Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@13:42:38 GMT

تخلیه و بارگیری ۵۹ میلیون تن کالا در بنادر کشور

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۲۹۴۰

تخلیه و بارگیری ۵۹ میلیون تن کالا در بنادر کشور

مدیرکل بندری سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، روانبخش بهزادیان ‌با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بخش کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) و مواد نفتی در بنادر کشور طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ معادل ۵۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۹ میلیون تن بود،‌ اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که معادل ۵۱.۷۳ میلیون تن بود،‌ حاکی از رشد ۱۴ درصدی است.

بیشتر بخوانید: آخرین وضع تخلیه کالای اساسی در بندر شهید رجایی

وی ادامه داد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان، اروندکنار، آستارا، امام خمینی(ره)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهیدباهنر، شهیدرجایی، شهیدحقانی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه و نوشهر مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا تا پایان مردادماه سال جاری در بخش کانتینری ۸,۶۶ میلیون تن، فله خشک ۱۷.۷۷ میلیون تن، فله مایع ۱.۹۴ میلیون تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۸.۳۷ میلیون تن و مواد نفتی ۲۲.۲۴ میلیون تن بوده است.

بهزادیان در رابطه با میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا طی پنج ماهه نخست سال ۹۹ در بخش های مختلف اعم از کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو و مواد نفتی،‌ خاطرنشان کرد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بخش کانتینری ۸,۴۹ میلیون تن، فله خشک ۱۶.۷۷ میلیون تن، فله مایع ۱.۳۱ میلیون تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۷.۰۲ میلیون تن و مواد نفتی ۱۸.۱۴ میلیون تن بوده است.

وی افزود: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بخش فله خشک رشد ۶ درصدی، در بخش فله مایع رشد ۴۷,۹ درصدی، در بخش جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) رشد ۱۹.۴ درصدی و در بخش مواد نفتی رشد ۲۲.۶ درصدی را تجربه کرده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان تخلیه سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر فریدون میزان عملیات تخلیه و بارگیری تخلیه و بارگیری کالا جنرال کارگو مواد نفتی میلیون تن نخست سال فله مایع فله خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان