Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر البرز گفت: هفت درصد جمعیت استان البرز را روستاییان و عشایر تشکیل داده‌اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز ،هادی بشیری در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر 15 هزار خانوار روستایی استان تحت پوشش صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند که 800 خانوار از آنها به علت فوت، ازکارافتادگی و بازنشستگی سرپرست خانوار در حال استفاده از مزایای این صندوق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که حدود هفت درصد جمعیت استان البرز را روستاییان و عشایر تشکیل داده‌اند، گفت: 25 درصد از جامعه هدف واجد شرایط تحت پوشش این صندوق قرار دارند.
بشیری تاکید کرد: این صندوق در راستای اجرای اصل 29 قانونی اساسی یعنی برخورداری از تامین اجتماعی برای همه جامعه هدف را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: این صندوق به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است بحث بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را پیگیری کند.
بشیری با تشریح این که چه کسانی می‌توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند، افزود: جامعه هدف این صندوق علاوه براین که باید جزئی از جامعه عشایر، روستاییان، شهرهای کمتر از 20 هزار نفر، کشاورزان، فعالین مشاغل خانگی و یا فعالین رشته‌های صنایع دستی باشند، باید از 18 تا 50 سال داشته باشند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر البرز گفت: افرادی که مشمول خدمات این صندوق هستند، بر اساس جداول سطوح درآمدی، 15 درصدحق بیمه پرداخت می‌کنند که 10 درصد آن سهم دولت است و پنج درصد باقی مانده را خودشان باید پرداخت کنند.
بشیری اظهار کرد: برای امسال حداقل پرداختی یک فرد 32 هزار و 500 تومان و حداکثر آن نیز 95 هزار تومان لحاظ شده است.
9 شهریور 1400 11:53
اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز |
کد خبر : 244,067
اجتماعی
کلیدواژه ها: جمعیت 7 درصدی روستائیان و عشایر,صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر,استان البرز
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود اسدی توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

وی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

اسدی با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، ادامه داد: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان می‌گوید: انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

وی اضافه کرد: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان