Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در حالیکه ویروس کرونا در حال تحول است، این سویه را زیر نظر دارد.

مارگرت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت: «به نظر نمی‌رسد گردش این سویه در حال افزایش باشد» و افزود که این سازمان سویه C.1.2 را هنوز در در رده «سویه‌های مایه نگرانی» کرونا قرار نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان آفریقای جنوبی در یک مقاله پیش‌از انتشار که هنوز داوری همتا نشده اعلام کردند که سویه‌ی جدید جهش‌یافته C.1.2 که برای نخستین بار در ماه مه (اردیبهشت) برای نخستین بار شناسایی شد، به اکثریت ایالت‌های آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر در آفریقا، اروپا و آسیا و اقیانوسیه رسیده است، اما سویه‌ی دلتا هنوز ویروس غالب در همه‌گیری کرونا در این کشور و سایر کشورهای جهان است.

بیشتر بخوانید:

آفریقای جنوبی یک سویه‌ی ‌جدید جهش‌یافته کرونا را شناسایی می‌کند

این تبار ویروس کرونا از این لحاظ باعث جلب توجه شده است که علیرغم اینکه هنوز درصد بالایی از عفونت‌های کرونا را تشکیل نمی‌دهد، اما دارای جهش‌هایی در ژنومش است که شبیه به جهش‌های مشاهده‌شده در «سویه‌های مایه نگرانی» کروناویروس مانند سویه‌ی دلتا و نیز دارای جهش‌های اضافی دیگر است.

سویه‌ی جدید C.1.2 هنوز معیارهای لازم برای اینکه در رده «سویه‌های مایه نگرانی» یا «سویه‌های مورد توجه» کرونا در رده بندی سازمان جهانی بهداشت قرار گیرد، به دست نیاورده است.

«سویه‌های مایه نگرانی» (VOC) کرونا در رده‌بندی سازمان جهانی بهداشت که در حال حاضر شامل سویه‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا هستند، واگیری بیشتر یا بیماری‌زایی شدیدتر دارند و یا باعث تغییر در سیر بالینی بیماری و کاهش اثربخشی اقدامات بهداشتی عمومی و اجتماعی مانند واکسیناسیون می‌شوند.

«سویه‌های مورد توجه» (VOI)‍ کرونا در رده‌بندی سازمان جهانی بهداشت شامل آن سویه‌های کرونا می‌شوند که باعث انتشار ویروس در سطح جامعه در خوشه‌های متعدد شده‌ و در چند کشور شناسایی شده‌اند، اما لزوما ثابت نشده است که واگیرتر هستند یا بیماری‌زایی شدیدتری دارند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با واریانت‌ها یا سویه‌های جدید جهش‌یافته کروناویروس جدید (سارس-کوو-۲) کد خبر 623939 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان جهانی بهداشت ی جدید سویه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود | ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند .... | ویدئو

دریافت 627 KB

به گزارش همشهری آنلاین، واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود را در این ویدئو ببینید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 849329 برچسب‌ها انتخابات خبر ویژه حسن روحانی شورای نگهبان

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود | ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند .... | ویدئو
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد