Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر شیلات خراسان رضوی گفت: سالانه ۱۰۰ تن ماهی خاویاری در شهرستان سبزوار تولید می‌شود که از این میزان ۴۵ کیلوگرم خاویار در سال جاری به دیگر کشورها صادرشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، شاید تصور اینکه در خراسان رضوی ماهی خاویار پرورش داده می‌شود برای بسیاری از مردم غیر قابل باور باشد اما چند سالی است که شیلات خراسان رضوی در زمینه پرورش خاویار و کروکودیل  فعال است که عمده این آبزیان در شهرستان سبزوار باوجود اقلیم کویری که دارد پرورش پیدا می‌کنند و در حال حاضر چهار مزرعه تولید ماهیان خاویاری در سبزوار و داورزن فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این نوع از ماهی در قنات روستای کهنه آب سبزوار نیز پرورش داده می‌شود. 

صادرات 45 کیلوگرم خاویار از سبزوار

 ناصر شهرکی، مدیر شیلات خراسان رضوی درباره صادرات خاویار از شهرستان سبزوار اظهارداشت: 45 کیلوگرم خاویار از شهرستان سبزوار در سال جاری صادر شده است که باوجود کویری بودن این شهرستان این میزان صادرات بسیار ارزشمند است.

وی افزود: دو واحد تولید غذای ماهی در شهرستان سبزوار در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد که سبب می‌شود  تولیدکنندگان ماهی در خراسان رضوی از  واردات غذای ماهی دیگر استان‌ها بی‌نیاز شوند.

شهرکی تصریح کرد: خراسان رضوی با وجود 24 هزار منبع آبی ظرفیت تولید 80 تا 100 هزار تن ماهی را به صورت سالانه در استان دارد.ضمن اینکه در حال حاضر شهرستان سبزوار بیشترین تامین کننده ماهی استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر شیلات خراسان رضوی با اشاره به پرورش کروکودیل در استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 300 سر کروکودیل از مالزی در راه رسیدن به استان استتا پرورش کروکودیل را در خراسان رضوی بیش از گذشته رونق دهیم.

شهرکی عنوان کرد: یکی از اهداف و سیاست‌های شیلات ایران بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان است بنابراین پس از انجام مراحل تشخیصی، 11 قطعه مولد ماهی خاویاری گونه سیبری جهت استحصال خاویار از شهرستان سبزوار به استان مازندران ارسال شده است و پیش بینی می‌شود 22تا 25 کیلوگرم خاویار از این مولدین 6 ساله استحصال شود.

100 واحد شیلاتی در سواحل مکران فعالیت می‌کنندواکاوی آلاینده‌های یک پتروشیمی از زمین و آسمان/ وقتی 190 تن ماهی شیلات در لردگان تلف می‌شود و کسی پاسخگو نیست

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار و 135 مرکز پرورش ماهی گرم آبی و سردآبی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که در مجموع سالانه پنج هزار و 870 تن ماهی در این مراکز تولید می‌شود.

تولید 100 تن ماهی خاویاری درسال

علی اصغر امانیان، مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز اظهارداشت: شهرستان سبزوار با تولید 3200 تن در سال در قالب 160 واحد آبزی پروری رتبه اول تولید ماهیان سردآبی استان و با ظرفیت تولید 100 تن در سال رتبه برتر تولید ماهیان خاویاری در کشور را داراست و بیشترین سهم را در تولید و تامین ماهی استان خراسان رضوی را دارد.

وی افزود: تکمیل زنجیره‌های تولید حلقه گمشده در توسعه متوازن تولید کشاورزی است که تلاش کرده‌ایم در بخش‌های مختلف دامی و زراعی به آن دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 281

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیلات خراسان رضوی کیلوگرم خاویار شهرستان سبزوار ماهی خاویاری ماهی خاویار حال حاضر تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد