Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – در روز هفتم بازی‌های پارالمپیک توکیو امروز (سه‌شنبه، هشتم شهریورماه) نمایندگان کشورمان در این روز در رشته‌های پارادوچرخه سواری، پارادوومیدانی، پاراتیروکمان، پاراتیراندازی و والیبال نشسته به رقابت با حریفان خواهند پرداخت.

*حذف کماندار ایران از گردونه مسابقات

مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های تیراندازی باکمان کامپوند مردان بازی‌های پارالمپیک در پارک یومنوشیما شهر توکیو در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مرحله رمضان بیابانی و علی سینا منشازاده نمایندگان ایران در این دوره بودند. منشازاده در این مرحله به مصاف «جیری فورسبرگ» از فنلاند رفت. وی پیش از این در مرحله یک شانزدهم نهایی حریف روسی خود را با نتیجه ۱۳۰ بر ۱۴۳ شکست داده بود تا در جمع شانزده نفر برتر این دوره از بازی‌ها قرار گیرد.

در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی «جیری فوسبرگ فنلاندی» با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۴۳ منشازاده را شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. با این نتیجه علی سینا منشا زاده از دور مسابقات حذف شد.

کهتری: باخت منشازاده همه را غافلگیر کرد

علی سینا منشازاده یکی از شانس‌های کسب مدال ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو صبح امروز با باخت در برابر فورسبرگ فنلاندی از حضور در جمع هشت نفر برتر تیر وکمان بازماند. 

«مجید کهتری» بعد از این باخت با ابراز ناراحتی از حذف علی سینا منشازاده اظهار داشت: اگر بگویم در بین کمانداران ایرانی منشازاده بیشترین شانس برای رسیدن به سکو داشت اغراق نیست، اما متأسفانه وی با اختلاف ۲ امتیاز به حریف فنلاندی باخت و حذف شد.

وی گفت: همه از این باخت غافلگیر شدند و باید علل آن را در آینده بررسی کنیم. 

بعد از این بازی منشازاده حاضر به صحبت با خبرنگاران نشد.

متقیان به مدال طلا رسید/ قهرمانی با چاشنی رکوردشکنی

هاشمیه متقیان با دستیابی به مدال طلای پرتاب نیزه کلاس ادغامی F55 و F56 بانوان به جمع مدال‌آوران کاروان سردار دل‌ها اضافه شد.

مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از صبح امروز (سه‌شنبه) با رقابت ورزشکاران در مواد مختلف پیگیری شد که یکی از آنها پرتاب نیزه کلاس ادغامی F55 و F56 بانوان بود.

نماینده کشورمان در این رقابت هاشمیه متقیان معاوی بود که با حدنصاب ۲۴.۵۰ متر در بین ۹ ورزشکار پارالمپیکی دیگر رتبه نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

در این رقابت که از ساعت ۱۰:۱۲ (به وقت محلی) آغاز شد، هاشمیان پنجمین پرتابگری بود که در میدان حاضر شد. او کار خود را با پرتاب‌های ۲۲.۹۴ و ۲۲.۹۸ متری آغاز کرد و در پرتاب سوم نیزه را به میزان ۲۴ متر و ۵۰ سانتیمتر پرتاب کرد که با این حدنصاب رکورد جهان را ارتقا بخشید.

متقیان در پرتاب چهارم نیزه را به طول ۲۴.۱۴ متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم حدنصاب ۲۴.۴۲ متر را برجای گذاشت. او در نهایت با پرتاب نیز به طول ۲۲.۸۸ متر به کار خود پایان داد و در انتظار پرتاب رقبای خود از الجزایر، لتونی، آلمان و برزیل ماند.

همچنین ریسا روچا ماچادو از برزیل با حدنصاب ۲۴.۳۹ متر و دیانا دادزیت از لتونی با رکورد ۲۴.۲۲ متر دوم و سوم شدند.

متقیان: فقط طلای پارالمپیک را کم داشتم/ برای این مدال از ریو تا اینجا فقط تمرین کردم

هاشمیه متقیان پس از دستیابی به مدال طلای پرتاب نیزه کلاس ادغامی F55 و F56 بانوان در مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: نمی‌توانم احساسم را بیان کنم و به زبان بیاورم. واقعاً وقتی به این موضوع فکر می‌کنم، گریه‌ام می‌گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: برای رسیدن به این مدال طلا از پارالمپیک ریو تا به اینجا هر روز تمرین کردم. حتی در زمان شیوع کرونا هم تمریناتم را قطع نکردم. رمز موفقیت من فقط تمرین، تمرین و تمرین بود.

این بانوی طلایی ایران خاطر نشان کرد: تمام خانم‌های معلول می‌توانند روزی مدال‌آور پارالمپیک شوند، اگر برنامه و نقشه راه خوبی داشته باشند و البته خوب و درست تمرین کنند.

