Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهریار انصاری طادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر، گفت: در دو دهه اخیر و از سال ۱۳۸۰ بانک امانات این جمعیت با هدف کمک به بیماران نیازمند و تأمین تجهیزات پزشکی شروع به فعالیت کرده است و در دو سال اخیر با شیوع کرونا در کشور و استان اصفهان نیاز به وجود این بانک برای تأمین تجهیزات پزشکی بیماران نیازمند بیش از گذشته احساس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کپسول و دستگاه اکسیژن‌ساز پرکاربردترین وسیله برای بیماران کرونایی
وی افزود: در دو سال اخیر مأموریت این بانک به سمت کمک به بیماران کرونایی برای ارائه خدمات به بیماران نیازمند ادوات و تجهیزات پزشکی از جمله تخت بیمارستانی، کپسول اکسیژن، واکر، ویلچر، تشک مواج، دستگاه ونتیلاتور تغییر یافت و در شرایط کنونی نیاز به کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز پرکاربردترین وسیله حیاتی برای بیماران کرونایی به‌شمار می‌رود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان، تصریح کرد: در کنار تأمین تجهیزات پزشکی برای بیماران کرونایی برای سایر بیماران که نیازمند تجهیزاتی مثل، عصا، ویلچر و تخت و ابزار پزشکی باشند ارائه خدمات لازم صورت می‌گیرد، در ماه‌های اخیر با شیوع  گسترده کرونا خدمات این بانک به حمایت از بیماران کرونایی اختصاص یافته است و سعی کردیم با تهیه کپسول‌ها و دستگاه‌های اکسیژن ساز به بیماران کرونایی که در خانه بستری هستند کمک کنیم.

انصاری طادی تاکید کرد: دستگاه‌های اکسیژن ساز برای استفاده در مرحله پیشرفته بیماری کرونا است و با تجویز پزشک در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد، در یک ماه اخیر با شیوع گسترده کرونا جمعیت هلال‌احمر برای ارائه خدمات به این بیماران فعال بوده است و قریب به ۵۰۰ نفر از نیازمندان به کپسول اکسیژن پنج لیتری را از مراجعه به مراکز درمانی بی‌نیاز کرده است.

وی اضافه کرد: عده‌ای از بیماران کرونایی بستری در منزل هم نیازمند استفاده دستگاه‌های اکسیژن ساز و عده‌ای نیازمند کپسول اکسیژن، مانومتر و سایر تجهیزات پزشکی بودند که بر مبنای تقاضای آن‌ها همه این تجهیزات به وسیله بانک امانات در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان، گفت: بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر اصفهان به همت خیران، مردم نیکوکار و نوع دوست اصفهان راه‌اندازی شده است و تجهیزاتی که در داخل این بانک امانات است همه اهدایی خیران و مردم نوع دوست اصفهان است و تقاضا داریم که خیران و شهروندان نیکوکار مانند گذشته در روز‌های سخت کرونایی هم در این امر خیر مشارکت داشته باشند.
فعالیت ۳۵ خانه هلال برای دریافت تجهیزات پزشکی در شهرستان اصفهان
انصاری طادی، تصریح کرد: دو مکان در جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان برای دریافت کمک‌های مردمی در بخش تجهیزات پزشکی وجود دارد، یک مرکز ارائه کننده خدمات بانک امانات تجهیزات پزشکی واقع در خیابان کاشانی روبه‌روی بیمارستان آیت‌الله کاشانی و مرکز شماره دو واقع در خیابان میر که مرکز جنوب جمعیت هلال‌احمر اصفهان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کار انسان دوستانه، بشر دوستانه و داوطلبانه است، اظهار کرد: برای انجام بهینه این کار خداپسندانه سعی بر این بوده تا از ظرفیت خانه‌های هلال در این طرح استفاده کنیم، در حال حاضر قریب به ۳۵ خانه هلال در شهر و شهرستان‌های استان اصفهان راه‌اندازی شده است، این خانه‌های هلال در سطح محلات مختلف شهر و روستا‌هایی که بالای ۲۰۰ خانوار دارند فعالیت می‌کنند، در شهر اصفهان و بهارستان، محلات ملک شهر، زینبیه، ارزنان، هفتون و در نقاط مختلف شهر خانه‌های هلال وجود دارد و افراد هر محله‌ای می‌توانند تجهیزات پزشکی را برای استفاده بیماران نیازمند از خانه هلال محله خودشان تحویل دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد: شهروندان نوع دوست اصفهان در صورت نیاز نداشتن به لوازم و تجهیزات پزشکی موجود و مازاد در منازل می‌توانند با اهدای این لوازم و تجهیزات به بانک امانات جمعیت هلال احمر و یا واریز وجوه نقدی به شماره حساب ۵۴۰۵۴۰۰۰۹۴ بانک ملت، امدادگران این جمعیت را در ارائه خدمات بهینه به هموطنان نیازمند به ادوات پزشکی یاری رسانده و سهم خود را در کمک رسانی به بیماران نیازمند ایفا کنند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر اصفهان کپسول اکسیژن بیماران کرونایی بیماران نیازمند بیماران کرونایی تجهیزات پزشکی کپسول اکسیژن ارائه خدمات بانک امانات اکسیژن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اهداء ۲ دستگاه اکسیژن ساز به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر سلماس
  • ۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود
  • آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد