Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@16:07:37 GMT

خط و نشان طالبان برای پنجشیر

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۹۲۷۱

خط و نشان طالبان برای پنجشیر

سخنگوی طالبان اعلام کرد که این جنبش آماده از بین بردن جبهه مقاومت در پنجشیر است اما همچنان حل این مسئله از طریق مذاکره را ترجیح می‌دهد. ناطقان:  ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در مصاحبه با العربی الجدید گفت: نیروهای طالبان هیچ گونه حمله‌ای به پنجشیر انجام نداده‌اند. درگیری‌های محدودی میان دو طرف رخ داد که به خاطر هدف قرار گرفتن نیروهای ما از سوی افراد مسلح در پنجشیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی افزود: افراد مسلح جبهه مقاومت خودروی طالبان را هدف قرار دادند و ما مجبور شدیم مقابله به مثل کنیم. این درگیری‌ها به کشته شدن چهار تن از اعضای جبهه مقاومت و دو تن از اعضای طالبان منجر شد. اعضای طالبان توانستند کنترل سه پایگاه نظامی را در دست بگیرند. درگیری‌های دیگری در منطقه آندرات رخ داد.

وی گفت: ما به محاصره پنجشیر از تمام محورها ادامه می‌دهیم. افراد مسلح منتظر دستورات فرماندهی عالی طالبان برای از بین بردن جبهه مقاومت هستند اما طالبان همچنان مذاکره را برای حل این مسئله ترجیح می‌دهد.

جبهه مقاومت که مخالف طالبان است و رهبری آن را احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود برعهده دارد اعلام کرده بود که طالبان به بخش غربی حمله کرده و متحمل خسارت‌های زیادی شده و عقب نشینی کرده است.

طالبان و جبهه پنجشیر هفته گذشته طی نشستی با آتش بس تا زمان رسیدن به راهکار دائمی موافقت کردند.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: پنجشیر ، ناطقان ، طالبان ، مقاومت ، مذاکره ، جنبش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پنجشیر ناطقان طالبان مقاومت مذاکره جنبش جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار آبنوش که ظهر امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در دیدار شورای فرماندهی سپاه استان قزوین با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان منتخب مجلس دوازدهم حضور داشت اظهار کرد: بسیجی بودن و پاسدار بودن یک افتخار است که به آن می بالم و همیشه خود را سرباز ولایت می دانم.

وی با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی به برکت وجود جبهه مقاومت و عملیات وعده صادق رسوای جهان شده است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی واکنش دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا را برآمده از اراده خداوند دانست و خاطرنشان کرد: هیچ اراده ای نمی توانست افکار عمومی جهانیان و وجدان های آنها را به این سمت دفاع از حق رهنمون کند مگر اراده خداوند که به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت این اتفاق امروز رخ داده و صدای جبهه مقاومت از قلب آمریکا فریاد زده می شود.

آبنوش تحولات دنیا و واکنش های ملت ها در
قبال جنایات صهیونیست ها و حمایت از مردم غزه و فلسطینی ها را در تاریخ چند دهه گذشته بی نظیر دانست و یادآور شد: همه این رخدادها و تحولات جهانی مرهون رهبری امامین انقلاب و جان فشانی خون شهداست.

کد خبر 6093441

دیگر خبرها

  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند