Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی ناجا اظهار کرد: عده‌ای سودجو و فرصت طلب، با احتکار اقلام دارویی و بهداشتی و راه اندازی بازار سیاه، سلامت جامعه  و شهروندان را هدف قرار داده‌اند که اقدامات مجرمانه این قبیل افراد در رصد نیروی انتظامی قرار دارد.

سخنگوی ناجا ضمن اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با احتکار و قاچاق اقلام دارویی و بهداشتی در ناجا افزود: از زمان راه اندازی این قرارگاه، با تشکیل بیش از ۲۰ هزار تیم مشترک با نهادهای ذیربط، بالغ بر ۲۰۰ هزار بازدید از اماکن مرتبط اعم از انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها انجام شده که در این زمینه ضمن شناسایی بیش از ۱۲هزار اماکن دارای تخلف، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ فقره پرونده قضائی تشکیل و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ متهم به اخلال در بازار دارو و تجهیزات پزشکی تحویل مراجع قضائی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری ناجا در امر واکسیناسیون

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در ادامه به همکاری ناجا در امر واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی علاوه اقدامات میدانی مقابله با سودجویان نظام دارویی و بهداشتی کشور، حوزه بهداشت و درمان خود را برای ارائه خدمات درمانی به عموم مردم بسیج کرده و مشارکت و همکاری تنگاتنگی با نظام سلامت کشور در امر مبارزه با ویروس کرونا دارد.

وی اشاره به تدابیر فرمانده ناجا مبنی بر بسیج همه امکانات اجرایی، بهداشتی و درمانی ناجا برای اجرای فرمان فرماندهی معظم کل قوا در امر مبارزه با ویروس کرونا گفت: حوزه بهداشت و درمان ناجا آمادگی خود را برای مشارکت در امر واکسیناسیون عمومی در بیش از ۱۰۰ شهرستان کشور اعلام کرده و اکنون پایگاه های واکسیناسیون ناجا در شهرستان‌های قم، یزد و تهران فعالند و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این مراکز واکسینه شده اند.

سردار حاجیان با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون خودرویی ناجا در تهران نیز خاطر نشان کرد: در این کلان شهر دو مرکز خودرویی واکسیناسیون ناجا در بوستان ولایت و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در همه ایام هفته مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند و در هریک از این مراکز روزانه حدود ۲۵۰۰ دوز واکسن کرونا تزریق می شود.

 کنترل ۱۰۰ درصدی مرزها توسط مرزبانان ناجا

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  صیانت و حراست مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرزهای کشور اضافه کرد: به همت مرزبانان غیور نیروی انتظامی، کنترل و اشراف مطلوبی بر مرزهای کشور حاکم است و در بحث تردد اتباع بیگانه به نظر می رسد، وزارت بهداشت باید حضور نیروهایش را در مرزها به ویژه (مبادی ورودی) تقویت کند تا کنترل های بهداشتی بیشتری صورت بگیرد.

سخنگوی ناجا از مردم خواست برای گزارش اخبار مربوط به قاچاق، احتکار و هرگونه اخلال در نظام سلامت از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ اقدام کنند.

او افزود:‌ از آنجا که یکی از ماموریت های مهم نیروی انتظامی حفظ جان مردم است از این رو با هرگونه اقدام غیرقانونی از قبیل احتکار و قاچاق اقلام دارویی، بهداشتی و هرگونه اقدام دیگری که با تهدید سلامت جامعه، جان شهروندان را به خطر بیاندازد قاطعانه و بدون اغماض برخورد جدی خواهد کرد.

کد خبر 623811 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی دارو دارویی و بهداشتی نیروی انتظامی اقلام دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی

تجمع کنندگان با سردادن شعار‌هایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان هم در این تجمع گفت: نیرو‌های خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، اینبار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.

حجت الاسلام حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.

وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.

سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • حمایت بانوان قزوینی از طرح نور
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است