Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@09:22:58 GMT

اتکای وزارت جهاد کشاورزی به تعاونی ها

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۹۴۸۳

اتکای وزارت جهاد کشاورزی به تعاونی ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سید محمد موسوی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ازکارخانه صنایع شیمیایی تارا صنعت واقع درشهرک صنعتی روستای سعدی از توابع باغین بازدید کرد.

سید محمد موسوی  در جریان بازدید از کارخانه صنایع شیمیایی تارا صنعت متعلق به کشاورزان و سهامداران شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی استان کرمان گفت: از سیاست‌های وزارت کشاورزی در دوره جدید اتکاء به استفاده همه جانبه از ظرفیت و توانمندی‌های تعاونی ها، تشکل ها، صنوف و سایر بخش‌های مسئول در بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است ادامه داد: این سفر را برای عملیاتی کردن سیاست‌های جهاد کشاورزی در این دوره به ویژه برای ایفای نقش مطمئن تر، قوی‌تر و مسئولانه‌تر تشکل‌ها برنامه ریزی شده تا بتوانیم در تصمیم سازی‌ها و سیاست گذاری و تحقق اهداف این بخش به شکل منسجم‌تر وارد میدان شویم.

او با بیان اینکه تولیدات تشکل‌های تعاون روستایی در اختیار کشاورزان است بر بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت این تشکل‌های تعاون روستایی در عرصه بازار محصولات کشاورزی نیز تاکید کرد.

موسوی درباره کارخانه صنایع شیمیایی تارا صنعت نیز گفت: بحث تولید و تامین نهاده‌ها از جمله کود شیمیایی یکی از رسالت‌های اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی است و سالانه حدود ۲.۵ میلیون تن کود ازت، فسفر و پتاس در سطح کشور استفاده می‌شود.

او ادامه داد: امروز شاهد بودیم اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی استان کرمان کارخانه بسیار مجرب و با استاندارد‌های مطلوب کود‌های غیرماکرو از جمله سولفات آمونیوم، مس، روی و آهن را تولید می‌کند که باید از این کارخانه پشتیبانی و حمایت کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: این کارخانه استان را در بحث کود‌های کشاورزی خودکفا کرده است و با توجه به استاندارد‌هایی که دارد می‌توانیم این محصول را در سطح کشور گسترش دهیم.

او اظهارکرد: این ظرفیت وجود دارد با حمایت از این کارخانه نیاز کل کشور را از این طریق مرتفع کنیم.

کارگر مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی استان کرمان و رییس هیئت مدیره شرکت صنایع شیمیایی تارا صنعت گفت: این واحد صنعتی از سال ۱۳۹۰ در زمینه‌های تولید سولفات آلومینیوم، آهن، روی میکرو معدنی با ظرفیت تولید سالانه ۷ هزار تن و روزانه ۲۵ تن به شیوه سنتی و بدون نیاز به دستگاه فعالیت دارد.

او گفت:این محصولات نیاز ۱۰۰ هزار عضو شامل کشاورزان و سهامداران اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی استان کرمان جهت استفاده در باغ های پسته، مرکبات و زراعت را تامین می کند.

کارگر اظهار کرد:در زمین‌های شور وقلیایی بهترین کود ، کود ازته است که از سولفات آلومینیوم به دست می‌آید و از تولیدات این کارخانه می‌باشد.

او از راه اندازی فاز دوم این کارخانه که به صورت تمام مکانیزه وبدون نیاز به دست خبرداد و گفت:با راه اندازی این فازظرفیت تولید سالانه به ۳۵ هزار تن می رسد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تعاون روستایی شیمیایی روستایی استان کرمان تعاون روستایی تعاونی ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد