Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری «پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد» با یادآوری این که جشنواره فیلم رشد، جشنواره ای ریشه دار است، افزود: این جشنواره یک رویداد بزرگ تربیتی و فرهنگی است و اصالت دارد؛ پس انتظار می‌رود به دلیل عمر ۵۰ ساله خود، عمق لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آسیب‌هایی که جشنواره فیلم رشد را تهدید می‌کند، اظهار داشت: یکی از آسیب‌ها «غلبه قالب بر محتوا» در برگزاری این رویداد است. نباید برگزاری جشنواره، تبدیل به یک عادت سازمانی شود و باید مراقبت کنیم که چه محتوایی ارائه می‌دهیم و آیا محتوای ارائه شده ما را به هدف‌مان می‌رساند یا خیر؟

ملکی ادامه داد: آسیب دوم، «اصالت دادن به فیلم»، است. یعنی به اشتباه، خود فیلم برای ما بیشتر از جنبه تربیتی فیلم، اصالت داشته باشد. این در حالی است که باید تربیت محور حرکت کنیم. هرچند در اینجا دنبال فیلم هستیم ولی فیلم باید برای تربیت باشد. یکی از نگرانی‌های این بوده و هست که جشنواره فیلم رشد وارد رقابت با «جشنواره فیلم فجر» و امثال آن شود. باید توجه کرد آن‌ جشنواره‌ها موضوعات دیگری است و باید اهداف تعلیم و تربیت خودمان را دنبال کنیم.

وی گفت: آسیب سوم «غفلت از ظرفیت‌های بومی» است. درست است که یک وجه کار ما بین‌المللی است و از آن نباید غفلت کنیم، ولی فراموش نکنیم که ما ظرفیت‌های بومی داریم.

ملکی گفت: آسیب دیگر، «سهل‌انگاری و سهل بینی» است. تذکراتی که وزارت ارشاد مطرح کرد تذکرات خوبی است. کار را باید بزرگ ببینیم و نباید سهل‌انگارانه برخورد کنیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی عنوان کرد: آسیب پنجم، «نداشتن برنامه» است. ممکن است جدی باشیم و گام‌های استوار هم داشته باشیم، ولی برنامه نداشته باشیم و جهت گام‌های ما معلوم نباشد. در واقع، فعالیت خوب است، اما به شرط اینکه جهت داشته باشیم که برنامه این را نشان می‌دهد.

ملکی گفت: آسیب ششم «عدم پیگیری» و قدم به قدم دنبال کردن کارها تا زمان برگزاری جشنواره است. ضمن اینکه بعد از جشنواره یک مأموریت دیگر شروع می‌شود و آن مأموریت این است که فیلم‌ها را به داخل برنامه‌ها تزریق کنیم.

ملکی خاطر نشان کرد: آسیب‌ها را باید به درستی ببینیم و برای معالجه یا پیشگیری آنها برنامه داشته باشیم و سیاست‌گذاری کنیم.

جشنواره فیلم رشد باید زمینه رشد دانش‌آموز را فراهم کند

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: همان طور که از عنوان جشنواره مشخص است، جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، باید دانش‌آموز و معلم را رشد دهد. بنابراین لازم است ویژگی‌هایی داشته باشد تا به این مهم دست یابد.

وی افزود: یکی از اصولی که باید به آن توجه شود، «تداوم سیاست‌های معلم محوری در جشنواره» است. امسال باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که معلمان هنرمند در این جشنواره دیده شوند و جشنواره پنجاه و یکم محلی برای بیان و عیان هنرمندی در جمهوری اسلامی ایران باشد.

رویکرد تربیتی جشنواره برای ما اصالت دارد

رییس سازمان پژوهش خاطر نشان کرد: اصل دیگر این است که فیلم‌های منتخب با برنامه درسی همسو باشند. ضمن اینکه رویکرد تربیتی جشنواره برای ما اصالت دارد. به فیلم توجه کنیم منتها ضلع توجه‌ ما باید توجه «تربیتی» باشد؛ زیرا فیلم را برای تربیت و آموزش و پرورش می‌خواهیم.

ملکی عنوان کرد: نکته دیگر این است که در این جشنواره باید بخش‌های مرسوم جشنواره‌های نهادینه شده، مورد توجه قرار گیرد. درست است که جشنواره هدفمند است، اما دارای ساختاری است و آن ساختار باید مورد توجه قرار گیرد. یعنی جشنواره فقط نمایش فیلم نباشد بلکه با گفت‌گوهای تخصصی و میزگردهای علمی به پویایی جشنواره کمک شود.

جشنواره رشد را متناسب با آموزش و پرورش اجرا کنیم

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: توجه به نقش شرکای تعلیم و تربیت از قبیل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت‌های مختلف، موضوع دیگری است که به آن تأکید دارم. یعنی جشنواره در شأن آموزش و پرورش بوده و آن را با مشارکت بخش‌های مختلف وزارتخانه برگزار کنیم. درست است که مسئولیت برگزاری جشنواره با سازمان پژوهش است، اما اگر کانون یا معاونت‌های آموزشی بیش از این ورود کنند قطعاً جشنواره مطلوب‌تر، برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها مدارس جشنواره بین المللی رشد سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس جشنواره بین المللی رشد سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مدارس جشنواره بین المللی رشد سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانش آموزان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جشنواره بین المللی رییس سازمان پژوهش جشنواره فیلم رشد آموزش و پرورش داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار که پیش از این در چهاردمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود، رتبه دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودرامای تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودرامای تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.

این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی نداشت و لوح قدردانی و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده‌خواه، نام‌ برد.

کد خبر 6097163 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم