Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی معاون امور رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: آموزش و پرورش و دولت وظایف خود در این خصوص را انجام دادند و باقی مرحله بر عهده مجلس شورای اسلامی است البته اتفاقات خوبی در کمیسیون آموزش در این خصوص افتاده است.

او درخصوص نحوه اجرا توضیح داد: بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفته و مسئولان تلاش کردند تا به این شکل مطرح کنند که رتبه‌بندی براساس دریافتی ۸۰ درصد حقوق افراد در دانشگاه و اعضای هیات علمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم به این دلیل که این موضوع بار مالی بسیاری به دولت وارد می‌کرد در اجرای آن دست نگه داشته‌اند اما کمیسیون آموزش از موضع خود کوتاه نیامده است. خوش‌بینیم که این طرح اجرا شود چرا که رئیس‌جمهور هم در برنامه‌های خود این موضوع را یکی از اولویت‌ها خوانده است.

او در زمینه شباهت رتبه‌بندی معلمان به آنچه در دانشگاه وجود دارد، توضیح داد: نام‌گذاری‌هایی که صورت گرفته، برگرفته از همان رتبه‌بندی دانشگاه است؛ مثلا پیشبینی شده تا عناوینی مانند استادیار معلم استفاده شود. فکر می‌کنم نگاهی که به  رتبه‌بندی معلمان وجود دارد شبیه به رتبه‌بندی اعضای هیات علمی دانشگاه است.

صادقی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی اندیشیده شده تا شاهد سودجویی‌ها مانند فعالیت برخی از مراکز برای تالیف کتاب برای رتبه‌بندی معلمان نباشیم، عنوان کرد: درمورد شاخص‌ها و معیارها و بحث‌های جدی و کارشناسی صورت گرفته است
و دقیقا به همین موضوعی که اشاره کردید هم پرداخته‌ایم و سعی کردیم آسیب‌های آن را شناسایی کنیم تا همانطور که جلوی دانشگاه‌ها پایان‌نامه می‌فروشند مقابل مدارس تالیفات به فروش نروند. اگر نظارت و ارزیابی دقیقی از موضوع وجود داشته باشد، رتبه‌بندی به این سمت حرکت نمی‌کند.

معاون امور رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش نقش ضمن خدمت‌ها در این طرح را اینگونه شرح داد: من نگاه متفاوتی به موضوع ضمن خدمت‌ها دارم و به شکل آموزش‌های تکمیلی به این موضوع نگاه می‌کنم. زمانی که معلمان ارزیابی شوند، مشخص می‌شود که هر کدام در چه حیطه‌ای ضعف دارند و ما باید آموزش‌های ضمن خدمت را بر اساس نیاز افراد تنظیم کنیم. در حال حاضر آموزش‌های ضمن خدمت روند سابق را طی می‌کند اما امیدوارم با اجرای طرح رتبه‌بندی به سمتی حرکت کنیم که بر اساس نیازهای شغلی آموزش طراحی کنیم.

انتهای پیام/

پرستو خلعتبری کد خبر: 1109174 برچسب‌ها لایحه رتبه بندی فرهنگیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لایحه رتبه بندی فرهنگیان رتبه بندی معلمان ضمن خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد

از امروز ۸ اردیبهشت سیروس همتی که معلم ریاضی دبیرستان است اجرای برنامه عصرگاهی شبکه آموزش را به عهده گرفته است. 

در این برنامه که به صورت ام سی از صبح تا عصر هر ساعت یک ربع روی آنتن می‌رود از معلمان حوزه‌های مختلف دعوت شده و دغدغه‌های آنها مطرح می‌شود. 

همچنین در بخش‌هایی از این برنامه نیز فیلم‌های سینمایی ایران و جهان که مرتبط با شخصیت‌های ماندگار معلم در سینما بوده اند پخش می‌شود. 

توجه ویژه به نوجوانان و جوانان با معرفی استعدادها، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش، آموزش‌های مرتبط با تغذیه دانش آموزان، مرور اتفاقات و رویداد‌های مرتبط با نوجوانان و تلاش برای پرورش قوه خلاقه آنها از جمله رویکرد‌های برنامه است. 

برنامه «مثبت آموزش» هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها