Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:05:52 GMT

کم‌بارشی در خراسان جنوبی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۹۰۶۳

کم‌بارشی در خراسان جنوبی ادامه دارد

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بارش‌های نرمال در فصل پاییز طبق میانگین سالیانه باید در خراسان جنوبی به ۱۹.۶ درصد برسد که طبق پیش‌بینی‌ها انتظار بارندگی بین پنج تا ۱۰ میلیمتر است.

جواد نخعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌ها در این فصل در مناطق جنوبی و غربی، نرمال و در سایر نقاط کمتر از نرمال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضعیت دمایی فصل پاییز اظهار داشت: دمای هوا در مهر و آبان نرمال اما برای آذر وضعیت افزایشی نسبت به میانگین به خود خواهد گرفت.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به طور میانگین ۱۹ درصد بارش‌ها در فصل پاییز است ولی بارندگی در فصل پیش‌رو کمتر از نرمال خواهد بود.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ۳۱ مرداد امسال اعلام کرد: ذخایر آب سدهای استان در سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر فقط ۲۴ درصد از مخازن سدهای استان آب ذخیره دارد.

سعید سروری افزود: هشت سد مخزنی با ظرفیت حجم مخزن ۷۵ میلیون متر مکعب در استان خراسان جنوبی وجود دارد که در حال حاضر حدود ۱۸ میلیون متر مکعب آب در آنها ذخیره شده است.

وی اظهار داشت: خشکسالی سال‌ جاری در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده به طوری که نسبت به سال آبی در مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۶ درصد بارش‌ها کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: این کاهش بارندگی‌ها، کاهش روان‌آب‌ها و افت ورودی سدها در نتیجه کاهش حجم مخازن سدها را به‌دنبال داشته است.

وی با توجه به کاهش حجم آب سدها و کسری مخزن ۱۰۱ میلیون متر مکعبی دشت‌های استان از هم استانی‌ها درخواست کرد در مدیریت صحیح مصرف آب به خصوص در بخش کشاورزی اهتمام داشته باشند و رعایت الگوی مصرف را در بخش خانگی به طور جد رعایت کنند.

برچسب‌ها کم آبی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بارش باران خشکسالی پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی بارش باران کم آبی بارش باران خشکسالی خراسان جنوبی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است