Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:56:38 GMT

رمز ارز باطل است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۸۶۸۰

رمز ارز باطل است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی امروز در همایش بانکداری اسلامی گفت: در نظام اقتصاد کلان اسلامی این اصل بنیادین وجود دارد که کسی بدون کار نمی‌تواند مالک چیزی شود. مالک منابع طبیعی شدن در نتیجه کار است و اینجا کار به معنای قدرت منفعت رسانی به مردم است.

وی افزود: مثلاً اگر رودخانه را منابع طبیعی بدانیم، آب آن مختص کسی نیست اما اگر بخواهیم از این آب برای کشاورزی استفاده کنیم، فردی که آب رودخانه را به زمین می‌برد، مالک آب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بنابراین اگر قرار است پول سودآور شود باید این پول به یک کار اقتصادی یا یک کار فشرده در تولید کالا یا ارائه خدمت اختصاص داده شود. اگر پول به کار و یا خدمت ضمیمه شد، این پول می‌تواند منشأ افزایش ثروت شود. اینکه گفته می‌شود تولید به افزایش ثروت می‌انجامد از همین اصل بنیادین سرچشمه می‌گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد: ما معتقدیم رمز ارز باطل است چون منشأ ثروت آفرینی نیست. رمز ارز پول اعتباری محض است که قرار است به پول اعتباری دیگری از محل مکیدن ثروت مجامع تبدیل شود.

اراکی تصریح کرد: رمز ارز نمی‌تواند در برابر ارز قرار گیرد. چون اساس نظام مبادلاتی اسلام به عنوان منشأ نظام بانکی مطرح است. تعریف بانک در اسلام سه چیز است. وظیفه حفاظت دارایی مردم، هدایت آن به سمت بهره برداری برای منافع مردم و ارائه خدمات پولی به مردم است.

وی بیان کرد: ما نباید در جهان امروز از بیان حرف‌ها و اندیشه‌های بانکداری اسلامی حیا کنیم. باید حرف ما را همه مردم بشنوند. ما نظام بانکی اختصاصی داریم. نظام بانکی اسلامی به این معنا نیست که نظام بانکداری غربی را روپوش اسلامی تن کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقتی به زور می‌خواهیم در وسط حلقه نظام بانکی دنیا خودمان را جا کنیم نتیجه این می‌شود که نه توانسته ایم به نظام بانکداری سرمایه داری برسیم و نه نظام بانکداری اسلامی را پیاده کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد: فقه اسلامی برای نظام بانکی تعریف مشخص دارد که مبتنی بر نظام مبادلاتی است و این نظام نیز مبتنی بر اقتصاد کلان اسلام است. ما چند اقتصاددان داریم که از نظام اقتصادی اسلامی مطلع باشند.

اراکی اظهار داشت: یا نظام بانکی مبتنی بر سرمایه داری را اجرا کنید و بگویید رباخواری حرام است و یا اینکه آن را حقیقتاً اسلامی کنید.

کد خبر 5293558

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله محسن اراکی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بانکداری اسلامی رمز ارز قیمت دلار بانک مرکزی شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران سید جواد ساداتی نژاد رمز ارز بورس کالا علی اکبر محرابیان وزارت نیرو رستم قاسمی بانکداری اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی قیمت جهانی نفت نظام بانکی رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم اقامه عزای امام جعفرصادق (ع) در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی (ره) مشهد گفت: حوزه باید عالم به زمان خود و فرهنگ‌های رایج روزگارش باشد و از سیاست و سیاست مداران زمان با خبر و دنیای خودش را بشناسد و از آنچه که در غرب، مراکز نظامی، اماکن صنعتی و نظام بانکداری اطلاع جامع داشته باشد.

آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی افزود: حوزه علمیه علاوه بر عالم بودن و نگهبانی از ارزش‌های دینی، و صیانت از عزت، شرف و استقلال ملت باید اهل عمل باشد، چرا که اگر از پیشرفته‌ترین فنون و مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف دانش برخوردار باشد، اما اهل عمل نباشد در انجام رسالتش موفق نخواهد شد.

وی گفت: حوزه با مردم و در میان مردم باشد، چرا که اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، عقیده، فرهنگ، اخلاق، ادب و حجاب و عفاف ملت باقی بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مردم پشتوانه حوزه‌های علمیه هستند، یکی از دلایل پایداری روحانیت را، حمایت ملت خواند و افزود: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند.

آیت الله حسینی خراسانی در ادامه  با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: نظام جمهوری اسلامی به فرماندهی فرمانده کل قوا و فقیهی از مکتب امام صادق (ع) توانست مراکز حساس اسرائیل را هدف قرار دهد و گنبد آهنین این رژیم منحوس را در هم کوبد.

 

دیگر خبرها

  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است