متقیان در خاتمه تصریح کرد: من مدال طلای آسیا، بازی‌های پاراآسیایی و جهانی را داشتم و در بین مدال‌هایم فقط همین یک مدال طلا کم بود که امروز به آن رسیدم.

جوانمردی قهرمان شد

در مرحله نهایی تپانچه ۱۰ متر پارالمپیک توکیو ساره جوانمردی تیرانداز ایران در رقابت با هفت حریف دیگر خود به عنوان قهرمانی رسید. 

در این مرحله که از ساعت ۱۲ امروز سه شنبه (به وقت توکیو) در سالن آساکا برگزار شد، جوانمردی با کسب ۲۳۹.۲ امتیاز بالاتر از ورزشکار ترکیه و مجارستان قهرمان شد.

این تیرانداز ایران در مرحله مقدماتی با کسب ۵۷۲ امتیاز با اقتدار به فینال رسیده بود. 

به این ترتیب جوانمردی به سومین مدال طلای خود در بازی های پارالمپیک دست یافت. او در دوره گذشته در ریو هم دو مدال طلا گرفته بود.

 

صعود بیابانیبه نیمه‌نهایی کامپوند انفرادی

مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای کامپوند انفرادی پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو در حالی در مجموعه پارک تیراندازی یومنوشیما توکیو برگزار می شود که تیرانداز با کمان کشورمان موفق شد مقابل بائیر شیگائف از روسیه به برتری دست پیدا کرده و به مرحله یک نیمه نهایی صعود کند. 

بیابانی در این رقابت با امتیاز برابر ١۴٣ اما با تیر طلایی به برتری رسید. 

او در مرحله بعد باید با چین لیانگ از کشور چین رقابت کند که پیش از این او کومار حریف سرسخت هندی را شکست داده بود. 

بیابانی پیش از این و در مرحله یک شانزدهم این رقابت‌ها پیتر مارچانت استرالیایی را با نتیجه ١۴١ بر ١٣٩ و در مرحله یک هشتم پیوتر مونتاگو از بلژیک را شکست داده بود. 

منشازاده دیگر نماینده ایران نیز در رقابتهای امروز و در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی مقابل حریفش شکست خورد و حذف شد. 

برنامه کامل روز هفتم نمایندگان ایران به شرح زیر است (ساعت اعلام شده به وقت تهران است):

دوشنبه نهم شهریور:

*پاراتیراندازی:

ساره جوانمردی – مرحله مقدماتی ماده تپانچه بادی ۱۰ متر P2 کلاس SH1 – ساعت ۵ صبح – ۸ نفر برتر راهی فینال می‌شوند – فینال از ساعت ۷:۳۰

سمیرا ارم – مرحله مقدماتی ماده تپانچه بادی ۱۰ متر P2 کلاس SH1 – ساعت ۵ صبح – ۸ نفر برتر راهی فینال می‌شوند – فینال از ساعت ۷:۳۰

*تیراندازی با کمان:

رمضان بیابانی – مرحله یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی و دیدار با «پیوتر مونتاگو» از بلژیک – ساعت ۶:۲۹ صبح – برگزاری مراحل یک‌چهارم نهایی تا فینال تا ساعت ۹:۳۰

علی سینا منشازاده – مرحله یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی و دیدار با «جیری فورسبرگ» از فنلاند- ساعت ۵:۰۴ صبح – برگزاری مراحل یک‌چهارم نهایی تا فینال تا ساعت ۹:۳۰

*پارادوومیدانی:

هاشمیه متقیان – پرتاب نیزه F56 – ساعت ۵:۴۲ صبح

*پارادوچرخه‌سواری:

مهدی محمدی – تایم تریل جاده – ساعت ۹:۱۷ صبح

*والیبال نشسته:

ایران – چین در سومین بازی از گروه B – ساعت ۱۴ بیشتر بخوانید: پارالمپیک توکیو| طلای ارزشمند خسروانی در پرش طول و مدال‌های نقره و برنز رضی و پورمیرزایی در پاراوزنه‌برداری/ اولاد پنجمین طلا را برای ایران به ارمغان آورد

انتهای پیام/ 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پارالمپیک توکیو پارالمپیک پاراوزنه برداری نهایی کامپوند انفرادی مرحله یک هشتم نهایی بازی های پارالمپیک پارالمپیک توکیو یک چهارم نهایی سینا منشازاده مرحله یک پرتاب نیزه مدال طلای مدال طلا نفر برتر ساعت ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

سازمان لیگ برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور را اعلام کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403

چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک، ساعت 18:15، ورزشگاه شهید نصیری یزد
تراکتور تبریز - مس رفسنجان، ساعت 19، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
گل‌گهر سیرجان - هوادار تهران، ساعت 19، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
 سپاهان اصفهان - ملوان بندر انزلی، ساعت 19:30، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال اعلام شد
  • اعلام برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • اعلام برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان