Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 46 سنت معادل 0.63 درصد کاهش به 72 دلار و 95 سنت رسید.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها در مورد اینکه قطع برق و سیل در لوئیزیانا پس از طوفان آیدا ممکن است تقاضای پالایشگاه ها برای مصرف نفت خام را در شرایطی که تولید کنندگان برای افزایش تولید برنامه ریزی می کنند کاهش دهد، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 46 سنت معادل 0.63 درصد کاهش به 72 دلار و 95 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 34 سنت معادل 0.49 درصد کاهش به 68 دلار و 87 سنت رسید.

این احتمال که تداوم قطعی برق پالایشگاه ها سبب محدود شدن تقاضا برای نفت شود، بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.

طوفان آیدا موجب محدود شدن تولید نفت در 6 پالایشگاه لوئیزیانا شده که مجموعا روزانه 1.92 میلیون بشکه نفت پالایش می کنند. این رقم حدود 12 درصد کل ظرفیت پالایشگاهی آمریکا را تشکیل می دهد.

تحلیلگران موسسه آر بی سی در یادداشتی نوشتند: «در حالی که شرکت ها در حال ارزیابی میزان خسارات هستند، نمی توان ارزیابی دقیقی از زمان بازگشت فعالیت تولیدکنندگان و پالایشگاه ها به وضعیت عادی داد.»

به گفته مقام های ایالتی، با توجه به آسیب شدید وارده به شبکه برق لوئیزیانا، خاموشی ها ممکن است 3 هفته به طول بیانجامد. این موضوع تلاش ها برای تعمیر و از سرگیری فعالیت پالایشگاه ها را کند خواهد کرد.

در بخش عرضه، حدود 1.72 میلیون بشکه از تولید نفت روزانه آمریکا در خلیج مکزیک کاسته شده است و شرکت های نفتی انتظار دارند ارزیابی کامل خسارات وارده چند روز زمان ببرد.

عامل دیگری که موجب کاهش قیمت نفت شده این احتمال است که اوپک و متحدانش بر سر تداوم برنامه قبلی خود جهت افزودن ماهانه 400 هزار بشکه دیگر به تولید روزانه خود تا ماه دسامبر توافق کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا برق سیل نفت قیمت نفت دلار پالایش مکزیک اوپک پالایش دلار قیمت نفت مکزیک نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.
کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۸ درصدی به ۲۲۹۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.
اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.
نرخ بالای بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد. 
ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۶۵ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۶ درصدی ۹۳۵ دلار و ۴۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