Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:35:26 GMT

قاریان باید مراقب نفس خود باشند تا از قرآن فاصله نگیرد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۱۶۵۷

قاریان باید مراقب نفس خود باشند تا از قرآن فاصله نگیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه طرح اُسوه، پانزدهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی اُسوه، روز گذشته ۸ شهریورماه با برگزاری آئین اختتامیه به صورت مجازی به پایان رسید.
در آغاز آئین اختتامیه دوره پانزدهم، سید محمدمهدی شیخ الاسلامی قاری و حافظ کل قرآن از استان همدان و محمدحسین جان‌نثاری قاری ممتاز اصفهانی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه محمود لطفی نیا، استاد پیشکسوت و داور بین‌المللی قرآن کریم که میهمان ویژه برنامه اختتامیه بود در سخنانی گفت: جای بسیار خوشحالی است که در این سال‌ها قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان از سراسر کشور در قالب طرح اُسوه به کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران پیوسته‌اند.
لطفی‌نیا با بیان این‌که طرح اُسوه، طرح کریمانه نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به قاریان و حافظان نوجوان و جوان است، خطاب به اعضای این طرح قرآنی گفت: باید شکرگزار عنایت و لطف خداوند متعال باشید که شما را در مسیر قرآن قرار داده و هدایت نموده است. باید قدر زحمت حضور در طرح اُسوه را بدانید. در طرح اُسوه از اساتید خوبی استفاده شده تا شما به‌عنوان قاریان و حافظان ممتاز ایران، به افتخاری برای خانواده، میهن و جهان اسلام تبدیل شوید.
این استاد پیشکسوت خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم قاریان و حافظان قرآن این است که دائماً از شخصیت قرآنی خود مراقبت و مواظبت کرده و بررسی کنند تا خدای نکرده از قرآن فاصله نگیرند. قاریان و حافظان قرآن باید رفتار و عمل قرآنی را در وجود خود تثبیت نموده و دستورات قرآنی را در زندگی خویش پیاده کنند.
وی افزود: شما قاریان و حافظان نوجوان و جوان، شخصیت‌های قرآنی هستید و آحاد مردم به رفتار و عمل‌تان توجه کرده و از شما الگو می‌پذیرند. حال اگر خدای ناکرده مغایرتی در رفتار و عمل شما با آن‌چه اسلام و قرآن معین کرده است ببینند باعث ایجاد نگاه منفی نسبت به دین و قرآن عظیم‌الشان خواهد شد.
لطفی‌نیا در پایان با اشاره به این‌که تلاوت اعضای طرح اُسوه در آئین اختتامیه، تلاوت‌های بسیار خوب و با سلیقه‌ای بود گفت: حقیقتاً این تلاوت‌ها برای هر شنونده‌ای لذت بخش است.
یکی از برنامه‌های آئین اختتامیه که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، برگزاری رقابت نهایی دومین دوره مسابقات اطلاعات عمومی طرح اُسوه (جام سردار قرآنی حاج قاسم سلیمانی) بود که با پیروزی تیم اَتُم (از اعضای گروه مصباح) به پایان رسید.
در این مسابقات که از ١١ موضوع مختلف شامل: احکام دین، اندیشه اسلامی، تاریخ، تکنولوژی، ریاضی، زبان‌انگلیسی‌، سیاست، سینما، فوتبال، قرآن و هوش استفاده شد، ۱۵ گروه سه نفره از قاریان و حافظان عضو ضمن تمرین و تجربه کارِ گروهی، معلومات جدید و مفیدی را نیز کسب کردند.
بر اساس این گزارش، آخرین بخش از برنامه‌های اختتامیه دوره پانزدهم به تقدیر از برگزیدگان آموزشی، انضباطی حائزین گواهی‌نامه‌های تخصصی طرح ارزیابی قاریان و طرح ارزیابی حافظان، برگزیدگان سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان اختصاص داشت.
قابل ذکر است؛ پانزدهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی اُسوه از ۱ شهریورماه آغاز شد و طی مدت ۸ روز بالغ بر ١۴٠ جلسه آموزشی و معرفتی در ۹ موضوع مختلف برای ۴ گروه از قاریان ممتاز نوجوان و جوان و ۲ گروه از حافظان ممتاز نوجوان سراسر کشور (مجموعاً ۷۶ نفر) با تدریس ۲۴ مدرس و مربی برگزار شد.

کد خبر 5293704

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن قاسم سلیمانی قرآن کریم طرح اسوه فعالیت های قرآنی محرم 1400 حسینیه مهر فعالیت های قرآنی قرآن قرآن کریم جهان اسلام حوزه علمیه عاشورا امام حسین ع دفتر تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی صحیفه سجادیه آیت الله خامنه ای درگذشت چهره ها قاریان و حافظان آئین اختتامیه نوجوان و جوان طرح ا سوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام