Web Analytics Made Easy - Statcounter

آهن آلات صنعتی چیست؟ آهن آلات صنعتی که در کنار آهن آلات ساختمانی در دسته کلی آهن آلات قرار می گیرند به مجموعه ای از محصولات آهنی و آلیاژهای مختلف آن می گویند که در ساخت تجهیزات و بناهای مختلف در مقیاس صنعتی کاربرد دارند. به عنوان مثال می توان به ساخت تجهیزات، ماشین آلات، پل ها، مکان های تجاری و غیره اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ضمن آشنایی مختصر و مفید با انواع آهن آلات با کاربرد هر یک و معتبرترین مرکز فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی آشنا خواهید شد.

انواع آهن آلات صنعتی به همراه کاربرد

با توجه به گستردگی صنایع و تجهیزاتی که در هر یک از آنها استفاده می شود، انواع مختلفی از آهن آلات صنعتی نیز کاربرد دارند که پیدا کردن جایگزین برای هر یک از آنها بسیار دشوار است به همین دلیل به بخش جدایی ناپذیر صنایع در تمام جهان تبدیل شده اند. در ادامه با برخی از مهمترین آنها به همراه کاربرد آشنا خواهید شد:

تیرآهن: تیرآهن ها به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر خم شدگی و فشارهای زیاد یکی از مهمترین آهن آلات در صنایع مختلف، ساخت کامیون، ماشین آلات سنگین و کارهای عمرانی است. پرکاربردترین نوع تیرآهن، سایز 14،16 و 18 می باشند. تیرآهن ها به سه دسته IPE (استاندارد اروپا و ایران)، INP (استاندارد کشورهای چین و روسیه) و IPB (تیر آهن بال پهن) تقسیم بندی می شوند. انواع IPE و INP با ارتفاع مختلف از 80 تا 600 میلیمتر ساخته می شوند و نوع IPB دارای ارتفاعی بین 100 تا 1000 میلیمتر است. تیرآهن ها در بین آهن آلات صنعتی و ساختمانی به عنوان نعل درگاه، ستون، تیر برای پوشش سقف و خرپا استفاده می شوند. ورق های آلیاژی: ورق هایی که ساخته شده از آهن آلیاژی هستند و یکی از پرکاربردترین آهن آلات در حوزه صنایع مختلف نظیر صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، تجهیزات مقاوم در برابر دماهای بسیار بالا و پایین، کشتی سازی، پل ها، بوم جرثقیل و غیره هستند. انواع ورق ضد سایش  مانند هاردوکس، A516 و غیره از انواع آن هستند. نبشی: نبشی ها بسیار پرکاربرد هستند و در جنس و شکل های گوناگون ساخته می شوند. نبشی ها برای تحمل وزن و بار بیشتر هستند که رابطه مستقیم با سطح مقطع و ضخامت آنها دارد و جوش خوردن آنها به گوشه سازه، این مقاومت را افزایش می دهد. از این قطعات در کارخانه های ماشین آلات و برای مفاصل مهاربندی و غیره استفاده می کنند. ناودانی: پروفیل هایی با مقطع فولادی که شکل سطح مقطع آنها U شکل است. وزن ناودانی ها براساس نوع کارخانه تولید کننده فرق دارد. از این نوع آهن آلات صنعتی در صنایع مبلمان سازی، تجهیزات سنگین، محافظت از لبه دیوارها، فریم و قاب سازی ماشین آلات و غیره استفاده می کنند. ورق های فولادی مختلف: این نوع ورق ها در واقع آلیاژی از آهن هستند تا خواص مختلف مدنظر صنایع را تأمین کنند و بتوان از آنها استفاده نمود. لوله های صنعتی: لوله های صنعتی و مانیسمان یکی از پرکاربردترین آهن آلات صنعتی هستند که با ضخامت و قطر زیادی تولید می شوند. این نوع لوله ها به دلیل تحمل شرایط دشوار کاری و مقاومت زیاد در صنایع مختلف مورد توجه هستند. میلگردهای ترانسمیسیون: این نوع میلگردها در بین انواع میلگرد صنعتی و مقاطع فولادی، کاربرد بسیار زیادی دارد. از انواع آن می توان به میل گرد، تسمه، شش گوش و چهارگوش اشاره کرد. ورق های فرم دار: این نوع ورق ها به خاطر ماندگاری زیاد، سرعت نصب بالا، زیبایی ظاهری و هزینه کم در صنایع مختلف زیاد استفاده می شوند. از انواع این ورق ها می توان به ورق شادولاین، ورق ذوزنقه و غیره اشاره کرد.

و غیره.

 

آهن آلات صنعتی به دو روش جوشکاری و پیچ و مهره به یکدیگر وصل می شوند. در روش جوشکاری باید از دستگاه های مناسب جوشکاری آهن آلات استفاده نمود که برحسب نوع آن شیوه متفاوتی دارد. روش اتصال پیچ و مهره حتما باید تحت نظر مهندسین برجسته انجام شود چرا که حساسیت کاری بسیار بالایی دارد.

آهن آلات صنعتی اصفهان به عنوان تأمین کننده اصلی آهن آلات کشور می باشند که توسط شرکت های مختلف انجام می پذیرد و سهم زیادی در پروژه های صنعتی مختلف دارند.

انواع آهن آلات ساختمانی و کاربرد آنها

در کنار آهن آلات صنعتی، دسته دیگری هستند که کاربرد آنها بیشتر در ساخت و ساز ساختمان و معماری است. آهن آلات ساختمانی براساس شکل و نوع کاربرد به دو دسته محصولات پروفیل ساختمانی و محصولات فولادی ساختمانی تقسیم می شوند.

پروفیل های ساختمانی به دو دسته پروفیل های ساختمانی باز و بسته تقسیم بندی می شوند که اشاره به فرم هندسی باز و بسته آنها اشاره دارد. به عنوان مثال نبشی، تیرآهن، ناودانی، میلگرد آجدار، قوطی آهن، ستونی، لوله داربستی، سی پرلین و غیره در دسته آهن آلات ساختمانی از نوع پروفیل ساختمانی باز هستند. اما قوطی پروفیل، لوله داربستی و مبلی و مشابه آن در دسته آهن آلات ساختمانی از نوع پروفیل ساختمانی بسته هستند.

دسته دوم آهن آلات پرکاربرد ساختمانی، فولادهای ساختمانی هستند که برخلاف پروفیل ها، براساس سطح مقطع نامگذاری نمی شوند چون سطح مقطع مشخصی ندارند. این نوع محصولات به شکل ورق مثل ورق سیاه، گالوانیزه، رنگی، ورق های فولادی، لوله گازرسانی و روغنی باشد یا اینکه به شکل مفتولی مانند توری، رابیتس یا سیم مورد استفاده قرار گیرند.

 

فروش آهن آلات ساختمانی اصفهان

آهن آلات ساختمانی اصفهان به عنوان مرکز تأمین آهن آلات در پروژه های مختلف می باشد. قیمت آهن آلات صنعتی بسته وزن، نوع، حجم سازه، نوسانات ارزی بازار و سایر عوامل متغیر می باشد. ترجیح شرکت ها و صنایع داخلی برای خرید از مجموعه های مختلف، علاوه بر داشتن قیمت مناسب، تعهد کاری و سرعت بالا و تنوع محصولات تأمین کننده است.

مجموعه فولاد اصفهان با قدرت تأمین کنندگی و فروش آهن آلات صنعتی در انواع مختلف و در اختیار داشتن کارشناسان فنی و زبده بسیار حرفه ای نیاز عمده داخل را رفع نموده است. شما می توانید به صورت تلفنی یا اینترنتی و بدون نیاز مراجعه حضوری، سفارش خود را ثبت کرده و در اسرع وقت دریافت نمایید.

تجربه همکاری این شرکت در طول یک دهه گذشته با مشتریان حقیقی و حقوقی مختلف، نتیجه ای جز رضایت حداکثری با ارائه محصولاتی با کیفیت نداشته است. شما می توانید هم اکنون برای ارتباط با مسئولان این شرکت تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی دریافت نمایید.

منبع: فردا

کلیدواژه: صنعت فولاد بازار ساختمان سازی آهن آلات فولاد اصفهان آهن آلات ساختمانی آهن آلات صنعتی صنایع مختلف ماشین آلات پروفیل ها سطح مقطع ورق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه اففتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)