Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اثرات طرح جهش تولید مسکن پرداخت.

کمال علی‌پور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات طرح ملی جهش مسکن گفت: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید مسکن را از سال گذشته در دستور کار داشت که پس از چند بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان، ایرادات وارده بر آن برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: یکی از کار‌های مهم مجلس یازدهم بحث طرح تولید مسکن بود که مجلس دولت را موظف کرده سالی یک میلیون مسکن را بسازد. یکی از کار‌های خوب این مجلس طرح ساخت چهار میلیون مسکن در طول ۴ سال بوده است که علت این اقدام مجلس این است که در ۸ سال گذشته دولت قبلی هم به وظایفی که بر عهده داشت عمل نکرده و طرح جامع مسکن هم در برنامه پنج ساله ششم توسط دولت قبلی نادیده گرفته شده بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم مسکن مهر‌های بر زمین مانده را هم پیگیری نکرده و فقط بحث اقدام ملی مسکن راه اندازی شد که عمر وزارت راه مسکن و شهرسازی هم دوام نیاورد و این طرح هم ناتمام ماند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این طرح قرار شد وزارت راه و شهرسازی نیاز‌های خود را در ارتباط با مصالح ساختمانی اعلام کند و این اقلام با سود متعارف در اختیار وزارت راه و شهرسازی، انبوه سازان و شخصی سازان قرار گیرد تا بتوان ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال را محقق کرد.

علی پور در ادامه توضیح داد: در مجلس دو کار جدید انجام دادیم، یکی اینکه بتوانیم قیمت مسکن را کنترل کنیم و ثباتی در بازار ایجاد شود و مالیات بر خانه‌های خالی هم مصوب شد که بعد از این تصویب دیگر افزایش قیمت نداشتیم و کنترلی بر قیمت‌ها انجام شد. اگر این قانون جهش تولید مسکن را دولت اجرایی کند قیمت سرسام آور و کمرشکن مسکن پایین می‌آید و تولید مسکن هم افزایش می یابد و به اشتغال هم کمک خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ساخت مسکن بیش از ۱۸۰ رسته شغلی را فعال می‌کند و باعث چرخیدن چرخ تولید آن‌ها می‌شود توضیح داد: بحث دیگر تامین مالی این قانون بود که صندوق ملی مسکن را برای آن تاسیس کردیم و همه موارد و اعتبارات مسکن سالانه به این صندوق می‌آید و دغدغه مسئولان برای تامین اعتبار و تامین مالی برای ساخت مسکن با تاسیس صندوق ملی مسکن حل می‌شود. مسئولیت این صندوق بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که مدیر عامل را وزیر راه و شهرسازی مشخص می‌کند.

علی پور خاطر نشان کرد: اولویت اول کشور بحث مسکن است، در سبد خانوار مردم، مسکن گم شده و تهیه آن برای مردم کمرشکن است. وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم باید تمام تمرکزش بر روی برنامه ریزی برای برون رفت از این وضعیت باشد.

این نماینده مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: یکی از راه حل های پیش بینی شده در این طرح حمایت از انبوه سازان، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و ارائه زمین با قیمت مناسب به تعاونی‌ها برای ساخت مسکن است، این موارد جزء اولویت‌هایی است که باید در وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی جهش تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان سال (۱۴۰۲) و افزایش قیمت مسکن در روزهای پایانی سرد سال و همزمان با شروع سال جدید، افزایش نرخ اجاره بها کابوس مستأجران شد که در مقابل با فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، موجب تشدید کابوس آنها شد؛ همچنین با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش دلاری قیمت آپارتمان، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت دور از ذهن است. بنابراین، انتظار می‌رود معاملات تهاتری رونق بیشتری پیدا کند.

بر اساس اهمیت مسکن در معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال گذشته (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره در مناطق «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» و «منطقه ۲۰» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6097535 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • ابزارهای قانونی برخورد با اخلالگران بازار مسکن تدوین شد
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد