Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدفرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه ایجاد امنیت غذایی از مهمترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: محور توسعه در استان کردستان بخش کشاورزی است.

وی افزود: در طرح امنیت غذایی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در زنجیره ارزش نقش اساسی ایفا کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر کشاورزی قراردادی که در طرح امنیت غذایی نقش بسزایی دارد توسط همین تشکل‌ها اداره می‌شود که چنین کارهایی ما را در پیشبرد اهداف یاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپری با اشاره به اینکه ما در شرایط طبیعی سالانه ۳میلیون تن تولید محصولات در استان داریم، یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت فرآوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان کردستان به یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن در سال رسیده است.

وی ادامه داد: در عین حال ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات که شامل سیلو، سردخانه و انبارهای فنی است بیشتر از ۷۵۰ هزار تن است که با این اوصاف در مجموع برای ۲ میلیون تن از این محصولات در استان کردستان برنامه ریزی های لازم انجام شده و کمترین میزان ضایعات را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با عنوان اینکه کردستان روی ریل توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی قرار گرفته است، افزود: ۹۰ هزار نفر در استان کردستان در سطحی معادل ۶۰۰ هزار هکتار مشغول به کشت و کال گندم هستند.

وی گفت: ۹۵.۵ درصد مزارع گندم استان به صورت دیم است و کردستان بالاترین مزارع سطح زیر کشت گندم دیم را در کشور را به خود اختصاص داده است.

سپری به خشکسالی و کم شدن باران در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: گندم کردستان با آب سبز یا همان آب باران پرورش رشد می‌کند این در حالیست که سایر استان‌ها برای آبیاری گندم زارها از آب زیرزمینی استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ واحد سیلو با ظرفیت ۶۵۹ هزارتن و ۱۴ واحد پروانه تاسیس سیلو  به ظرفیت ۳۴۵ هزار تن در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: از این ۱۴ واحد پروانه تاسیس حداقل ۱۱۰ هزار تن آن بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که یکی پس از دیگری به سیلوهای قابل بهره‌برداری استان اضافه می‌شوند.

وی به پروژه‌های آماده افتتاح در بخش کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۹۱ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۱۲ میلیارد تومان در 10 شهرستان استان افتتاح می‌شود که موجب ایجاد اشتغال برای ۱۰۳ نفر و‌همچنین تثبیت شغل برای ۱۳۱ نفر می‌شود. 

سپری به اجرای برنامه جهش تولید در دیم زارهای استان اشاره کرد و گفت: در این طرح و با حمایت ستاد اجرایی حضرت امام سال گذشته ۱۸۸ هزار هکتار اراضی دیم در استان کردستان وجود داشت که امسال این میزان به ۴۵۰ هزار هکتار رسیده است.

وی در پایان اظهار داشت: استان کردستان نقطه عطفی برای کشور است چراکه پروژهای اجرا شده دیم در استان می‌تواند الگوی موفقی برای کشور باشد.

انتهای پیام/2330/79

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بخش کشاورزی کشت گندم دیم سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان کشاورزی استان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. آ

قامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

کد خبر 6092633

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است