Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:27:03 GMT

پاییز کم بارشی در اردبیل پیش رو داریم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۷۷۹۹

پاییز کم بارشی در اردبیل پیش رو داریم

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فیروز ندائی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در جلسه بررسی آخرین وضعیت تأمین منابع آب در شبکه آبیاری دشت مغان گفت: با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها کشاورزان باید از کشت و زرع زودهنگام پاییزه خودداری کنند چرا که امکان تأمین آب برای اراضی کشت شده زودهنگام را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: ما در حال حاضر در شبکه آبیاری دشت مغان با کاهش ورودی آب به شبکه و همچنین سد ارس و خداآفرین روبه‌رو هستیم که کاهش شدید بارندگی‌ها ورود آب به این حوزه آبریز را به شدت کاهش داده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: نصف آب به نسبت سال گذشته در همین ایام ما منابع آب در این شبکه را شاهد هستیم و نمی‌توانیم برای کشت دوم کشاورزان در فصل تابستان تأمین آب را داشته باشیم که در این وضعیت شایسته نیست کشت زودهنگام پاییزه نیز بر دامنه مشکلات بیفزاید.

ندائی از کشاورزان خواست تا کشت و زرع خود را به اواسط پاییز موکول کنند تا با مشاهده شرایط جوی در اوایل پاییز در مورد تأمین منابع آب تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به احتمال زیاد در ماه‌های مهر و آبان کاهش بارندگی‌ها تداوم پیدا کند و به احتمال زیاد در آذرماه آغاز بارش‌های پاییزی و زمستانی را شاهد باشیم که این روند اصلاً وضعیت خوبی را برای کشت و زرع سال زراعی آینده و تأمین منابع آب برای ما ترسیم نمی‌کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: امیدواریم با همکاری خود کشاورزان و با کشت بهنگام و کارشناسی شده به سمتی حرکت کنیم تا مشکلات و دغدغه‌ها کاهش یافته و بهبود تولید را در فصل زراعی آینده به نظاره بنشینیم.

انتهای پیام/ح

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران تامین آب کشت پاییزه شبکه آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان؛ اداره کل هواشناسی لرستان امروز دوازدهم اردیبهشت در اطلاعیه‌ای در خصوص تحلیل شرایط جوی استان، اعلام‌ کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا روز شنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی بر روی جو منطقه می‌باشیم. 

در این مدت علاوه بر افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای در همه نقاط استان رگبار باران، رعد و برق، در برخی نقاط رگبار تگرگ، احتمال وقوع صاعقه پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است پتانسیل بارشی در روز‌های چهارشنبه و جمعه نمود بهتری خواهد داشت و تمرکز بارش‌ها این سامانه غالبا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب می‌باشد. 

پیرو هشدار‌های صادره (زرد و نارنجی) و نیز بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در سطح منطقه وقوع مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب روخانه‌های فصلی و خشکه رود‌ها، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی، احتمال نفوذ غبار  انتظار می‌رود؛ لذا توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در دستور کار قرار گیرد.

از نظر نوسانات دمایی، از امروز تا روز جمعه شاهد کاهش دما‌های روزانه خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • کاهش سرقت در اردبیل