Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو امروز (سه شنبه) اعلام کرد که صد‌ها جعبه پر از کالا‌های پزشکی ضد کرونا مربوط به این بازی ها شامل دستکش، روپوش (گان) و ماسک به ارزش ۵ میلیون ین (۴۵۰۰۰ دلار)، بدون این که مورد استفاده قرار بگیرند، دور ریخته شده اند.

این کمیته بابت چنین سوء مدیریتی عذرخواهی کرد، زیرا اقلام ارائه شده به دفاتر پزشکی ۹ ورزشگاه و محل برگزاری مسابقات، می‌توانست به مراکزی در توکیو و دیگر مناطق ژاپن که با رشد فزاینده کووید ۱۹ مبارزه می‌کنند، منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات این کمیته، این تجهیزات پزشکی تا حدودی به این دلیل بدون استفاده باقی مانده اند که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شد.

مقامات گفتند که افراد دست اندر کار این وسایل را دور انداخته اند، زیرا نمی‌توانستند مکانی برای نگهداری آن‌ها پیدا کنند. آن‌ها گفتند که روز یکشنبه در جریان تمیز کردن و بستن چهار ورزشگاه در توکیو و پنج ورزشگاه دیگر در استان‌های هوکایدو، فوکوشیما، سایتاما، چیبا و کاناگاوا متوجه این دور ریزی شده اند.

از ۵۲۲۰۰ گان خریداری شده، حدود ۳۴۰۰ عدد دور انداخته شده است. به گفته مقامات، این ورزشگاه‌ها ۵۶۰۰ جعبه ماسک داشتند و در هر کدام ۵۰ عدد ماسک بود که ۶۶۰ جعبه دور ریخته شده است. این ورزشگاه‌ها همچنین ۵۲۰۰ بطری مواد ضد عفونی کننده دست هم داشتند که از این تعداد ۳۸۰ مورد دور ریخته شده است.

یکی از مسئولان با اعتراف به این مسئله به دلیل سوء مدیریت کمیته برگزاری بازی‌ها رخ داده است، گفت: "ما به ورزشگاه‌ها آموزش ندادیم که چه کاری باید انجام دهند. "

آن‌ها گفتند که این کمیته تجهیزات پزشکی بلا استفاده را در برخی از ورزشگاه‌های دیگر به صورت رایگان در اختیار مراکز درمان بیماران مبتلا به کووید -۱۹ قرار داد و افزودند که پس از پایان بازی‌های ۱۳ روزه پارالمپیک توکیو، از تکرار چنین اشتباهاتی جلوگیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو + فیلم و عکس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ المپیک ۲۰۲۰ توکیو پارالمپیک توکیو ورزشگاه ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص دوپینگ شناگران چینی صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک پس از اینکه 23 شناگر چینی با وجود مثبت بودن تست دوپینگ در المپیک توکیو شرکت کردند، اعلام کرد به آژانس جهانی ضد دوپینگ اعتماد کامل دارد. تست داروی قلبی تری متازیدین (TMZ) شناگران در یک کمپ تمرینی هفت ماه قبل از بازی‌های 2020 مثبت شده بود.

وادا گفت در موقعیتی نیست که ادعای آژانس ضد دوپینگ چین مبنی بر اینکه آنها به طور ناخواسته این ماده را خورد‌ه‌اند، رد کند. وادا بررسی مستقلی را برای رسیدگی به این پرونده آغاز کرده است. باخ گفت که او و IOC به وادا اعتماد کامل دارند و وادا از مقررات آنها پیروی کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اخراج ورزشکار یونانی از المپیک به خاطر دوپینگ ادعای دوپینگ گسترده در چین برای المپیک

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال را تبریک گفت
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین