Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی قدرتی شهیدی، در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ارتباط بین والدین و فرزندان امری بسیار مهم و قابل‌توجه است، هر پدر و مادری باید بداند که چگونه با فرزندان خود ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهم در ایجاد ارتباط سالم این است که والدین نباید به جای فرزندان خود دست به انتخاب بزنند. هر زوجی بعدازاینکه صاحب فرزند شدند برچسب پدر و مادر به آن‌ها زده می‌شود؛ اما به این معنا نیست که آن‌ها آگاهی کامل نسبت به امور فرزند پروری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرتی شهیدی اضافه کرد: اغلب زوجین بعدازاینکه صاحب فرزند می‌شوند خود را یک پدر و مادر کاملاً آگاه که به همه فنون فرزند پروری مسلط هستند تلقی می‌کنند که این موضوع باعث پدیدار شدن اختلافات بین والدین و فرزندان از همان ابتدا می‌شود.

این مشاور تصریح کرد: این موضوع ابتدا به عنوان یک آسیب در خانواده آشکار می‌شود و باعث اختلافات و ناهنجاری‌ها بین والدین و فرزندان شده و در ادامه باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود که در نهایت امنیت و سلامت فرزندان جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی گفت: متأسفانه در عصر ما ارتباطات والدین با فرزندان روزبه‌روز تیره‌تر می‌شود. به طوری که بسیاری از فرزندان حتی در طول شبانه روز با والدین خود کلمه‌ای رد و بدل نمی‌کنند و این امر باعث سرد شدن روابط خانواده‌ها و بروز آن در جامعه شده است که می‌توان یکی از اصلی‌ترین منشأ ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه تلقی کرد.

قدرتی شهیدی اظهار کرد: هر زوجی بعد از اینکه صاحب فرزند می‌شوند شأن جدیدی به دست می‌آورند و از آن روز به بعد پدر و مادر نیز خطاب می‌شوند؛ اما صِرف اینکه صاحب فرزند شده و پدر و مادر خطاب شدند به این معناست که آنها می‌توانند یک پدر و مادر موفق برای فرزند خود باشند و او را در رسیدن به موفقیت کمک کنند.

وی افزود: برای موفقیت در هر حوزه‌ای نیازمند کسب دانش و مهارت در آن حوزه هستیم، پدر و مادرِ موفق شدن هم مستثنا از این بحث نیست. با کسب نکردن دانش و مهارت‌های مربوط به این حوزه مشکلات فراوانی پدید می‌آید که علاوه بر سرد شدن ارتباطات والدین با فرزندان آسیب‌های زیادی را وارد اجتماع می‌کند.

این روانشناس حوزه نوجوانان تصریح کرد: یکی از مسائلی که والدین با آن زیاد سر و کار دارند مسئله انتخاب است. پدر و مادرها به این دلیل که فرزندشان قدرت تشخیص رفتار صحیح را ندارند به جای فرزندان خود انتخاب می‌کنند و اصرار بر این دارند که فرزندشان انتخاب آن‌ها را بپذیرد.

قدرتی شهیدی گفت: اغلب پدر و مادرها بر این عقیده‌اند که به عنوان یکی از مسائل تربیتی اگر به فرزند خود بگویند چه رفتاری را انجام بدهد بهتر است و رفتار او باید تحت کنترل ما باشد. در واقع والدین حق انتخاب را از فرزندانشان می‌گیرند تا به مطلوب خود برسند.

وی یادآور شد: با این روش، فرزند حس انسان بودن و باارزش بودن را در خود نمی‌بیند. چون شخص دیگری برای او انتخاب می‌کند؛ اما پدر و مادر می‌توانند قبل از اینکه به جای فرزند خود انتخاب کنند آموزش‌های لازم را در رابطه با آن انتخاب برای فرزند خود شرح داده و مزایا و معایب آن را بیان کرده بعد اجازه انتخاب را به فرزند خود بسپارد.

این مشاور روانشناس ادامه داد: والدین برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی می‌توانند بر کار فرزند خود نظارت داشته باشد. دادن حق انتخاب به فرزند به معنای رها کردن او نیست بلکه به معنای همراه و همدل شدن با فرزند است تا فرزند علاوه بر حمایت و همراهی والدین، حس باارزش بودن را در خود بیابد.

قدرتی شهیدی اظهار کرد: پدر و مادرها نباید حق انتخاب را از فرزندان خود بگیرند. چون این موضوع باعث می‌شود که آنها در تصمیم‌گیری‌های شغلی، تحصیلی و…، خود با مشکل روبرو شوند و روند زندگی آنها مختل خواهد شد.

کد خبر 5293292

منبع: مهر

کلیدواژه: تربیت فرزندان روانشناسی آسیبهای اجتماعی شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش پیش بینی وضعیت هوا ویروس کرونا واکسن کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واکسیناسیون کیفیت هوای تهران پلیس راهور بنیاد شهید و امور ایثارگران غلامحسین محسنی اژه ای گردشگری فرزندان خود صاحب فرزند پدر و مادر فرزند خود حق انتخاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: شانزده هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده در دولت سیزدهم متعلق به دولت قبل بوده است.

وی در ادامه افزود: بیمارستان هزار تخت خوابی شهدای تجریش نیز جز همان طرح‌های آماده افتتاح و در مرحله نصب تجهیزات بود که در دولت سیزدهم این مهم به سرانجام رسید.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت سیزدهم غوغا نشده است و در همه دولت‌ها به مردم خدمت شده است.

شهریاری گفت‌: برخورداری خراسان شمالی از تخت بیمارستانی از متوسط کشوری بسیار پایین است و مردم در روستاها نیز از بسیاری از خدمات محروم هستند.

وی بیان کرد: جایابی بیمارستان مادر و کودک در خراسان شمالی اشتباه است و با توجه به دسترسی پایین مردم باید در این تصمیم تجدیدنظر شود.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحران پزشکی در کشور با توجه به میزان مهاجرت غیرقابل تصور نیست.

کد خبر 6090459

دیگر خبرها

  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند