Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از الزامات حکمرانی فضای مجازی، تدوین شاخص های الگوی ایرانی اسلامی طراحی و ساخت بازی های رایانه ای است که یکی از متولیان آن حوزه علمیه است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم «پرونده حکمرانی فضای مجازی»؛ نیروی انسانی محور اصلی در ساخت بازی های رایانه ای به شمار می رود و هزینه نیروی کار از سایر هزینه های سرمایه گذاری برای تولید این گونه بازی ها بیشتر است؛ به گونه ای که بخش عظیمی از هزینه پروژه تولید بازی، صرف نیروی کار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به وجود نیروی انسانی جوان و با استعداد، کشور ایران در تولید بازی های رایانه ای دارای مزیت نسبی بوده و در صورت برنامه ریزی دقیق می تواند به سهم قابل توجهی از بازار جهانی دست پیدا کند.

یکی از مهمترین موانع موفقیت در زمینه تولید و صادرات بازی، کمبود نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص در کشور است. در تولید یک بازی موفق لازم است تا اعضای تیم سازنده، طیف وسیعی از مهارت های خلاقانه، فنی، محتوایی و تجاری را دارا باشند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که در کشورهای مختلف دوره های آموزشی تخصصی این حوزه در قالب دوره های کوتاه مدت و بلندمدت در موسسات آموزشی، دانشگاه ها و مدارس تخصصی بازی سازی برگزار می گردد. اما در کشور ما تنها تعداد محدودی از دانشگاه ها به ارائه این آموزش ها می پردازند که جوابگوی نیازهای کشور نیست.

علاوه بر خلأهای آموزشی، کمبودهای پژوهشی در این زمینه، موجب بروز اشکالات زیرساختی در بخش های فنی و محتوایی ساخت بازی در کشور شده است. دستیابی به فناوری های جدید در زمینه بازی های رایانه ای جز با پژوهش های فنی امکانپذیر نیست. در بخش محتوایی نیز به علت عدم وجود الگوی اسلامی ایرانی در طراحی بازی، برخی بازی های ساخته شده به بازی های غربی شباهت پیدا کرده است. با این توضیح از آنجا که توسعه کمی و کیفی بازی های رایانه ای و رشد و ارتقای آن مستلزم آموزش و پژوهش همه جانبه است در این گزارش به تبیین الزامات توسعه کمی و کیفی بازی های رایانه ای در عرصه آموزش و پژوهش طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی 27 دی 1394 می پردازیم:

1- الزامات ارتقای آموزش و مهارت های بازی سازی در سطح آموزش عالی

پیش بینی رشته و گرایش ها با هدف تأمین نیازهای نیروی انسانی برای تولید بازی های متناسب با فناوری روز دنیا در کشور، با رعایت ملاحظه امنیت شغلی دانش آموختگان و همچنین متناسب با نیازهای تولیدی در کشوربرنامه ریزی به منظور تأمین اساتید توانمند در زمینه های مرتبط با بازی های رایانه ایبرنامه ریزی برای فراهم آوردن امکانات و تجهیزات فنی مورد نیاز برای دانشجویانانجام مطالعات جامع در شناسایی مبانی و اصول محتوایی بازی های رایانه ای در چارچوب الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با هدف ارائه سبکی نوین در این رشتهپیش بینی تخصص و رشته های طراحی بازی، توسعه بازی، بازی نویسی، مدیریت تولید، کارگردانی هنری و سایر رشته های مورد نیاز کشور در سطوح کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد

2- الزامات ارتقای آموزش و مهارت های بازی سازی در سطح آموزش و پرورش

پیش بینی رشته و تعداد دانش آموزان با هدف تأمین نیازهای نیروی انسانی برای تولید بازی های متناسب با فناوری روز دنیا و با رعایت ملاحظات امنیت شغلی دانش آموختگان و همچنین متناسب با نیازهای تولیدی در کشورایجاد رشته بازی سازی در سطح هنرستان های فنی و حرفه ای و یا کاردانشبرنامه ریزی برای فراهم آوردن امکانات و تجهیزات فنی مورد نیاز برای دانش آموزانتمرکز زدایی و دسترس پذیری امکانات آموزشی برای همه اقشار با استعداد و با انگیزه در عرصه بازی های رایانه ای

3- الزامات ارتقای آموزش و مهارت های بازی سازی در سطح فنی و حرفه ای

حمایت برای ایجاد مراکز تخصص آموزشی و مهارت افزایی به شکل متوازن در سراسر کشور با مشارکت بخش خصوصی توسط نهادهای متولی و همکار

4- الزامات سازماندهی پژوهش بازی های رایانه ای

تدوین شاخص های الگوی ایرانی اسلامی طراحی و ساخت بازی های رایانه ایبرنامه ریزی و حمایت از پژوهش ها  پایان نامه ها و نشریات تخصصی در موضوعات مرتبط با بازی های رایانه ای

طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و حوزه علمیه از متولیان اصلی آموزش و پژوهش بازی های دیجیتال محسوب می شوند که باید این تکالیف قانونی را انجام دهند.

از همین پرونده بیشتر بخوانید:

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|پیامدهای اخلاقی بازی های رایانه ای خشن بر کودکان و نوجوانان چیست؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| آسیب ها و چالش های عنصر خشونت در بازی های رایانه ای«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|بازی های رایانه ای؛ سلاح ارتش آمریکا در جنگ‌های ترکیبیفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| 9 راهکار برای مدیریت و ساماندهی بازی های رایانه ایفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|افزایش 10 برابری درآمدزایی در بازی های رایانه ای با مانع زدایی از تولیدفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|سبقت چین از آمریکا در کسب درآمد از بازی های رایانه ایضرورت توجه به حکمرانی فضای مجازی در بازی های رایانه ای/ بازار بازی های رایانه ای در اشغال شرکت های خارجی

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی فضای مجازی بازی های رایانه ای بازی سازی در سطح آموزش و پژوهش تهدید یا فرصت نیروی انسانی فضای مجازی تولید بازی ساخت بازی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد