Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن علمای مسلمان لبنان از مواضع وزیر خارجه جدید کشورمان در اجلاس بغداد در زمینه حمایت از مقاومت و نیز ارسال سوخت از ایران به لبنان برای نجات مردم این کشور تشکر و قدردانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، انجمن علمای مسلمان لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در آستانه چهل و سومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر توسط رژیم «معمر القذافی» در لیبی ما اکنون به بیشترین چیزی که نیاز داریم حضور ایشان (امام موسی صدر) در میانمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امام نخستین مدافع ضعفا و محرومان بود و بر همین اساس جنبش وی با عنوان جنبش محرومان نام گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است، امام موسی صدر جنبش محرومان را راهی برای آزادی و خروج از ظلمات فرقه‌گرایی نفرت‌انگیز به سمت دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز می‌دانست.

انجمن مذکور در واکنش به تحولات اخیر لبنان و همچنین منطقه با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اینکه هرج و مرج امنیتی در سطح ملی لبنان نتیجه سوء مدیریت مسئولان است این موضوع را محکوم و تاکید کرد، خطرناک ترین مورد در حال حاضر رفتارهای فرقه گرایانه و منفعت طلبی‌هاست.

انجمن علمای مسلمان لبنان خواستار آرام کردن اوضاع خیابان‌ها در شرایط دشوار معیشتی که مردم گرفتار آن هستند شده و تأکید کرد، آیا طرف‌های مربوطه در پرونده تشکیل دولت از هرج و مرج امنیتی به وجود آمده در مناطق مختلف اطلاع دارند؟ باید بگوییم که هر ساعت تاخیر در تشکیل دولت منجر به تشدید این هرج و مرج‌ها می‌شود.

این انجمن از «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف لبنان خواست تا به کاخ ریاست جمهوری رفته و ساختار نهایی دولت آینده را تحویل «میشل عون» رئیس جمهوری کشور داده و تشکیل دولت را اعلام کند و یا این که از ماموریت خود استعفا کرده و مسئولیت پیامدهای آن را نیز بپذیرد.

شخصیت لبنانی: واردات سوخت از ایران، لبنان را از فروپاشی نجات می‌دهدواردات سوخت از ایران چگونه طرح معروف آمریکا ضد لبنان را ناکام می‌گذارد؟

انجمن علمای مسلمان لبنان همچنین دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را آن هم در حالی که جنایتهای رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین در حال افزایش است و کمپین ناعادلانه بازداشت فلسطینیان بار دیگر تشدید یافته محکوم کرد.

انجمن مذکور از تشکیلات خودگردان خواست تا به گزینه ملت فلسطین در مبارزه مسلحانه و آزادسازی کامل خاک این سرزمین پایبند باشد؛ زیرا این تنها گزینه‌ای است که به اشغالگری ناعادلانه صهیونیست‌ها در فلسطین پایان می‌دهد و حق ملت این سرزمین را به آنها بازمی‌گرداند.

روز یکشنبه تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، گانتس و عباس در رام الله با یکدیگر دیدار کردند که با محکومیت گسترده از جانب گروه‌های فلسطینی مواجه شده و آن را خیانت به ملت فلسطین و خون شهدا دانستند.

انجمن علمای مسلمان لبنان همچنین از مواضع دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بغداد که بر حمایت کامل ایران از کشورهای محور مقاومت و ملت آن‌ها در برابر هجمه ظالمانه آمریکا تاکید کرد، استقبال نمود.

انجمن علمای مسلمان لبنان همچنین با اعلام حمایت از از همه مواضع وزیر خارجه کشورمان، از جمهوری اسلامی ایران برای صادرات سوخت به لبنان و شکست محاصره آمریکایی- صهیونیستی ضد این کشور و ملت و مقاومت آن تشکر کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای بلاروسی خود، ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم، مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انتظار ما از کشور‌های دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

امیر آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تأکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تأکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی اضافه کرد: با وجود فشار و تحریم کشور‌های غربی علیه این کشور، «مینسک» آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد