Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شجاع احسانی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی‌سنجی از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز شده است اظهار کرد: طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال از جمله طرح‌های قدیمی سازمان بهزیستی است که از دهه ۷۰ انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این طرح هر سال از آبان یا آذرماه شروع می‌شد گفت: طی دو سالی که کرونا شیوع یافته است، زمان اجرای طرح به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام و شلوغی طولانی شده تا مردم بدون نگرانی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان عنوان کرد: سال گذشته با رنگ بندی‌های کرونایی شهرها، طبق اعلام علوم پزشکی چنین برنامه‌هایی و مشابه آن نباید انجام می‌شد، بنابراین پیش‌بینی ما از ۴۶ هزار نفر مراجعه به ۲۵ هزار و ۱۴۴ نفر رسید و ۲ هزار مورد کودک مشکوک در بینایی باید به سطوح بالاتر و چشم پزشک مراحعه می‌کردند.

احسانی با بیان اینکه امسال نیز طرح سنجش بینایی برای ۴۶ هزار نفر پیش‌بینی شده است افزود: سال گذشته تعداد پایگاه‌ها، ۹ مورد بود، اما امسال ۵۵ پایگاه شد که هشت مورد دائمی و ۴۶ پایگاه محلی است.

او با بیان اینکه مراکز سنجش در ساعات اداری آماده پذیرش هستند خاطرنشان کرد: در شهرستان همدان پایگاه دائمی بعدازظهر هم باز و خدمات ارائه می‌دهد که والدین می‌توانند مراجعه کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان  با بیان اینکه این طرح ویژه کودکان متولد ۹۶ و ماقبل آن است افزود: کودکان سالم در غربالگری کارت سلامت دریافت می‌کنند، اما برای کودکان مشکوک مداخله سطح دو تعریف شده است به طوری که به یکی از بینایی‌سنجی‌ها مراجعه می‌کنند که خدمات آن رایگان است.

احسانی یادآور شد: در ۵۵ پایگاه بینایی‌سنجی تمام کودکان مشکوک سه نوبت به فاصله زمانی هر ۱۵ روز یکبار معاینه می‌شوند تا در جریان روند درمان از ابتدا تا سطوح بالاتر قرار گیریم.

او با تاکید بر اینکه از والدین تقاضا داریم فرزندان سه تا ۶ سال خود را سالی یک بار در معرض بینایی‌سنجی قرار دهند افزود: با مراجعه یک بار نمی‌توان به سالم بودن چشم استناد کرد بنابراین باید این مراجعه مستمر و سه سال متوالی باشد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه طرح غربالگری از جمله برنامه‌های پیشگیرانه است که همه مردم می‌توانند از آن منتفع شوند گفت: اگر در طرح غربالگری حتی از یک اختلال بینایی یا شنوایی هم جلوگیری کنیم از هزینه‌های اضافی می‌توان جلوگیری کرد و به مداخلات هنگفت توانبخشی نیز دیگر نیاز نیست.

احسانی ضمن درخواست از همه نهاد‌ها از جمله مراکز بهداشتی و درمانی، مهد‌های کودک، مدارس و علوم پزشکی برای اجرای این طرح گفت: زمان طلایی مداخله ۳ تا ۶ سال است به جهت اینکه ساختمان چشم در حال شکل‌گیری است و کودک هم شرایط پذیرش مداخلات همچون عینک را دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی بینایی سنجی طرح غربالگری بینایی سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار

 زمین این پایگاه به مساحت ۳۰۰ متر مربع از سوی اهالی روستای حسن قشلاق به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان اهدا شده است.

مجتبی فیض الهی فرماندار بهار همچنین گفت: پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی روستای حسن قشلاق در زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

فرماندار بهار با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در راه‌های پررفت و آمد روستایی از مطالبات روستاییان است، گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم شاهد توسعه روزافزون پایگاه‌های بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات هستیم که ایجاد آنها نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح و حوادث دارد.

فیض الهی گفت: پایگاه جاده‌ای روستای حسن قشلاق پس از تکمیل و بهره برداری برای خدمات رسانی به مسیر‌های ارتباطی روستا‌های همجوار فعالیت خواهد داشت.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب