Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:47:28 GMT

آغاز واکسیناسیون دوز تقویتی کره جنوبی در ماه اکتبر

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۸۲۰۹

آغاز واکسیناسیون دوز تقویتی کره جنوبی در ماه اکتبر

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه « استریت تایمز » سنگاپور، مقامات کره جنوبی اعلام کردند با رسیدن به هدف تکمیل واکسیناسیون کامل ۷۰ درصد جمعیت این کشور در ماه اکتبر، برنامه شروع تزریق دُز  تقویتی را که در برخی کشورها از چندی پیش آغاز شده است، اجرا خواهند کرد. در این برنامه قرار است بیش از ۸۰ درصد افراد از جمله زنان باردار و نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۷ سال در ۳ ماهه آخر سال جاری این دُز را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آژانس کنترل و جلوگیری از بیماری کره جنوبی اعلام کرد، در این برنامه  اولویت شروع تزریق دُز تقویتی با افرادی خواهد بود که سیستم ایمنی ضعیف و یا مشکلات و بیماری های پرخطر زمینه ای دارند. بقیه افراد شش ماه پس از واکسیناسیون کامل، دُز تقویتی را دریافت خواهند کرد. 

با وجود اینکه سازمان بهداشت جهانی بارها کشورها را به تاخیر واکسیناسیون دُز تقویتی ترغیب و تاکید کرده است که ابتدا تمامی افراد دنیا باید به طور کامل واکسینه شوند، چندین کشور برنامه واکسیناسیون دُز تقویتی را در دستور کار خود قرار دادند. 

بدین ترتیب در ماه سپتامبر دُزهای تقویتی واکسن کرونا در آمریکا در دسترس  همگان خواهد بود و کشورهایی مانند فرانسه و آلمان نیز تصمیم گرفتند تا دُز تقویتی را در اختیار افراد مسن و یا کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند قرار دهند. 

 شواهد جدید نشان می دهد تاثیر واکسن ها پس از ۶ ماه یا بیشتر به ویژه در افراد مسن با بیماری های خاص کم می شود. 

کره جنوبی در ماه ژوئن اعلام کرده بود قرار است از واکسن های mRNA  فایزر- بیونتک و مدرنا  علاوه بر ۱۰۶ میلیون دُز سفارش داده شده برای دُز تقویتی کل جمعیت کشورش  تا سال آینده استفاده کند. 

تا دیروز دستکم ۵۶.۵ درصد از جمعیت ۵۲ میلیون نفری کره جنوبی دُز اول واکسن را دریافت کردند و  واکسیناسیون ۲۹.۶ درصد نیز کامل شده است. 

کره جنوبی از ماه ژوئیه با بدترین موج همه گیری این بیماری در کشورش مواجه شده است. روز گذشته با ثبت هزار و ۳۷۲ مورد ابتلای جدید آمار مبتلایان در این کشور به ۲۵۱ هزار و ۴۲۱ نفر رسید که در این میان ۲ هزار و ۲۸۵ نفر نیز جان خود را از دست دادند. 

برچسب‌ها کره‌ جنوبی ویروس کرونا واکسیناسیون پروندهٔ خبری همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی ویروس کرونا واکسیناسیون کره جنوبی ویروس کرونا واکسیناسیون د ز تقویتی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مصطفی حیدری افزود: ۱۱ طرح جامع در شهرکرد آغاز شده که مهمترین آن طرح کمربندی جنوبی است.
شهردار شهرکرد هم در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: عملیات اجرایی کمربندی جنوبی شهرستان شهرکرد آغاز شده که مرحله نخست ان خرداد به بهربرداری می‌رسد.
واحدیان افزود: کل طرح تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
کمربندی ۱۵ خرداد، کاهش بار ترافیکی در نقاط مختلف شهرستان شهرکرد از جمله تقاطع طالقانی کاشانی و کمربند غربی هم از طرح‌هایی است که امسال برای عملیاتی شدن آن برنامه ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود