Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@12:24:12 GMT

◄ ساخت یک شهرک جدید ۷۰۰ هکتاری در پردیس

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۷۴۳۶

◄ ساخت یک شهرک جدید ۷۰۰ هکتاری در پردیس

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در حال دریافت مجوزهای قانونی از شورای عالی معماری و شهرسازی برای احداث یک شهرک ۷۰۰ هکتاری بین فازهای ۱۱ و ۱۲ پردیس هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی هدایت اظهار کرد: در روزهای آینده چندین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی را در شهر جدید پردیس خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره‌برداری حدود ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر، تقاطع غیرهمسطح فاز ۱۱ و احتمال کلنگ‌زنی مترو از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: با افتتاح ۵۰۰۰ واحد مسکونی تعداد کل واحدهای تکمیل شده به ۷۶ هزار و واحدهای تحویل شده ۷۳ هزار می‌رسد. علت فاصله این دو عدد آن است که بعضا واحدها معطل خدمات و انشعابات توسط دستگاههای خدمات رسان هستند که این موارد را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره علت نواقص برخی واحدهای تحویلی گفت: تجربه داشتیم که قبل از اسکان خانوارها نصبیات مورد سرقت قرار گرفته و به همین دلیل زمانی که مالک مستقر می‌شود آن را به خودشان تحویل می‌دهیم. سرقت شیرآلات و درب از جمله مشکلات است که دردسرهای زیادی را برای ما و ساکنان در پی داشته است.

مسکن ملی پردیس به مرحله اسکلت رسید

هدایت همچنین با بیان اینکه پروژه اقدام ملی پردیس به مرحله اسکلت رسیده است گفت: ۱۳ هزار واحد مسکن ملی برای پردیس در نظر گرفته شده و خوشبختانه از سرعت مناسبی برخوردار است. تمام بلوکها به مرحله اسکلت رسیده و در بعضی موارد اسکلتها تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اعلام این خبر که برنامه احداث یک شهرک ۷۰۰ هکتاری جدید را در پردیس داریم گفت: هم اکنون در مرحله اخذ مجوز و مستندات از شورای عالی معماری و شهرسازی هستیم. این محدوه بین فازهای ۱۱ و ۱۲ قرار دارد و پس از دریافت مجوز، فعالیتهای عمرانی را آغاز می‌کنیم.

بنابراین گزارش، در سال ۱۳۹۱ عملیات احداث ۸۱ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس واقع در ۱۷ کیلومتری شرق تهران آغاز شد که به ۸۳ هزار واحد افزایش یافت. طبق آخرین آمار تا کنون حدود ۷۱ هزار واحد تکمیل شده است. شهر جدید پردیس دارای ۱۲ فاز است که فاز ۱۲ آن اواخر آذرماه سال ۱۳۹۹ کلنگ زنی شده است. فازهای یک تا چهار در شهر اصلی، فاز پنج، چهار کیلومتر، فاز هشت، هشت کیلومتر، فاز ۹ پنج کیلومتر، فاز ۱۱ شش کیلومتر از شهر اصلی فاصله دارند. پارک فناوری پردیس در فاز شش، ناحیه صنعتی خرمدشت در فاز هفت و فاز ۱۰ این شهر در منتهی الیه شمالی فاز چهار قرار گرفته‌اند. فاز ۱۲ نیز در پنج کیلومتری شمال شرقی پردیس واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شورای عالی معماری شهر جدید پردیس مسکن ملی پردیس شهر جدید پردیس هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۷۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از ارتقای ۱۳ پله‌ای این مجموعه در اقتصاد دانش بنیان کشور خبر داد و گفت: قرار است شهرک فناوری در استان ایجاد شود.

قربانی محمدرضا پنجم اردیبهشت ماه در آیین کلنگ زنی طرح انتقال آب غیر شرب به واحدهای فناور استان، از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بروکراسی اداری در پارک و واحد های زیرمجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز این پروژه، فعالیت های قبلی پارک علم و فناوری را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و ادامه داد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی، باعث افتخار است.

استاندار، توجه به نخبگان، تقویت هیأت های اندیشه ورز، ایجاد تعاونی های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه های نیمه تمام را از اهم مواردی خواند که می تواند در جهش تولید موثر باشد .

وی افزود: فروش واحد های دولتی و اعطای مشوق های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می تواند در رونق و جهش تولید اثر گذار باشد.

استاندار به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت های دانش بنیان اشاره و اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحد های فناور رفع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه