Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشونت‌های مداوم پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان در حالی صورت می‌گیرد که نهاد‌هایی مانند دیوان عالی این کشور همواره از پلیس جانبداری می‌کنند.

خبرگزاری میزان – طی سال‌های اخیر خشونت‌های گسترده‌ای علیه سیاه پوستان در آمریکا صورت گرفته، اما اقدام ملموسی برای متوقف کردن این روند صورت نگرفته است.

«سی ان ان»، در گزارشی با عنوان «دیوان عالی آمریکا به قیمت جان سیاه پوستان از پلیس جانبداری می‌کند»، به این موضوع می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌گوید «بیش از یک سال از قتل برونا تیلور، جورج فلوید، رایشارد بروکز و دیگر سیاه پوستان، که موجب تظاهرات‌های گسترده‌ای در آمریکا شد، فضا همچنان برای یک تحول اجتماعی نامناسب است.»

این گزارش در ادامه می‎افزاید «به طور عمده فعالان حقوق مدنی مسئولیت مهار سوءاستفاده پلیس را به پای قانونگذاران ملی گذاشته‎اند، که تلاش‌های آن‌ها تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است.»

«سی ان ان»، می‎افزاید «با وجود همه بحث‌ها در مورد رژیم نژاد پرستانه اجرای قانون در آمریکا، بحث‌های بسیار کمی درباره بازیگری که مستحق سرزنش بسیاری به دلیل وضعیت بسیار بد پلیس در حال حاضر باشد، وجود دارد.»

بیشتر بخوانید: فیلم| ضرب و شتم یک زن دست بسته از سوی پلیس آمریکا خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان از نگاه آمار

نگارنده در ادامه گزارش خود به بررسی شیوه «زانو روی گردن» به عنوان یکی از شیوه‌های بسیار خشونت آمیز مورد استفاده پلیس آمریکا پرداخته و بر این موضوع تاکید می‌کند که شکایت‌های صورت گرفته در دادگاه این کشور راه به جایی نبرده و مقام‎های قضایی با مطرح کردن استدلال‌هایی از پلیس حمایت کرده‎اند.

«اورین چمرینسکی»، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیا در کتاب خود با عنوان «مقصر فرض شده؛ چگونه دیوان عالی به پلیس قدرت داد و حقوق شهروندی را زیر پا گذاشت؟»، می‌نویسد «شیوه "چوک هولی" که جورج فلوید به وسیله آن به قتل رسید همچنان استفاده می‌شود چرا که دادگاه عالی آمریکا از ادامه پیگرد‌های قضایی خودداری کرد.»

این استاد حقوق آمریکایی معتقد است «آمریکایی‌ها به دلیل سرخوردگی و عصبانیت به خیابان‌ها رفتند تا اعتراض کنند، زیرا محدودیت‌های قانونی برای پلیس تعیین نشده است و در نتیجه نژادپرستی هر روز در اقدامات پلیس ظاهر می‌شود.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا خشونت پلیس حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا خشونت پلیس حقوق بشر پلیس آمریکا سیاه پوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ با افزایش اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگا‌های بزرگ و معتبر آمریکا علیه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه و برخورد خشونت آمیز پلیس علیه تظاهرات کنندگان، موجی از خشم و انتقاد در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وجود تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی