Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سادات مؤذن با بیان اینکه در تاریخ ۱۳ اسفندماه سال ۹۸ و همزمان با روزهای آغازین شیوع ویروس منحوس کرونا، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای مردم را به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه توصیه کردند، اظهار کرد: در ماه‌های نخست شیوع کرونا استقبال خوبی از سوی مردم برای قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه انجام شد اما به مرور میان هیاهوی موضوعات مرتبط به بیماری کرونا، استمرار و توجه ویژه به خواندن این دعا کمرنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این درحالی است که در خلال جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، که به پیروزی قاطع حزب الله لبنان انجامید؛ رهبر انقلاب به سران و فرماندهان حزب الله توصیه کردند دعای شریف جوشن صغیر را بخوانند که با خواندن و اهتمام مردم لبنان به قرائت این دعا، رزمندگان مقاومت در این نبرد بر اسرائیل پیروز شدند؛ بنابراین توصیه رهبر معظم انقلابِ امام خامنه‌ای به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و اهتمام مردم به خواندن این دعا می‌تواند به دفع این بلا از سر مردم و جامعه اسلامی و جهانی منجر شود.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) گفت: این مرکز در نظر دارد به امید ریشه‌کنی قاطع این بیماری منحوس، پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه را آغاز کند که در این راستا مردم در سراسر کشور می‌توانند در این پویش شرکت کرده و عکس‌ها و فیلم‌های خود در هنگام قرائت این دعا را برای مرکز قرآن و حدیث به شناسه edusupport_t@ در شبکه اجتماعی ایتا ارسال کنند.

وی افزود: خانواده‌ها با ارسال فیلم یا فایل صوتی از کودکان و نوجوانان (پسران تا ۱۶ سال و دختران تا ۹ سال) که به صورت فردی یا گروهی به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه می‌پردازند می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

مؤذن ادامه داد: برگزاری جلسات ختم دعای هفتم صحیفه سجادیه در منازل و مساجد و حسینیه‌ها و ارسال تصاویر و فیلم این جلسات برای مرکز قرآن و حدیث از دیگر روش‌های شرکت در این پویش از سوی مردم است.

وی ارسال روزانه متن و صوت دعا در کانال‌ها و گروه‌های آموزشی و خانوادگی و یا پخش روزانه دعا در محل کسب و کار، برگزاری ختم‌های خانوادگی و گروهی در گروه‌های خانوادگی و آموزشی در فضای مجازی و تشویق به خواندن روزانه دعا در تعقیبات نمازهای یومیه را از دیگر روش‌های شرکت در این پویش عنوان کرد.

مؤذن گفت: طراحی پوسترها و بنرهای دعای هفتم صحیفه سجادیه و نصب آن در معابر و میادین محل زندگی، نانوایی‌ها و مراکز خرید و مغازه‌ها، برای تشویق و توجه دادن عموم مردم به خواندن این دعا، برگزاری مسابقه حفظ دعای هفتم صحیفه سجادیه در مساجد، هیأت‌ها، حسینیه‌ها، جلسات روضه خانگی و تلاوت قرآن، دارالقرآن‌ها، نهادها، ادارات و مؤسسات دولتی و خصوصی نیز از دیگر روش‌های شرکت در این پویش مردمی است.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) ترغیب و درخواست از امامان جماعت و هیأت امنای مساجد برای پخش دعای هفتم صحیفه سجادیه از بلندگوهای مساجد، هماهنگی برای پخش دعا در بیمارستان‌ها و یا چاپ و انتشار و نصب دعا در بالای تخت بیماران در بیمارستان‌ها را از دیگر روش‌های مورد نظر برای شرکت در این پویش دانست و گفت: افراد علاقه‌مند می‌توانند ایده‌های جذاب و کاربردی خود را برای استفاده سایر مؤمنان و دینداران به آیدی ادمین کانال Qhkarimeh@ در شبکه اجتماعی ایتا ارسال کنند تا پس از تأیید با نام خودشان در کانال ثبت شود.

مؤذن یادآور شد: به بهترین ایده، فیلم، عکس، اجرای فردی یا گروهی تلاوت دعا با امتیازدهی اعضای کانال هدایای تبرکی از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) اهدا خواهد شد.

کد خبر 5293568

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س صحیفه سجادیه طرح پویش محرم 1400 حسینیه مهر فعالیت های قرآنی قرآن جهان اسلام قرآن کریم عاشورا حوزه علمیه امام حسین ع سازمان تبلیغات اسلامی درگذشت چهره ها دفتر تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران اربعین حسینی قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه مرکز قرآن و حدیث شرکت در این پویش دیگر روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی جهت یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» ۴۸۰ هکتار از اراضی استان پاکسازی و حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی مسیر سبز - ایران پاک  را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، بویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، مناطق روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی اظهار کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

به گفته وی، طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها ‌مصوب ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)