Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز از مرکز تجمع واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح و مرکز تختی یاسوج بازدید کرد.

وی سپاس در تجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکید کردم فرمانداران بازدید از مراکز و بررسی روند واکسیناسیون را در برنامه کاری خود قرار دهند، گفت: واکسیناسیون افراد مهم و در پیشگیری از مرگ و میر بسیار تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی افراد را به بپرهیز از حضور در تجمعات و حفظ فاصله اجتماعی توصیه کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با کاهش زنجیره انتقال روند ابتلا را کاهش دهیم

وی با اشاره به واکسیناسیون گروه‌های جامعه عشایر و معلمان روستایی گفت: در حال حاضر در مراکز شهرستان ها واکسیناسیون افراد ۴۰ سال و مرکز استان افراد ۴۵ سال به بالا انجام می‌شود که تلاش می‌کنیم واکسن بیشتری وارد استان شود.

کلانتری ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران دانشگاه و شبکه بهداشت، هلال احمر، سپاه، رسانه و خبرنگاران گفت: تشییع جنازه و دورهمی باعث شیوع ویروس کرونا آن هم از نوع دلتا شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم و گروه‌های هدف از روند واکسیناسیون استقبال کنند، گفت: نوع واکسن مهم نیست آنچه مهم است تزریق واکسن در سریع‌ترین زمان ممکن است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هفته‌های آینده نوبت واکسیناسیون گروه سنی پایین‌تر است که امکان واکسینه شدن این گروه‌ها فراهم شود.

کلانتری با اشاره به واکسیناسیون عشایر ۱۸ سال به بالا از برداشته شدن محدودیت سنی در روستاها خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار دز واکسن وارد شده و حدود ۴۰ هزار واکسن بدون پرت داریم. تاکنون بیش از ۲۵ درصد جمعیت هدف واکسینه شدند.

استاندار بیان کرد: واکسن وارد شده به استان نسبت به کشور قابل قبول بوده اما به این بسنده نکردیم و کار واکسیناسیون را با تمام توان در حال انجام دادن هستیم.

وی در پایان بار دیگر مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی دوری از برگزاری و حضور در تجمعات و مراسمات توصیه کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم از پیک خطرناک پنجم به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس استاندار کهگیلویه و بویراحمد تزریق واکسن گروه های هدف مرکز تجمع واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند