Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اکبر صیادجو صبح امروز در کارگروه اصناف و بازاریان ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال ۱۴۰۰ که با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان و رئیس سازمان صمت استان و اعضای کارگروه برگزار شد، اظهار کرد: تجلیل از رزمندگان و ایثارگران اصناف در برنامه‌های مناسبتی دفاع مقدس طی سال و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان باعث زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، همایش تجلیل از رزمندگان و ایثارگران اصناف و بازاریان هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این جلسه با بیان این‌که دفاع مقدس مبتنی بر عقلانیت و حکمت بود، اظهار کرد: تمامی افتخارات و مجاهدت‌های انجام‌شده برای حفظ انقلاب، نشأت گرفته از دوران باعظمت دفاع مقدس است و امروز همه وظیفه داریم در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم که این تلاش‌ها همان مجاهدت فی سبیل الله است.

محمدحسن سلامی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات اقتصادی و گسترش ویروس کرونا، جوانان علاقه‌مند به انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلابی هستند و رمز پیروزی‌ها در همه حوادث انقلاب همان ارزش‌های تثبیت‌شده در دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: هفته دفاع مقدس به‌عنوان هفته گرامیداشت و بزرگداشت حماسه‌سازانی است که برای دفاع از اسلام، انقلاب و کشور، دنیا را به همه جذابیت‌ها رها کردند تا دین خدا و مردم آسیب نبینند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این‌که در دفاع مقدس، اصناف و بازاریان باافتخار و سربلندی عمل کردند، افزود: نقش ارزشمند و کلیدی اصناف و بازاریان و کمک‌های مادی و معنوی آنان در طول انقلاب، سال‌های پس از انقلاب و دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و این قشر از جامعه در دوران دفاع مقدس هم در پشتیبانی از رزمندگان و هم حضور در جبهه‌ها نقش برجسته‌ای داشتند.

سلامی ادامه داد: ترویج ارزش‌های انقلابی در اصناف و بازار مصداق رزق معنوی خواهد بود و سبب تقویت فضای معنوی، اخلاق و برکت در مجموعه بازار و بازاریان خواهد شد.

وی گفت: انتظار داریم در مناسبت‌های گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰، توجه بیشتر در زمینه فضای فرهنگی و تبلیغی، تکریم رزمندگان و ایثارگران، برگزاری یادواره شهدای اصناف و بازار، همایش‌های پیشکسوتان دفاع مقدس، نام‌گذاری اماکن به نام شهدا اصناف و جمع‌آوری آثار و اسناد نقش اصناف و در دفاع مقدس هستیم.

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: زنده نگه داشتن و ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس در جامعه و تکریم مجاهدان از اقدامات مهمی است که باید موردتوجه قرار گرفته شود.

وی نقش اصناف و بازار در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس را مثال‌زدنی توصیف کرد و ادامه داد: امروز در جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی دشمنان قرار داریم و باید همانند دوران دفاع مقدس همچنان در وسط میدان مبارزه با دشمنان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس سمنان اصناف رئیس اتاق اصناف استان سمنان رزمندگان اصناف همایش تجلیل دفاع مقدس استان سمنان ارزش های دفاع مقدس اصناف و بازاریان دوران دفاع مقدس ترویج ارزش اصناف و بازار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سیدعلی مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌ریزی و هماهنگی سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با تبیین و روشن‌گری حفظ شود.

مهاجر ادامه داد: در دورانی مراسم فتح خرمشهر را برگزار خواهیم کرد که با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به این توان‌مندی نظامی و علمی رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را رقم می‌زنیم.

وی افزود: اکنون برای همه استکبار ستیزان، عدالت خواهان و مظلومان جهان الگویی شده‌ایم و این به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که در غزه طوفان الاقصی، در یمن به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب و در غرب موج اسلام خواهی و صهیونیست ستیزی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد و فتح خرمشهر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که مطمئناً امید آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیرانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشی را در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و اجرا کردند به نحو احسنت از آنها تقدیر خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه لازم است به ادارات و دستگاه‌ها سهم سپاری شود، اظهار کرد: انتظار و توقع داریم فضای شهری و فضای رسانه‌ای و مجازی متأثر از این مناسبت ملی شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد