Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر سری به لیست تور‌های ترکیه بزنید خواهید دید که قیمت این تور‌ها به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، اما چرا با وجود شیوع ویروس «لامبدا» این مسافرت‌ها همچنان برقرار است؟

خبرگزاری میزان _ مهر نوشت: علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در پایتخت با اشاره به شناسایی سویه لامبدا در ۴۰ کشور جهان، اظهار داشته با توجه به اینکه انتشار از طریق مرز‌ها صورت می‌گیرد، کنترل مرز‌ها و تردد‌ها مهم‌ترین موضوع در پیشگیری از ورود این سویه جدید است؛ بنابراین اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در مرز‌های کشور و به خصوص انجام قرنطینه هوشمند در مبادی ورودی مرز‌های زمینی و هوایی بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند، ویروس لامبدا در کشور ترکیه مشاهده شده است، اما ترکیه مقصدی است که بسیاری از ایرانی‌ها به عنوان مقصد ارزان به آن سفر‌های زیادی می‌کنند، چون ویزا ندارد نزدیک است و تور‌های گردشگری آن از بسیاری مقاصد ایرانی ارزان‌قیمت‌تر است. این روز‌ها نیز که ویروس لامبدا در ترکیه مشاهده شده، اتفاقاً به جای اینکه سفر به این کشور ممنوع شود؛ تور‌های گردشگری آن به نازل‌ترین قیمت‌ها فروخته و تبلیغ می‌شود.

در حال حاضر بلیت تک پرواز رفت و برگشت به استانبول تنها چهار میلیون تومان هزینه دارد، اما برای سفر با تور‌های ارزان قیمتی که این روز‌ها تبلیغ آن بسیار زیاد شده است، برای چهار روز سفر در هتل‌های چهار و سه ستاره همراه با پرواز و صبحانه حدود ۵ تا ۸ میلیون تومان هزینه لازم است. این نرخ‌ها در ارزان‌ترین قیمت فروخته می‌شود و تبلیغات آن در فضای مجازی از سوی آژانس‌های مسافرتی نیز به وفور دیده می‌شود از طرفی افرادی که به صورت خودسرانه بدون مجوز تور گردشگری به مقصد ترکیه می‌برند نیز بسیار زیاد هستند و گاهی با وعده بیمه قانونی تور از سوی آژانس‌های مسافرتی این تور‌های گردشگری را با نرخ‌های کمتر نیز به فروش می‌رسانند.

تور‌های گردشگری استانبول برای اوایل مرداد و ۵ روز اقامت در هتل‌های ۴ ستاره ۵ میلیون تومان نرخ داشت. این نرخ برای خرداد ماه به ۴ میلیون تومان هم رسیده بود. اکنون برای روز‌های اول شهریور به طور متوسط برای ۶ روز اقامت در هتل ۳ ستاره معمولی ۵ میلیون تومان نرخ دارد.

تور‌ها را ارزان می‌فروشند تا ایران نیز میزبان لامبدا شود!

این در حالی است که مقامات ترک و ایرانی از خطر وجود ویروس لامبدا در ترکیه و انتقال آن به ایران هشدار می‌دهند. اما نظر یکی از آژانس داران درباره برگزاری تور‌های ترکیه در شرایط شیوع ویروس جالب توجه است. احسان درجزی یک از مدیران دفاتر مسافرتی که تور‌های ترکیه را نیز می‌فروشد می‌گوید: در شرایط عادی با فرارسیدن فصل سرما قیمت تور‌های ترکیه پایین می‌آید این اتفاق هر ساله می‌افتد. ولی مقاصدی مانند کوش آداسی که هوا سردتر می‌شود متقاضی کمتری دارد، چون استفاده از دریا و استخر در آن‌ها محدود است. این را هم باید در نظر گرفت که با کم شدن مسافر هتل و محدود شدن خدمات، تور‌های ترکیه نرخ کمتری خواهند داشت. در حال حاضر هم نرخ تور‌ها کمتر شده اند، چون کمتر کسی به ترکیه می‌رود به همین دلیل یک آفر برای مسافران در نظر گرفته می‌شود شاید تشویقی برای آن‌ها باشد، اما درباره اینکه ویروس در ترکیه وجود دارد باید گفت این ویروس در ایران هم هست. منتها باید افراد خودشان رعایت کنند. مگر لامبدا در ایران نیست؟

وی با توجیه اینکه ویروس در همه جای دنیا هست و این افراد هستند که باید خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند اقدام به برگزاری تور‌های گردشگری به مقصد آنتالیا می‌کند تور‌هایی که این آژانس به صورت نمونه می‌فروشد برای سه شب اقامت در آنتالیا و اقامت در هتل ۴ ستاره با تست pcr رایگان و خدمات کامل غذا، حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پیش از این عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی کووید ۱۹ گفت: با توجه به مشاهده شدن مواردی از ابتلاء به ویروس جهش‌یافته لامبدا در کشور ترکیه، احتمال ورود این ویروس به کشور از طریق این کشور وجود دارد و به مردم توصیه می‌کنیم که از سفر‌های غیرضروری به کشور‌هایی که سویه‌های جدید را تجربه می‌کنند‏، پرهیز کنند. ‬ درواقع باید آزمایش‌های پی‌سی‌آر برای کسانی که در مرز‌ها رفت‌وآمد دارند انجام شود. به ویژه اینکه ما در فصل تابستان هستیم و سفر‌های خارجی وجود دارد.

