Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:54:12 GMT

جزئیات فرار «غنی» از زبان سفیر افغانستان در تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۳۵۹

جزئیات فرار «غنی» از زبان سفیر افغانستان در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمد زهیر اغبر»، سفیر افغانستان در تاجیکستان گفت: اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان نه تنها از کشور فرار کرد بلکه همکارانش را به دست سرنوشت سپرد و پول هنگفتی را نیز با خود برد و از مردم دزدی کرد.

وی در ادامه گفت: «هیچ یک از معاونان غنی نمی‌دانستند که رئیس جمهور برنامه فرار از کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر دفاع دولت اشرف غنی که خودم شخصا با او صحبت کردم، یکی از مشاوران غنی با وزارت دفاع تماس می‌گیرد و می‌گوید که اشرف غنی ساعت ۱۶ برای نشست در آنجا خواهد بود».

وی افزود: آنها آماده شدند و منتظر اشرف غنی بودند اما در آن ساعت سه هواپیما که غنی و خانواده‌اش در آنها بودند از فرودگاه کابل به پرواز درآمدند.

محمد زهیر اغبر در بخش دیگری از سخنانش گفت: طالبان قصد دارد احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در پنجشیر را به قتل برساند و با نمایندگان این مقاومت مذاکره نخواهد کرد.

وی افزود: طالبان هرگز با نمایندگان مقاومت در پنجشیر مذاکره نخواهد کرد. شبه‌نظامیان طالبان سیاستمدار نیستند بلکه تروریست‌هایی هستند که از سه سال پیش در بسیاری از کشورها در فهرست سازمان‌های ممنوعه قرار دارند.

سفیر افغانستان در تاجیکستان تصریح کرد: آنها گستاخ و خشونت‌طلب هستند و هدفشان به زانو درآوردن کل افغانستان است. آنها با هیچ یک از شروط مذاکرات دوحه موافق نیستند. هدف آنها کشتن رهبران مقاومت به ویژه احمد مسعود است.

اشرف غنی در ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ در حالیکه نیروهای طالبان در ورودی دروازه‌های کابل بودند فرودگاه کابل را به مقصد نامعلوم ترک کرد و از افغانستان گریخت.

این در حالی است که اشرف غنی 3 روز پس از فرارش، در پیامی فیسبوکی از کشور امارات گفت که وی فرار نکرده و خروجش به‌این دلیل بود که از خونریزی جلوگیری کند و اکنون نیز در حال مشورت بوده ‌و به افغانستان باز می‌گردد.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: اشرف غنی فرار سفیر افغانستان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر دفاع حکومت طالبان تصریح کرد پکن با حفظ سیاست عدم مداخله، به گسترش روابط خود با افغانستان ادامه می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «ملا محمد یعقوب» وزیر دفاع حکومت طالبان اظهار داشت با تحکیم امنیت سراسری در افغانستان، فرصت خوبی برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور به‌وجود آمده است.

 وی افزود: چین با حفظ سیاست عدم مداخله، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه داده و در مسائل تجارت، اقتصاد و سایر موضوعات نیز همکار و همگام افغانستان است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت دفاع طالبان، ملا یعقوب نیز در این دیدار روابط دیپلماتیک و همکاری‌های تجارتی و اقتصادی دو کشور را مثبت دانست.

وی با تأکید بر این موضوع افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند، ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور همسایه، از سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های اقتصادی چین در افغانستان حمایت کرده و بار دیگر از تأمین امنیت آنها اطمینان می‌دهیم.

سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار داردچین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیمچین: قطعنامه شورای امنیت پیشرفت‌های اخیر در افغانستان را منعکس نمی‌کند

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، دو طرف در ادامه نیز پیرامون مسائل مرزی و پروژه اتصال افغانستان و چین از طریق کریدور واخان تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان