Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، هفتاد و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز در حالی فردا دهم شهریورماه(یک سپتامبر) با نمایش فیلم تازه پدرو آلمودوار آغاز می شود که سینمای ایران برخلاف نزدیک به یک دهه گذشته هیچ نماینده ای در این رویداد ندارد. 

در جشنواره ونیز امسال به ریاست بونگ جون هو (هیات داوران) کارگردان سرشناس کره ای فیلم «انگل»، ۲۱ فیلم در بخش رقابت اصلی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«قدرت سگ» ساخته جین کمپیون، «اسپنسر» پابلو لارین، «دست خدا» پائولو سورنتینو و «شمارنده کارت» پل شریدر ازجمله فیلم های شاخص این دوره از جشنواره ونیز هستند.

شهرام مکری فیلمساز ایرانی نیز به عنوان داوره بخش افق های ونیز امسال قضاوت خواهد کرد.

امسال دو شیرطلای افتخاری به «جیمی لی کرتیس» هنرپیشه فیلم «هالووین» و «روبرتو بنینی» فیلمساز و بازیگر نامدار ایتالیایی اهدا می شود.

غیبت فیلم «تراژدی مکبث» ساخته جوئل کوئن یکی از موارد قابل تامل این دوره از جشنواره فیلم ونیز محسوب می شود که گفته شده به جشنواره فرستاده ولی از سوی مسئولان جشنواره رد شده است. 

هفتاد و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز از فردا یکم تا یازدهم سپتامبر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینمای ایران فیلم جشنواره ایران در جشنواره ونیز پدرو آلمودوار بونگ جون هو انگل شهرام مکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه

آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» شامگاه شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اجرای حامد مدرس در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076018 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • واکنش سوسن پرور و صهبا شرافتی به قضاوت مردم (فیلم)
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