Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:06:00 GMT

دلار وارد کانال ۲۶ هزار و ۲۶۵ تومان شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۳۷۴۶

دلار وارد کانال ۲۶ هزار و ۲۶۵ تومان شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مهدی گوهررستمی گفت: امروز معاملات نماد دلار، با قیمت ۲۶ هزار و ۲۸۴ تومان کار خود را شروع کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۶ هزار و ۲۱۵ تومان رسید که این ارقام معاملاتی، نرخ میانگین روزانه ۲۶ هزار و ۲۶۵ تومان به ازای هر دلار را نشان می‌دهد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: در معاملات امروز بازار متشکل ارز ایران همچنین نماد یورو با نرخ ۳۰ هزار و ۳۸۷ تومان کار خود را شروع کرد و در پایان ساعت معاملات نرخ هر یورو به رقم ۳۰ هزار و ۹۳۴ تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب میانگین وزنی قیمت یورو در معاملات امروز، نرخ ۳۰ هزار و ۷۱۴ تومان را ثبت کرد.

گوهررستمی افزود: حجم معاملات دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز سه‌شنبه، نهم شهریور، ۸ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۰۰ دلار و حجم معاملات در نماد معاملاتی یورو ۱ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۳۰۰ یورو بود.

به گفته این کارشناس اقتصادی، دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۵ هزار و ۹۳۰ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۶ هزار و ۴۰۲ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین نرخ خود به قیمت ۳۰ هزار و ۳۸۷ تومان و در بالاترین نرخ به قیمت ۳۰ هزار و ۹۴۶ تومان معامله شد.

وی اضافه کرد: بررسی معاملات جلسه معاملاتی سه‌شنبه (نهم شهریورماه) نشان می‌دهد که نماد معاملاتی دلار ۰.۲۵ درصد و نماد معاملاتی یورو ۰.۷۵ درصد افزایش را نسبت به روز معاملاتی قبل تجربه کرده‌اند.

مهدی گوهررستمی در پایان گفت: بازار متشکل ارز ایران یک بازار کارگزار محور است که در آن معاملات مابین کارگزاران (بانک ها، صرافی‌های بانکی و غیربانکی) انجام شده و نرخ کشف شده نوعی نرخ عمده فروشی محسوب می‌شود. از اینرو بر اساس ماده هفتم دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بازار متشکل ارز ایران، ارزهای خریداری شده در این بازار حداکثر با یک درصد افزایش (نسبت به نرخ عمده فروشی بازار متشکل ارز) در صرافی‌های عضو این بازار فروخته می‌شود و به دست مردم می‌رسد.

کد خبر 5293969

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار متشکل ارزی قیمت دلار بانکداری اسلامی قیمت دلار بانک مرکزی شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی رمز ارز وزارت نیرو سید جواد ساداتی نژاد اقتصاد چین علی اکبر محرابیان قیمت طلا قیمت سکه بهار آزادی نظام بانکی بازار متشکل ارز ایران ۲۶ هزار ۳۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود

نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار ۵ ساله سهامداران به پایان برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: نماد این شرکت اواخر بهمن ماه سال 1402 در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار 5 ساله سهامداران به پایان برسد.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان هشتمین نماد معاملاتی در بازار توافقی فرابورس ایران در گروه فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط درج شده است و از اواخر اسفندماه 1402 نیز معاملات سهام این شرکت در این بازار انجام می شود.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی اسفندماه سال 1397 متوقف شد که بر اساس درخواست های مکرر سهامداران در مجامع و با پیگیری های هیات مدیره این شرکت، شرایط برای درج نماد و معاملات آن در بازار توافقی فرابورس فراهم شد. این معاملات بر اساس رویه‌های دستورالعمل بازار توافقی و در صورت وجود خریدار و فروشنده انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود