Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه قطر تأکید کرد که به رسمیت شناختن طالبان در حال حاضر در دستورکار اولویت‌های دوحه نیست.

 به نقل از شبکه خبری الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هایکو ماس، همتای آلمانی خود در دوحه گفت: ما تلاش کردیم تا در افغانستان دولت فراگیری تشکیل شود که تمام طرف‌ها در آن حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معیار و مسئله مهمی برای جامعه بین المللی است.

وی افزود: به رسمیت شناختن طالبان از سوی جامعه بین المللی مسئله مهم امروز نیست اما تمام کشورهای دوست و هم پیمان بر اهمیت ارتباط با طالبان تأکید کردند و ما نیز از حیث میانجیگری در مذاکرات طالبان با آمریکا و تسهیل مذاکرات افغانی-افغانی با این موضع موافق هستیم.

وزیر خارجه قطر درباره موضوع بازگشایی فرودگاه کابل گفت: این مسئله همچنان درحال بررسی و ارزیابی است به ویژه اینکه بسیاری از مسائل نیاز به ارزیابی فنی و امنیتی دارند. این مسئله ظرف روزهای آتی روشن خواهد شد. مسئله بازگشایی فرودگاه از مهم ترین مسائل برای تحقق یکی از وعده‌های طالبان است که متعهد شده بود اجازه آزادی تردد را می‌دهد.

وی درباره امکان به رسمیت شناختن طالبان گفت: به رسمیت شناختن طالبان در دستورکار اولویت‌های ما نیست اما به حاشیه راندن و کنار گذاشتن هم جواب مناسب نیست. به حاشیه راندن طالبان در سال ۱۹۹۶ همان چیزی است که باعث شد افغانستان به وضع امروز دچار شود. همکاری با طالبان احتمالا به نتایج مثبتی بینجامد. تحمیل شروط و کارشکنی در همکاری با طالبان خلأ را ایجاد می‌کنند. قطر همواره کانال‌های ارتباطی خود را با هر طرفی که خواهان مذاکره باشد حفظ می‌کند.

ماس نیز از قطر به دلیل تلاش‌هایش برای تحقق ثبات در افغانستان و حفظ حقوق و دستاوردهای مردم این کشور قدردانی کرد و گفت که دوحه نقش بسیار مهمی در عملیات انتقال هوایی و خروج از فرودگاه کابل و رساندن کمک‌های انسانی به افغانستان ایفا کرد. دوحه طی دوره گذشته مرکز لجستیکی برای عملیات خروج از افغانستان بود. دیپلمات‌های آلمانی کابل را از طریق دوحه ترک کردند. این چالش‌ها با پایان عملیات خروج به پایان نخواهد رسید برای همین مهم است که فرودگاه کابل بازگشایی شود.

وی تأکید کرد: نباید بی ثباتی در افغانستان ادامه یابد چراکه به نفع تروریسم است و بر کشورهای همجوار تأثیر زیادی می‌گذارد.

ماس عنوان داشت: برگزاری مذاکرات با طالبان و تعامل با آن در آینده اهمیت دارد. سفیر آلمان در افغانستان از مدت‌ها پیش مذاکراتی را با طالبان در دوحه برگزار کرده و این مذاکرات ادامه دارد. مسئله به رسمیت شناختن طالبان درحال حاضر مهم ترین مسئله نیست و باید با این گروه برای رسیدن به راهکارها ارتباط داشته باشیم. ما بر جامعه بین المللی و همکاری جدی با قطر برای کنترل این اوضاع سخت و پیچیده افغانستان و تشکیل دولت فراگیر و پایبندی به حقوق بشر حساب باز کرده‌ایم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رسمیت شناختن طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است

رئیس‌جمهور گفت: آموزش و پرورش ناظر بر عموم رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، بنابراین مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت_ در آستانه روز معلم، در دیدار جمع زیادی از فرهنگیان و در آئین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان کشور، صمیمانه از تلاش همه مربیان و معلمان قدردانی کرد و روز معلم را به همه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تبریک گفت.

رئیس جمهور نهاد تعلیم و تربیت را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد که باید همواره مورد توجه دولتمردان، معلمان، مربیان و خانواده‌های گرامی باشد و گفت: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای نسل‌ها است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر به رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: آموزش و پرورش ناظر بر رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

تکمیل می‌شود ….

کد خبر 749054

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است