لامبدا مهمان تور‌های ترکیه

همین دیروز هشتم شهریور ماه نیز، علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره جهش لامبدا، گفته است: این واریانت در کشور‌هایی اعم از هندوستان، ترکیه و قطر وجود دارد. در ایران نیز با توجه به رفت و آمد با این کشور‌ها احتمال اینکه لامبدا وارد کشور ما شده باشد زیاد است؛ بنابراین با وجود نبود «پایش ژنتیکی مناسب و مدون در خصوص کووید» در ایران احتمال ورود این واریانت به کشور زیاد است این هم به دلیل رفت و آمد‌های متعدد به کشور‌هایی است که میزبان این ویروس جهش یافته و خطرناک هستند به نظر نمی‌رسد برای تفریح و خوش‌گذرانی یا حتی تور‌های ارزان قیمت بخواهیم ایران را نیز میزبان این ویروس کنیم و اتفاقات ناگوار دو سال اخیر را به پیک ششم پیوند بزنیم بنابراین به نظر می‌رسد باید نظارت بیشتری از سوی متولیان گردشگری صورت گیرد تا برای مدتی تور‌های گردشگری به مقاصدی که میزبان این ویروس هستند محدود شود.

بیشتر بخوانید: کرونای لامبدا وارد ایران شده است؟ / سرایت پذیری ۲۰۰ برابری کرونای لاندا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترکیه لامبدا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه لامبدا تور های گردشگری تور های ترکیه میلیون تومان کشور ها تور ها مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: اشغالگران دیروز که همچنان از مداخله‌گری، بی‌ثبات سازی افغانستان و ایجاد مزاحمت از خاک این کشور حمایت کرده و دنبال می‌کنند، از سیاست خود دست بر نمی‌دارند.

به گزارش ایسنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در گفت‌وگویی در مورد مساله داعش گفت: داعش خاکی را در افغانستان در اختیار ندارند، اما هسته‌های هراس افکنی در این کشور هستند. حکومت سرپرست افغانستان نیز اعلام کرده که در سرکوب داعش جدی هستند، ما این را قبول داریم و برای بهبود شرایط امنیتی کمک می‌کنیم این مساله تعارف ندارد. اما آیا اشغالگران دیروز که همچنان از سیاست مداخله‌گری، بی‌ثبات سازی و سیاست ایجاد مزاحمت از خاک افغانستان حمایت کرده و دنبال می‌کنند، مگر دست بر می‌دارند؟ 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره حضور جریان‌های مخالف امارت اسلامی در ایران، تاکید کرد: سیاست ایران هیچ تهدید برای حاکمیت افغانستان نخواهد داشت. ایران با همه‌ مجموعه‌های افغان در ارتباط بوده، هست و خواهد بود. این را من روشن و صریح می‌گویم. اگر افغانستان برای همه‌ افغانی‌هاست، مهمان‌نوازی ایران برای مهمانانی‌ست که می‌آیند. ان‌شاالله شرایط این‌جا بهبود پیدا کند و همه برگردند. هر قوم، نژاد و مذهبی از افغانستان به هر دلیلی وارد ایران شده آیا آنان در ایران اقامت دارند؟ بلی اقامت دارند. اما سوال این‌ است که کدام مجموعه از ایران برای امنیت افغانستان تهدیدآمیز است؟ نیست و نخواهد بود. این سیاست قاطع جمهوری اسلامی‌ ایران است.»

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در خصوص حق‌آبه هیرمند نیز ابراز خرسندی کرد و افزود: «در دو نوبتی که آب رهاسازی شد، می‌توان گفت که در حدود صد میلیون مترمکعب آب وارد ایران شد، در چارچوب حقابه‌ای که وجود دارد. در سال گذشته مشکلاتی در بند کمال خان وجود داشت، از جانب حکومت دو سه اقدام برای ترمیم سد کمال خان انجام شد و مشکلاتی که در دریچه‌های این سد وجود داشت، رفع شد.»

کاظمی قمی در ادامه در مورد وضعیت مهاجرین نیز گفت: ایران با ۶ میلیون مهاجری مواجه هستیم که به دلیل شرایط سخت افغانستان که عمدتا ناشی از اشغالگری است، مهاجرت کرده‌اند. امروز کشور ما باید مهاجرین را میزبانی کند. می‌دانید میزبانی ۶ میلیون مهاجر کار راحتی نیست. 

وی خاطرنشان کرد: برای این‌که ورودهای غیرقانونی را کنترل کنیم، اقدام به ارائه و صدور ویزا کرده‌ایم، نمی‌خواهیم در مرزها آشفتگی ایجاد شود. نمی‌خواهیم کسانی که به دلیل مشکلات معیشتی یا هر دلیل دیگری از کشور خارج می‌شوند با مسائلی در مرزها مواجه شوند. در طول بیش از ۴۵ سال به‌عنوان برادران و خواهران میزبانی کرده‌ایم، مهمانان ما هستند و تلاش ما این است که در این شرایط سخت اگر مجبور شدند کشور را ترک کنند فرزندان این آب و خاک از حق تحصیل محروم نشوند، این‌ها می‌خواهند آینده این کشور را بسازند، ایران با چنین نگاهی به جامعه افغانستان نگاه کرده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی