Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:31:45 GMT

یک فروند بالگرد به اورژانس جیرفت اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۲۶۲۶

یک فروند بالگرد به اورژانس جیرفت اختصاص یافت

ایسنا/کرمان بعد از سال ها انتظار و با پیگیری‌های صورت گرفته یک فروند بالگرد آورژانس هوایی به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اختصاص داده شد.

به گزارش ایسنا،"اصغر" مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز نهم شهریورماه در آغاز به کار اورژانس هوائی در جنوب کرمان گفت: امروز یکی از نیازهای ضروری و اساسی جنوب کرمان با توجه به وسعت منطقه و پراکندگی جمعیت و  نیاز مردم به خدمات هوایی برآورده شد و این یکی از نیازهای ضروری منطقه بود و از این ظرفیت در زمان حوادث استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت انتقال هوائی بیماران در دنیا به عنوان یک اولویت عمومی افزود: با توجه به وسعت منطقه و سوانح و حوادثی که متاسفانه در منطقه اتفاق می افتد با اورژانس کشور هماهنگی کردیم و خوشبختانه با شرکت هوایی وابسته به دولت، قرارداد منعقد شد و شاهد ورود خدمات هوائی برای بیمارانی که ضرورتا در هر محلی از منطقه جنوب کرمان نیاز دارند، استفاده می شود.

مکارم با اشاره به سهولت استفاده از بالگرد در نقل و انتقال حتی در مراکز بخش ها و مراکز جامع سلامت روستائی در صورت نیاز اظهار کرد: با حداقل اقدامات زمینه فرود بالگرد فراهم می شود قطعا این خدمت در کاهش عوارض بعد از حوادث و تروما و سوانح تاثیرگذار است و نیاز اساسی مردم برطرف می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از 43 پایگاه اورژانس جنوب کرمان 36 پایگاه فعال است و 100 درصد جاده های اصلی و 90 درصد جاده های فرعی با فاصله استاندار اورژانس کشور، پوشش داده شده اند.

به گزارش ایسنا، "ذبیح الله اعظمی" نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت این دستآورد برای جنوب رقم خورد زیرا در کاهش مرگ و میر حوادث جاده ای نقش زیادی ایفا خواهد کرد و در شرایط بحرانی می توانیم برای انتقال مصدومان استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: در کمسیون بهداشت مجلس بررسی زیادی شده و برای بخش نقل و انتقال بیماران در بودجه 1400 اعتباری گذاشته شده است که در بودجه 1401 افزایش خواهد یافت و به طور کلی استفاده از فن آوری فضائی و بالگردها  هم در بخش پزشکی و بخش های دیگر مد نظر مجلس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اخبار شهرستان ها کرمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی در استخر خانگی ساعت ۱۷:۳۹ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شدو

وی افزود: بلافاصله یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: یک زن ۵۶ ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان الزهرا منتقل شد.

کد خبر 748171

دیگر خبرها

  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی