Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:34:48 GMT

شلیک ساره جوانمردی و شکار سومین مدال طلای پارالمپیک

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۷۱۰۷

شلیک ساره جوانمردی و شکار سومین مدال طلای پارالمپیک

به گزارش ایرنا جوانمردی سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ در مرحله نهایی تپانچه ۱۰ متر در  رقابت با هفت ورزشکار دیگر طلایی شد تا هفتمین طلای کاروان ایران ضرب شود.

ساره در این رقابت طوری به سیبل شلیک کرد که  ۲۳۹.۲ امتیاز به دنبال داشت و بالاتر از تیراندازان ترکیه و مجارستان بر سکوی قهرمانی ایستاد و افتخاری دیگر برای ایران و استان فارس به ارمغان اورد  

رکورد شکنی

جوانمردی با کسب  این امتیاز، رکورد جهان و پارالمپیک را که در اختیار خودش بود شکست، رکورد پیشین ماده تپانچه بادی ۱۰ متر با ۲۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ به نام ساره ثبت شده بود.

این بانوی پرافتخار شیرازی در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو ۲ نشان طلا را از آن خود کرده بود که با طلای پارالمپیک توکیو، سه طلایی شد.

گنجینه افتخارات جوانمردی

گنجینه افتخارات ساره جوانمردی تیرانداز، یک نشان طلا پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲ نشان طلا ۲۰۱۶ ریو ، یک برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر ، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان ، بهترین بانوی ورزشکار آسیا و  پرچمدار مراسم افتتاحیه بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  از جمله افتخارات این بانوی تیرانداز است که به هدف زده است.

سمیرا ارم به مدال نرسید

اما سمیرا ارم دیگر تیرانداز شیرازی در توکیو  در تپانچه ۱۰ متر در مجموع ۵۳۲ امتیاز کسب کرد اما  نتوانست راهی فینال شود تا دستش از مدال کوتاه شود.

ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر پنج ورزشکار استان فارس هستند که در تیراندازی و دو و میدانی رقابت های پارالمیپیک توکیو شرکت کردند.

غیر از ساره جوانمردی  و سمیرا ارم که سابقه حضور در پارالمپیک دارند علی اصغر جوانمردی، مهدی اولاد و مجتبی کمالی برای نخستین بار است که در پارالمپیک شرکت می کنند.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم شهریورماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰ سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

برچسب‌ها توکیو ساره جوانمردی شیراز المپیک توکیو پارالمپیک توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو ساره جوانمردی شیراز توکیو ساره جوانمردی شیراز المپیک توکیو پارالمپیک توکیو ساره جوانمردی سمیرا ارم ۱۰ متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در این دیدار با تبریک هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به توسعه هرچه بیشتر این ورزش تاکید کرد و گفت: ورزش زوخانه‌ای در کنار پرورش جسمانی، ورزشی برای پرورش روح و بالا رفتن روحیه پهلوانی و جوانمردی است.

وی افزود: باید منش پهلوانی و جوانمردی در دیگر رشته‌ها نیز تقویت شود و ورزشکاران و جوانان دارای روحیه پهلوانی باشند.

امام جمعه یزد بیان داشت: مایه مباهات است که ورزش زورخانه‌ای سرشار از ارزش‌های دینی و فرهنگ غنی و آمیخته به عشق اهل بیت (ع) است، چیزی که در ورزش‌های وارداتی وجود ندارد.

ناصری ادامه داد: دشمنان امروزه در جنگ نرم روح و افکار جوانان ما را نشانه رفته اند و به دنبال دور کردن جوانان از ارزش‌ها هستند که تقویت این رشته و توسعه آن در جامعه آشنایی جوانان با ارزش‌ها و تقویت روحیه ایثار و جوانمردی در آنها می‌شود. 

در این نشست شال کسوت و مروج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به آیت الله ناصری اعطا شد و از کهن کسوتان، پیشکسوتان، مرشدان پیشکسوت و خیرین ورزش زورخانه‌ای استان تجلیل بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان