Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد پاراوزنه‌برداری ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کمی دور از انتظار بود و شاگردان علی‌اصغر رواسی در سه وزن نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از توکیو، پاراوزنه‌برداری همیشه یکی از رشته‌های مدال‌آور ایران در پارالمپیک بوده است که این بار در توکیو هم مدال‌آور بود، با حداکثر تعداد اما نه به آن خوشرنگی که تصور و پیش‌بینی می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از برگزاری بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو کمیته ملی پارالمپیک کشورمان برای تیم پاراوزنه‌برداری پیش‌بینی پنج مدال شامل؛ سه طلا، یک نقره و یک برنز کرده بود که در این بین یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز حاصل شد.

امیر جعفری که برایش مدال برنز پیش‌بینی شده بود با مهار وزنه 195 کیلوگرمی و ناکامی در پرس وزنه‌های 196 و 197 کیلوگرمی به مدال نقره پارالمپیک توکیو دست یافت و فراتر از انتظار و تصور ظاهر شد. در وزن او (65- کیلوگرم) ورزشکار چینی با مهار وزنه 198 کیلوگرمی قهرمان شد و به مدال طلا رسید.

روح‌الله رستمی را می‌توان چهره برتر تیم پاراوزنه‌برداری ایران در المپیک 2020 توکیو بدانیم. او که هر سه انتخاب خود را مهار کرد و با پرس وزن 234 کیلوگرمی به مدال طلای وزن 80- رسید. رستمی همان مدالی را گرفت که برای او پیش‌بینی می‌شد.

حامد صلحی‌پور هم دیگر پاراوزنه‌بردار ایرانی بود که در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو رقابت کرد و به مدال نقره رسید. او که برایش مدال طلای وزن 97- کیلوگرم پیش‌بینی شده بود، با مهار وزنه 222 کیلوگرمی دوم شد. این در حالی بود که پیش از آن در مهار وزنه‌های 221 و 222 کیلوگرمی ناکام مانده بود. اختلاف رکورد او با نفر اول وزنش هم پنج کیلوگرم بود.

تیم ایران در وزن 107- کیلوگرم هم به مدال برنز رسید و این مدال را سامان رضی با مهار وزنه 231 کیلوگرمی به دست آورد. رضی که یکی از شانس‌های مدال نقره تیم پاراوزنه‌برداری بود، در مهار وزنه 233 کیلوگرمی ناکام ماند تا اولین برنزی کاروان ایران در پارالمپیک 2020 باشد.

و در نهایت در وزن 107+ کیلوگرم که تیم ایران تا پیش از این با حضور زنده‌یاد سیامند رحمان همیشه صاحب مدال طلا بود، این بار مدال نقره نصیب کشورمان شد. منصور پورمیرزایی با مهار وزنه‌های 235 و 241 کیلوگرمی به جدال با وزنه 246 کیلوگرمی پرداخت که نتوانست آن را مهار کند و به دلیل اختلاف وزن مدال طلا را به حریف اردنی داد. او که یکی از شانس‌های مدال طلا بود، پس از دستیابی به مدال نقره پارالمپیک از وداع خود با دنیای قهرمانی خبر داد. 

با نتایجی که در پارالمپیک 2020 توکیو رقم خورد، تیم پاراوزنه‌برداری ایران برای دستیابی به مدال‌های خوشرنگ‌تر در بازی‌های پارالمپیک 2024 باید تدابیری بهتر داشته باشد. با توجه به درگذشت زنده‌یاد رحمان و خداحافظی پورمیرزایی، انتخاب جانشین برای آنها باید اولویت اول باشد و پس از آن تقویت نفرات تیم در دیگر اوزان در دستور کار قرار گیرد.

جای خالی سیامند رحمان در پارالمپیک 2020 توکیو/ گفت‌وگو با مربی و پدر اسطوره فقید پاراوزنه‌برداری دنیا

 

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزنه برداری پاراوزنه برداری پارالمپیک 2020 توکیو وزنه برداری پاراوزنه برداری پارالمپیک 2020 توکیو پاراوزنه برداری ایران تیم پاراوزنه برداری بازی های پارالمپیک پارالمپیک 2020 توکیو مهار وزنه مدال نقره پیش بینی مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد

ورزشکار کرمانی مدال طلای بازی‌های پارالمپیک لندن را به فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی باشگاه مس کرمان، پیمان نصیری از چهره‌های شاخص ورزش کرمان و باشگاه مس که دارای مدال‌های متعدد جهانی در رشته دوومیدانی است، در دیدار با فرمانده نیروی هوافضای سپاه، با اهدای مدال خود به سردار امیرعلی حاجی زاده، از اقدام سپاه در اجرای عملیات وعده صادق قدردانی کرد.

سردار حاجی‌زاده در این دیدار با بیان اینکه این پیروزی به برکت خون شهدا و تدبیر و تصمیم مقام معظم رهبری و دعا و تبلور اراده مردم بود، گفت: ما آن شب در این عملیات تنها از ۲۰ درصد از امکاناتی که برای عملیات فراهم شده است، برای تنبیه استفاده کردیم و برای همین ۲۰ درصد هم یک صف‌آرایی عجیب و غریبی شد.

به گزارش ایمنا، پیمان نصیری پیش از این نیز در زمان حیات سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، یکی از مدال‌های جهانی خود را تقدیم این سردار رشید اسلام کرده بود.

عملیات «وعده صادق» با هدف پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، این عملیات که واجد ویژگی‌هایی همچون قدرت و سرعت به نسبت فاصله جغرافیایی بود، توانست ظرفیت‌ها و توانایی بازدارندگی رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد.

کد خبر 749930

دیگر خبرها

  • تیم ملی گلبال به فینال پارالمپیک فکر می‌کند
  • ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!