روز هفته دولت ۱۴ پروژه عمران روستایی به طور همزمان در روستای «قطار گز» شهرستان بیرجند با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در این آیین گفت: برای بهره‌برداری از ۱۴ پروژه عمران روستایی ۶ هزار  و ۲۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

علی اصغر آسمانی مقدم افزود: همچنین هفت طرح هادی شامل پروژه جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت روستایی به مساحت ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع در شهرستان بیرجند به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال  افتتاح می‌شود که بنیاد مسکن در اجرای آن مشارکت داشته است.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در روستای قطار گز نیز گفت: در این روستا ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای ۶۰ متر طول جدول و کانیوو ۳۰ متر جوی و جدول در این روستا اظهار داشت: برای بهره‌برداری از پروژه عمران روستایی در قطار گز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال  اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: تهیه طرح هادی در تمامی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان سال گذشته به اتمام رسید و از تعداد ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، طرح هادی در ۵۸۱ روستا را با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان شروع کردیم.

ادامه دوبانده سازی راه‌های استان

همچنین در آخرین روز هفته دولت ۶ کیلومتر دیگر از پروژه احداث باند دوم محور بیرجند - نهبندان حد فاصل نهبندان تا شوسف بازگشایی شد و زیر بار ترافیک رفت.

طول کل محور بیرجند تا نهبندان ۲۰۰ کیلومتر است که با بازگشایی این ۶ کیلومتر در مجموع ۸۶ کیلومتر از طول این محور دوبانده شده است.

افتتاح پنج طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در سرایان، ۶ طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان در فردوس، ۱۵ طرح با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۴۷ میلیارد تومان در درمیان و ۶ طرح با  اعتبار سه میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان در زیرکوه از طرح‌های شاخصی بود که در آخرین روز هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

۲۱ طرح آبخیزداری با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان، ۱۲۰ طرح مخابراتی با اعتبار ۱۹۲ میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان، ۱۹ پروژه آب و فاضلاب با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۷۴۲ میلیون تومان، ۱۱ طرح صنعتی و معدنی با اعتبار ۶۴۳ میلیارد تومان، چهار طرح فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، ۱۵۹ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان و ۲۳ طرح راهداری با اعتبار ۱۲۲ میلیارد تومان و صدها طرح کوچک و بزرگ عمرانی و محرومیت‌زدایی در استان پهناور خراسان جنوبی در هفته دولت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید یا کلنگ‌زنی شد تا زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه، متوازن و پایدار این استان مرزی ‌شود.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سومین استان پهناور کشور بعد از کرمان و سیستان و بلوچستان است.

برچسب‌ها هفته دولت توسعه ایران افتتاح طرح خراسان جنوبی اعتبارات سرمایه گذاری پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت توسعه ایران افتتاح طرح هفته دولت توسعه ایران افتتاح طرح خراسان جنوبی اعتبارات سرمایه گذاری میلیارد تومان به بهره برداری رسید حضور استاندار خراسان جنوبی میلیون تومان اعتبار هزینه شد استاندار خراسان جنوبی کارخانه کنسانتره سنگ آهن اعتبار ۲ میلیارد میلیون تومان از دیگر اعتبار هزینه شده پنجمین روز هفته دولت ششمین روز هفته دولت درمان ناباروری شهرستان بیرجند میلیارد تومان روز هفته دولت هزار و ۱۰۶ پروژه روز هفته دولت خراسان جنوبی خراسان جنوبی میلیون تومان بهره برداری مناطق روستایی برخوردار شدند مسوولان استان عملیات اجرایی حضور معاون طرح با اعتبار شهرستان مرزی سرمایه گذاری اعتبار ۱۱ هفته دولت هفته دولت پروژه ها ۵۰۰ میلیون کلنگ زنی شد نفر به صورت طرح عمرانی هزار و ۵۰۰ طرح ها ۶ کیلومتر افتتاح شد سال گذشته اجرای آن متر مربع تا پایان هزار تن آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد

 جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اتفاق بی‌نظیر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی را شاهد هستیم. 

وی افزود: از روز گذشته که نمایشگاه افتتاح شد، نشست‌های دو جانبه‌ای بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها برگزار شده که نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۴ کشور دنیا در این نمایشگاه گفت: حضور هیئت‌هایی از کشور‌های ترکمنستان، تاجیکستان، کانادا، ترکیه و... در پاویون خراسان جنوبی با مذاکره‌های خوبی همراه بود. 

جعفری به حضور نماینده وزارت خارجه در استان در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برای استفاده حداکثری از حضور هیئت‌های تجاری و کنسولی برنامه‌ریزی شده است. 

وی از حضور هیئت مدیره اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان در نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: برقراری ارتباط با تجار و سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها و حتی در حوزه بین‌المللی هم در دستور کار است. 

به گفته وی؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اکسپو ۲۰۲۴، فرصت مناسبی برای عرضه و معرفی تمام ظرفیت‌های استان به ویژه سه زنجیره ارزش گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت است. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی در قالب کتابی به دو زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌گیرد. 

جعفری ادامه داد: زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) هم به ۵ زبان ترجمه شده‌اند. برای کتاب‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زنجیره‌های ارزش استان بارکد -رمزینه - تعریف شده است و این رمزینه‌ها دسترسی افراد به اطلاعات کامل و جامع درباره ظرفیت‌های استان را تسهیل می‌کند. 

به گفته وی؛ ۴۰ شرکت سرمایه گذاری در حوزه زنجیره‌های ارزش و ۶۰ هیئت تجاری از خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان